Battlefield V:s sista innehållsuppdatering är släppt

Robot
Battlefield V:s sista innehållsuppdatering är släppt

Nu börjar väntan på Battlefield 6.

#battlefield-v


Medlem

Skräpspel som genom enorma och frustrerande uppdateringar nerfar alla vapen som känns sköna att använda. Nu känns det som att skjuta airsoft på varandra så om det lockar ska du köpa Battlefield V.

Medlem

Japp, äntligen så stupar BF5! Så missnöjd över hur illa spelet är. Main story som var helt fel.Dom kunde berätta en untold story som många inte visste om, om fallskärms jägarna som togs sig in i tysk territorium i norge osv men nej lägg in en tonårs flicka som gör jobbet utan någon som helst problem. Political correctness tjafs i spel. Gör om och gör rätt!

Medlem

@Chicobello: TTK´n ändrade man ju tillbaka nästan helt för ett par månader sedan.
Skade värdena på vapnen är i stort sett lika som innan ändringen man gjorde före jul.

Men det väger ju inte upp för alla andra fel/felprioriteringar man gjort med detta spel.
Inget anti-cheat, ingen team balanser, inga custom servers vid launch och när dem kommer är det med minimala inställningar, listan kan göras lång.

Medlem

149sek på ps4... hmm.. kanske kan vara värt det?


signatur

"High life on low budget"

Medlem

gillade många förbättringar dom gjorde från 1an, men överlag tyckte jag inte det var en värdig uppföljare till 1an. campande sniper tanks var dock en klar försämring.

hoppas verkligen dom slår på stora trumman nästa iteration, tycker om bf och inget gör storskaliga strider lika bra!

Medlem

@blackidus: Jag vet inte om det stämmer, jag brukade använda min guldpläterade Lewis Gun med kikarsikte som standardvapen och lyckades bli riktigt bra med den. Efter allt fuckande med TTK:n ryter mitt muskelminne ifrån och säger att det visst krävs fler skott för att döda en fiende.

Medlem

Jag verkar vara en av få som tycker spelet är kul, har över 250 timmar spelade och tycker fortfarande det är roligt, förstår inte vad som var så dåligt , grym spelkänsla, grym grafik, grymt ljud. Political correctness? men ge dig, det är ett spel... Fuskare finns i alla onlinespel, testat COD warzone på PC nyligen?


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

@Sito: Mitt problem med BFV är att det är själlöst. BF2 har legendariska banor som Strike at Karkand, BF3 var extremt före sin tid, BF1 hade den där härligt leriga och skitiga känslan som präglade första världskriget. BFV har inte vid ett enda tillfälle känts som ett andra världskrigsspel.

Medlem

Skönt, då kanske EA och DICE kan låta Battlefield ligga i träda några år och hitta på något nytt och fräscht med en ny IP.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Väntar fortfarande på att dom ska släppa custom servrar med hardcore inställningar.. Hatar spel där fienden är bullet sponges och Battlefield 5 är precis ett sådant spel. Kan med handen på hjärtat säga att Battlefield 5 är det sämsta spelet i hela franchisen och då har jag spelat alla Battlefield sedan 1942 med hundratals timmar i varje spel. I Battlefield 5 tröttnade jag på skräpspelet efter 73 timmar spelade och har inte rört det sen dess.
Jag installerade Battlefield 4 igen för tre veckor sedan och har spelat det fler timmar under dessa 3 veckorna än den totala speltiden jag skrapade ihop i BF5.

Medlem
Skrivet av bent toe:

149sek på ps4... hmm.. kanske kan vara värt det?

Är det inkl alla dlc eller grundspelet? Om det är inkl allt så kanske, annars tror jag inte det.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Är det inkl alla dlc eller grundspelet? Om det är inkl allt så kanske, annars tror jag inte det.

Spelet har ingen betal dlc, alla innehållsupdateringar är gratis

Så inga Ryssar. Fan, trodde man skulle släppa ryssar som sista uppdatering.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Skönt, då kanske EA och DICE kan låta Battlefield ligga i träda några år och hitta på något nytt och fräscht med en ny IP.

Bf 6 kommer nästa år 🙃

Medlem
Skrivet av Belfry:

Skönt, då kanske EA och DICE kan låta Battlefield ligga i träda några år och hitta på något nytt och fräscht med en ny IP.

Låt oss se vad den magiska 8-kulan säger om det...

Medlem
Skrivet av Byssan:

Väntar fortfarande på att dom ska släppa custom servrar med hardcore inställningar.. Hatar spel där fienden är bullet sponges och Battlefield 5 är precis ett sådant spel. Kan med handen på hjärtat säga att Battlefield 5 är det sämsta spelet i hela franchisen och då har jag spelat alla Battlefield sedan 1942 med hundratals timmar i varje spel. I Battlefield 5 tröttnade jag på skräpspelet efter 73 timmar spelade och har inte rört det sen dess.
Jag installerade Battlefield 4 igen för tre veckor sedan och har spelat det fler timmar under dessa 3 veckorna än den totala speltiden jag skrapade ihop i BF5.

Men hur kan du säga att det är bulletsponges i BFV?
Dem har ju utgått från BF3/BF4, visst dem fipplade med den runt jul men det drog man ju tillbaka.

Finns många fel med BFV men gunplayet har faktiskt varit en av få delar som varit bra förutom perioden runt jul.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Men hur kan du säga att det är bulletsponges i BFV?
Dem har ju utgått från BF3/BF4, visst dem fipplade med den runt jul men det drog man ju tillbaka.

Finns många fel med BFV men gunplayet har faktiskt varit en av få delar som varit bra förutom perioden runt jul.

Håller med helt. Jag har nästan enbart spelat HC i de senaste BF-titlarna, men har inte känt behovet alls i BFV

Medlem

Trodde att meningen med live service spel var att hålla dem vid liv i många år för att undvika att splitta spelarbasen med nya titlar
BF5 har dock varit en dumpster fire sen launch.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Chicobello:

@blackidus: Jag vet inte om det stämmer, jag brukade använda min guldpläterade Lewis Gun med kikarsikte som standardvapen och lyckades bli riktigt bra med den. Efter allt fuckande med TTK:n ryter mitt muskelminne ifrån och säger att det visst krävs fler skott för att döda en fiende.

Hittade lite statistik från dem olika uppdateringarna på din Lewis

5.0 Lewis 4-6 kulor för att döda
5.2 Lewis 5-8 kulor för att döda
5.2.2 Lewis 4-8 kulor för att döda
6.2 Lewis 4-7 kulor för att döda

Den tar lika många kulor att döda på nära avstånd som före ändringen men en kula extra på längre avstånd.
Så den tog ju egentligen inte så hård smäll som flera andra vapen som tex FG42 som gick från max 6 kulor till 13 men även den gick tillbaka ner till max 7 kulor.

Men annars så var det här faktiskt en uppdateringen nästan i samma nivå som Pacific uppdaten.
Spelade några timmar igår och nu när Amerikanerna är med i dem Europeiska kartorna börjar det äntligen kännas mer WW2.
Och några av dem kommande kosmetiska grejerna ser riktigt jävla bra ut, det ser ut som ordentliga autentiska WW2 uniformer för en gång skull

HSB
Avstängd

Synd att DICE levererar spel av så varierande kvalitet hela tiden. BF3 var bra, BF4 var det inte (enligt mig iaf), BF1 var bra, BF5 var det inte. Hur jävla svårt ska det va att leverera ett balanserat spel med bra banor?

Medlem

Nu när jag fick spelet gratis har jag faktiskt provat det ordentligt. Som någon som bara skrapat på ytan av Battlefield-serien efter Bad Company 2 så är det väldigt tydligt hur DICE/EA fullständigt tappat det. Det är uppenbart att serien gått till att vara fullständigt casual med målet att tjäna så mycket pengar som möjligt. Det enda som saknas är att de tar bort serverlistan och bara har kvar matchmaking så är de klar.

Infantry Only-läge saknas. Varför? Lätt att implementera, gör det till en inställning så inte någon stackars eventuellt betalande n00b inte råkar hamna på fel server och sedan avinstallera. Antar att det är vad de är rädda för.

På tal om det så saknas det ju privata dedikerade servrar. De har snackat om att det ska komma. Troligtvis så kommer det aldrig hända. Med privata servrar hade man ju kunnat välja de banor man bara vill spela, eller den enda banan man vill spela. Dessutom hade man kunnat ha admins som aktivt bannar fuskare, eller ser till att t.ex. ett inofficiellt infantry-only läge efterföljs (som det var innan det patchades in i Battlefield 2).

Det finns heller ingen fungerande lagbalansering, och heller inget sätt att byta lag på. Vilket, ironiskt nog, är till för att man inte ska kunna byta till det vinnande laget. Fungerar uppenbarligen inte alls. Det mest irriterande med detta är att om man ställer sig i kö för att ansluta sig till en kompis server, om man inte är i samma squad, så kan man hamna på fel lag utan möjlighet att byta.

Hinner springa runt ett hörn men dör ändå, eller att man springer på någon och dör innan man ens hör första skottet. Nätkod gjord för att man ska kunna fragga även om man har värdelöst internet. Allt för att inte den betalande n00ben med 56k ska avinstallera. De som bryr sig om detta har redan lämnat spelserien då det varit så i alla Battlefield sedan Battlefield 3.

Tanks är OP. En kompetent förare är i princip omöjlig att spränga, lyckas man tar det en minut så kommer denne rullande i en ny fräsch tank.

UI/UX är värdelöst. Man får klicka runt sig hur mycket som helst för att komma dit man vill. Det tar ett tag innan man lär sig var man ska klicka för att komma var. Det enda logiska är väl att Settings heter "Settings" och ligger direkt i huvudmenyn. Varför heter det t.ex. "Quit" när det borde stå "Disconnect"? Första tanken är ju att man stänger av spelet.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

@blackidus: Jag använde ju min Lewis Gun framförallt på långa avstånd så jag märker såklart av att det krävs en extra kula varje gång. Synd, då denna setup var den enda jag tyckte kändes tillfredsställande och lite extra dödlig. Har testat andra klasser men tycker att alla vapen känns så oerhört klena. När nu även min Lewis Gun nedgraderats ser jag noll anledning att spela spelet.

Jag tyckte spel var bättre förr när man visste vad man fick och där utvecklarna inte ändrade vapens värden genom helt skrattretande gigantiska uppdateringar som får till följd av att ens muskelminne skjuts i sank.

Medlem

@Shrudder: Ja, att det ska krävas 6 raketer för att förstöra en stridsvagn är så sjukt att man inte vet vart man ska ta vägen.

Medlem

@Shrudder: Håller med om det mesta, BFV har en massa fel.

Men custom servers finns sedan några månader tillbaka, men med väldigt få inställningar.
Välj banor och spellägen, that´s it, du kan inte ens välja namnet på din server. Den är dessutom bara live så länge den är befolkad, blir den en gång tom så slocknar den.

Vad gäller tanks så tycker jag tvärtom, dem är för svaga. Alldeles för lätta att ta ut själv, tom en Tiger.
3 Panzershreck, 3 dynamit, och lägg även till att du kan välja till anti-tank bundle grenade. Allt det kan ju bäras av en assault spelare, mer än tillräckligt för att ta ut en Tiger på egen hand om du lyckas flanka den vilket är bra mycket lättare här än andra spel när både deras hastighet och tornets hastighet är så långsam.

Medlem

@blackidus Det där med custom server är så långt ifrån en privat dedikerad server man kan komma och räknas inte. Det är DICE/EAs sätt att pissa på alla som frågat efter det. Lite som det där "mom: we have X-thing at home"-memet.

3 panzershreck, 3 dynamit, som dessutom måste träffa på rätt ställe utan att du blir dödad. Inte så lätt som det låter, speciellt inte om det är en skicklig förare med en skicklig lagkamrat som hoppar mellan kulsprutorna. Sedan spawnar det en ny tank direkt igen. Jämför med BF2 där det krävdes 1 AT-mina för att spränga vilket fordon som helst.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

1
Skriv svar