GoD-versionen av Halo 3 långsammare

Robot
Medlem
GoD-versionen av Halo 3 långsammare

Hur kan laddningstiderna bli längre om man installerar de? Brukar de inte vara tvärtom? :\

Medlem
Skrivet av Mahone:

Hur kan laddningstiderna bli längre om man installerar de? Brukar de inte vara tvärtom? :\

Tänkte samma sak. Jag installerar alla spel jag köper. Främst för att slippa ljudet från skivan iofs.

Gäller detta problem samtliga spel som installeras, bara games on demand eller bara halo 3?


signatur

12:50. Press Return

Medlem

Är bara Halo3 som lider av det vad jag har läst på internet

Medlem

Halo lider av mycket dåliga saker, det här är bara en av dom, lägg ner spelserien slutade vara bra efter 1an

Medlem

Är laddtiderna kortare ifrån skivan än om spelet låg på en HDD, ja då är det något som är fel.

Inaktiv
Skrivet av xector:

Halo lider av mycket dåliga saker, det här är bara en av dom, lägg ner spelserien slutade vara bra efter 1an

Varför sluta med något som drar in pengar?

Säljer du dom godaste bullarna i stan och sedan slutar? Vad tjänar du på det?

Medlem

Skaffa en SSD då.

Inaktiv

Problemet har att göra med cachen till hårddisk som Halo 3 gör förmodar jag. Spelet presterade bättre när det kördes från skiva än om spelet installerades från samma skiva till konsolen.

Trist att inte detta fixats ännu.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Stod att om man försökte installera det från skivan till hårddisken tidigare att det var optimerat för att köras från skivan och skulle bli slöare att köra via hårddisken.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Skärpning Sebastian! De uppmuntrade inte när Halo 3 släpptes i butik, utan när installering featuren kom, och då hade Halo 3 redan funnits ute typ jätte länge.
Sedan så är det ju inte Master Chief på bilden, utan en vanlig spartan.

Medlem

oh någon snälla berätta hur man instalerar in skivan till sin hårdisk, hatar den där jävla läsarn den har knapprat sönder 2 skivor


signatur

Rwa?

Medlem

Skaffa en snabbare hdd till boxen då?


signatur

Det är år 2012 nu, sluta upp med era ignoranta och idiotiska tankar.

Medlem

Det är inte bara att "skaffa" hela tiden.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Oj, vilket lyxproblem...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Bungie gick ut för flera månader sen och uppmanade folk att inte installera Halo 3 på HD just för att det fick slöare laddningstider, så det är väl inte direkt överaskande nyheter?
Tvivlar att det är något som kan fixas genom patchande då de förmodligen redan skulle gjort det isf. Bungie tar hand om sina spel om de har möjlighet att göra det. Halo:ODST lider exempelvis inte av detta problem.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

1
Skriv svar