Sea of Thieves släppt på Steam – höga användarbetyg

Robot
Sea of Thieves släppt på Steam – höga användarbetyg

Vilket är ditt betyg på piratäventyret?

#sea-of-thieves, #steam


Medlem

Jag älskar spelet och har lirat det ett tag via Xbox beta appen genom game pass. Uppnått Pirate Legend men tyvärr har spelet oerhört jobbiga buggar som Rare verkar ha svårt att fixa.

Först o främst kan interaction sluta fungera så du inte kan göra något eller ta tag i något. Ibland försvinner vinden så man istället får utgå efter flaggan.

När en server har minst 2st spelare så flyttas man till en annan server som kan ha katastrofala konsekvenser i form av spelare som spawnar vid en ifrån ingenstans.

Spelet är fantastiskt om man är 2-4 spelare men tråkigare om man spelar solo.

Oerhört vackert spel där nordvästra delen av kartan är ren ögongodis. Trots sina buggar så är spelet klart 4 av 5.

Medlem

Jag skulle spela mer om det fanns mer saker att bara COSMETICS, vilket allt handlar om i slutändan. Jag ogillar grinding i spel, och i SoT är grindningen så totalt meningslös att det är svårt att tycka spelet är kul. Samma med No mans sky, gameplay loopen är så sinnesjukt tråkigt oavsett hur mycket meningslös content dom lägger till.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Jag skulle spela mer om det fanns mer saker att bara COSMETICS, vilket allt handlar om i slutändan. Jag ogillar grinding i spel, och i SoT är grindningen så totalt meningslös att det är svårt att tycka spelet är kul. Samma med No mans sky, gameplay loopen är så sinnesjukt tråkigt oavsett hur mycket meningslös content dom lägger till.

2 sidor av det där.
Som du säger kan det kännas meningslöst att bara jaga cosmetics men samtidigt är det meningen att vem som helst ska kunna köra utan att känna att det känns hopplöst mot andra spelare pga dom grindat mer.

Det är själva sociala delen i äventyret att man tillsammans hittar på och råkar ut för saker som ska vara en del av upplevelsen.

Jag spelade förr och jag kan säga att jag kunde har hur roligt som helst vissa omgångar medans andra bara var skittråkiga, verkligen kontraster.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag har spelat många MMOs genom åren vilket gör att när jag testat Sea of Thieves så har det varit fruktansvärt blekt, innehållslöst och meningslöst i jämförelse med i princip allt annat i genren. När vi testat det coop så var det kul i ett par timmar sedan blev det genast repetitivt och fattigt. Fokus i spelet ligger väldigt starkt på att samla cosmetics vilket säkert är attraktivt för spelare som vanligtvis dregglar över skins i spel och upplever någon form av virtuell status kick från detta. Det är dock svårt att rekommendera för alla övriga spelare.

Medlem

@Aletheides: Du kan dock inte jämföra SoT med ett MMO, eftersom det är en annan genre. Det är som att jämföra CoD med SoT, bara för båda spelas online och MP.

SoT är ett MP spel, men inte massivt. Så många skepp / server är där inte.


signatur

I drank what?

Medlem

En solid 4/5 för mig men helt klart inte ett spel för alla. Helt klart ett spel där själva resan är viktigare än målet, då precis som folk har sagt de bara finns cosmetics att låsa upp.
Bättre i co-op men fortfarande rätt stabilt om man kör solo med skillnaden att man lär få ändra sin spelstil till viss del om man inte vill tröttna helt å hållet på det.
Blir för mig att när man kör co-op att man växlar rätt mycket på hur mycket man satsar på PvP o möta andra crews, medan i solo lär man antagligen tröttna rätt snabbt om man undviker PvP då det då bara blir en väldigt basic, repetive grind

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Jag skulle spela mer om det fanns mer saker att bara COSMETICS, vilket allt handlar om i slutändan. Jag ogillar grinding i spel, och i SoT är grindningen så totalt meningslös att det är svårt att tycka spelet är kul. Samma med No mans sky, gameplay loopen är så sinnesjukt tråkigt oavsett hur mycket meningslös content dom lägger till.

Ja detta spel hade varit underbart om det fanns mer RPG element. Lite enka levels och stats på items. Behöver inte vara något avancerat.
I övrigt otroligt kul med polare. Tills man tröttnat

Inaktiv

Kul spel som jag skulle vilja se bli bättre, men jag vet tamejfan inte hur det ska gå till. För vad du än lägger till så krånglar det till något annat.
Kraken är ett bra exempel:

Ena sidan: "KRAKEN! Va coolt att slåss mot den!"

Andra sidan: *Kraken dyker upp när man spenderat 4h på skattjakt, är på väg att lämna in massor av skattkistor och inte känner alls för att slåss mot kraken. Den krossar båten och du förlorar alla kistor.*

Medlem

Testade det solo och det var väl ingen höjdare direkt, blev ganska snabbt tråkigt och enformigt men kan tänka mig att det blir riktigt roligt om man har en crew och går in i sina roller

Testade det enbart själv för att jag älskade Neebs Gamings lilla serie man körde med det.

Medlem
Skrivet av TheRob:

Ibland försvinner vinden så man istället får utgå efter flaggan.

Det har jag inte ens hört talas om men det låter ju superbra, det är något som jag önskat länge.

Medlem

Jag kommer nog skaffa det här för att jag alltid har gillat temat och looken men det har nog alltid varit solklart att det är ett socialt sandlådespel och inget annat.

Edit: Efter att ha installerat det och kört introt kan jag konstatera att det inte kommer att bli något spelande på ett tag pga. överbelastade servrar. Det går helt enkelt inte att ansluta.

Medlem

Synd att det inte är roligare solo. När man passerat 30 och vännerna försvunnit hade det varit skoj att segla runt som pirat i en cool kampanj. Seglingen är det som ser roligast ut, till skillnad från i Assassins Creed där man håller inne X för att flyga fram i 45 knop utan att behöva bry sig om vindriktningar och liknande.

Medlem
Skrivet av Molotov:

2 sidor av det där.
Som du säger kan det kännas meningslöst att bara jaga cosmetics men samtidigt är det meningen att vem som helst ska kunna köra utan att känna att det känns hopplöst mot andra spelare pga dom grindat mer.

Det är själva sociala delen i äventyret att man tillsammans hittar på och råkar ut för saker som ska vara en del av upplevelsen.

Jag spelade förr och jag kan säga att jag kunde har hur roligt som helst vissa omgångar medans andra bara var skittråkiga, verkligen kontraster.

Agreed. Hela poängen med SoT för mig är att jag kan lägga ner det i sex månader utan att jag blir helt överkörd av andra spelare när jag återvänder. Det är en väldigt kravlös upplevelse där man själv bestämmer över sin tid och spelar för att det är kul istället för att jaga påhittade siffror.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Chicobello:

Synd att det inte är roligare solo. När man passerat 30 och vännerna försvunnit hade det varit skoj att segla runt som pirat i en cool kampanj. Seglingen är det som ser roligast ut, till skillnad från i Assassins Creed där man håller inne X för att flyga fram i 45 knop utan att behöva bry sig om vindriktningar och liknande.

Detta.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Arzei:

Agreed. Hela poängen med SoT för mig är att jag kan lägga ner det i sex månader utan att jag blir helt överkörd av andra spelare när jag återvänder. Det är en väldigt kravlös upplevelse där man själv bestämmer över sin tid och spelar för att det är kul istället för att jaga påhittade siffror.

Känner precis likadant. En trevlig throwback till äldre tiders gaming när man faktist bara spelade för att ha kul och inte jaga låtsas siffror.
Ganska komiskt faktist att folk ens klagar på att spelet är "meningslöst", då spel som UT, Q3 och CS var ju omåttligt populära en gång i tiden är ju med samma kriterier lika meningslösa.

Att spela ett spel bara för att själva spelandet är kul, hu så hemskt!

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Synd att det inte är roligare solo. När man passerat 30 och vännerna försvunnit hade det varit skoj att segla runt som pirat i en cool kampanj. Seglingen är det som ser roligast ut, till skillnad från i Assassins Creed där man håller inne X för att flyga fram i 45 knop utan att behöva bry sig om vindriktningar och liknande.

Hålla inne X? Kom igen nu, du trycker en gång för travel speed.


signatur

I drank what?

Medlem

Problemet för mig är att de senaste gångerna jag spelat så har alla spelare jag mött attackerat mig direkt, som om det vore ett renodlat pvp.
Det har fått mig att ledsna.
Minns när spelat var nytt och det var vanligt att man slog följe med andra spelare en stund och faktiskt hjälpte varandra.
Skulle väl ändå ge det 3 av 5 med tanke på att jag faktiskt hade riktigt kul med det i början.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Kul spel som jag skulle vilja se bli bättre, men jag vet tamejfan inte hur det ska gå till. För vad du än lägger till så krånglar det till något annat.
Kraken är ett bra exempel:

Ena sidan: "KRAKEN! Va coolt att slåss mot den!"

Andra sidan: *Kraken dyker upp när man spenderat 4h på skattjakt, är på väg att lämna in massor av skattkistor och inte känner alls för att slåss mot kraken. Den krossar båten och du förlorar alla kistor.*

Eller den tredje sidan, vi som seglat för mycket står på. "Ugh, inte en till jävla kraken, det är nummer 5 bara idag. Ä det någon som ens orkar slåss och lyssna på detta oändliga brölandet eller ska vi bara segla genom? Nej X, du behöver inte komma tillbaka, lek på din ö du."

Medlem

@Mirage: Jag tycker havet i Odyssey är så vackert så jag vill gärna undvika fast travel så mycket det går, men alla fiendeskepp man måste strida mot och den trista seglingsmekanismen gör att jag blir frustrerad över vilken potential spelet hade när det gäller segling.

Medlem

@Edvin: Sea of "Thieves", och sen finns det skitstövlar men också många snälla spelare. Vi t.ex. brukar lämna flera storage crates till nån solo-spelare som kommer till valfri outpost när vi är klara för kvällen. Oftast innehåller dessa storage crates mycket mat, kanonkulor, spök-kulor samt massa plankor.

Försök håll dig borta ifrån Reapers bones emmisary spelare då hela deras faktion baseras på att sänka andra spelares skepp som har en emissary flagga av annan faktion.

eld
Medlem
Skrivet av Molotov:

2 sidor av det där.
Som du säger kan det kännas meningslöst att bara jaga cosmetics men samtidigt är det meningen att vem som helst ska kunna köra utan att känna att det känns hopplöst mot andra spelare pga dom grindat mer.

Det är själva sociala delen i äventyret att man tillsammans hittar på och råkar ut för saker som ska vara en del av upplevelsen.

Jag spelade förr och jag kan säga att jag kunde har hur roligt som helst vissa omgångar medans andra bara var skittråkiga, verkligen kontraster.

Horisontell progression är lösningen på detta, inget nytt är bättre men ger istället mer variation, tror ingen skulle lida av detta. Otroligt många spel har redan löst detta.

Nu blir du ändå förstörd av någon som spelat mer än dig oavsett om ni båda har tillgång till samma saker, så det känns ändå hopplöst att spela mot spelare som grindat cosmetics i mer än ett år.

Medlem
Skrivet av eld:

Horisontell progression är lösningen på detta, inget nytt är bättre men ger istället mer variation, tror ingen skulle lida av detta. Otroligt många spel har redan löst detta.

Nu blir du ändå förstörd av någon som spelat mer än dig oavsett om ni båda har tillgång till samma saker, så det känns ändå hopplöst att spela mot spelare som grindat cosmetics i mer än ett år.

Ok jag vet inte vad horisontell progression innebär men om det är nått som funkar så är det bra.

Förstörd menade jag med att en som grindat längre har bättre vapen typ


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Chicobello:

@Mirage: Jag tycker havet i Odyssey är så vackert så jag vill gärna undvika fast travel så mycket det går, men alla fiendeskepp man måste strida mot och den trista seglingsmekanismen gör att jag blir frustrerad över vilken potential spelet hade när det gäller segling.

Inte fast travel. Travel speed. Du klickar x en gång för segel, sedan ännu en gång för snabbaste. Du ser havet fortfarande Hålla inne X är för att ramma andra skepp


signatur

I drank what?

eld
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ok jag vet inte vad horisontell progression innebär men om det är nått som funkar så är det bra.

Förstörd menade jag med att en som grindat längre har bättre vapen typ

Horisontell progression brukar betyda unlocks som har båda fördelar och nackdelar, istället för att enbart göra dig bättre.

1
Skriv svar