Mängder av EA-spel har dykt upp på Steam

Robot
Mängder av EA-spel har dykt upp på Steam

Inte hela laguppställningen, men en bra bit på väg.

#ea, #steam-store


Medlem

Skönt att se, men totalt meningslöst då dom flesta spelen kräver att Origin är installerat och körs samtidigt.

Medlem

Crysis 3 är ju nämnvärd med

Medlem
Skrivet av Djavulen:

Skönt att se, men totalt meningslöst då dom flesta spelen kräver att Origin är installerat och körs samtidigt.

Samma sak med Ubisoft spel. Kan vara att folk vill samla där, trots det behövs 2 launchers för att starta. Bra spel erbjuds på mer än en plattform!


signatur

I drank what?

Och snart kommer EA access åxå står det där.

Men kollar man sen på topplistan på Steam spel nu så e där rätt många EA spel på å den


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Så länge det krävs att origin är installerat så spelar det ingen roll för min del. Ville jag samla mina spel på ett ställe och ändå använda sjuttioelva launchers så skulle jag använda GoG.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Samma sak med Ubisoft spel. Kan vara att folk vill samla där, trots det behövs 2 launchers för att starta. Bra spel erbjuds på mer än en plattform!

Jepp, och visst är det trevligt att det erbjuds på mer än en plattform, men är spelen från EA, Ubisoft osv egentligen på Steam när det är såhär? Visst, någon DLL fil tillhörande Steam, t.ex. SteamApi kanske slängs in i någon extra spelmapp men annars känns det ju exakt som när man lägger till icke Steam spel på Steam, man får ikonen i sitt bibliotek, startar spelet, motsvarande klient startas och sen själva spelet. För mig om spelen hade varit på Steam på riktigt, så skulle jag slippa behöva Origin, Uplay (samt andra launchers)

Medlem
Skrivet av Djavulen:

Jepp, och visst är det trevligt att det erbjuds på mer än en plattform, men är spelen från EA, Ubisoft osv egentligen på Steam när det är såhär? Visst, någon DLL fil tillhörande Steam, t.ex. SteamApi kanske slängs in i någon extra spelmapp men annars känns det ju exakt som när man lägger till icke Steam spel på Steam, man får ikonen i sitt bibliotek, startar spelet, motsvarande klient startas och sen själva spelet. För mig om spelen hade varit på Steam på riktigt, så skulle jag slippa behöva Origin, Uplay (samt andra launchers)

Nej, de finns i ditt bibliotek och är knutna till ditt steamkonto.
Alltså så finns de på steam.
Det är inte i närheten av samma sak som att lägga till ett icke steam spel.
Nu har de som vill ha sina spel samlade på en platform möjligheten till just det.

Ett visst företag borde ta efter. Fast just det, EPIC gör ju inte några spel, de köper bara rättigheterna.

Medlem

Command&Conquer Remastered Collection köptes direkt! Tror det blir tredje gången jag köper Red Alert

Skrivet av loerk:

Nej, de finns i ditt bibliotek och är knutna till ditt steamkonto.
Alltså så finns de på steam.
Det är inte i närheten av samma sak som att lägga till ett icke steam spel.
Nu har de som vill ha sina spel samlade på en platform möjligheten till just det.

Ett visst företag borde ta efter. Fast just det, EPIC gör ju inte några spel, de köper bara rättigheterna.

Känns ganska onödigt och barnsligt att dra in Epic klankande så där


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Redaktör
Skrivet av loerk:

Nej, de finns i ditt bibliotek och är knutna till ditt steamkonto.
Alltså så finns de på steam.
Det är inte i närheten av samma sak som att lägga till ett icke steam spel.
Nu har de som vill ha sina spel samlade på en platform möjligheten till just det.

Ett visst företag borde ta efter. Fast just det, EPIC gör ju inte några spel, de köper bara rättigheterna.

Epic har gjort spel i snart 30 år.


signatur
Medlem
Skrivet av loerk:

Nej, de finns i ditt bibliotek och är knutna till ditt steamkonto.
Alltså så finns de på steam.
Det är inte i närheten av samma sak som att lägga till ett icke steam spel.
Nu har de som vill ha sina spel samlade på en platform möjligheten till just det.

Ett visst företag borde ta efter. Fast just det, EPIC gör ju inte några spel, de köper bara rättigheterna.

Fair enough, men spelet agerar fortfarande bara som en start fil för en launcher som sen startar spelet.

Medlem

Även om spel och så ligger på andra launchers är det väl så att steam vänner och sådant fungerar? Dvs istället för att köra genom origins community så kan man använda steams?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Innebär detta att de fungerar med Remote Play utan strul?

För övrigt anser jag att Origin Access Basic är löjligt prisvärt, kan typ spela alla de här spelen för 249 kr/året.

Medlem

tänk om jag kunde få flytta över alla 12 spelen jag har över till steam och sluta med origin. Fy fan vad skönt det skulle vara 1 mindre jävla klient det vore himmelskt.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

tänk om jag kunde få flytta över alla 12 spelen jag har över till steam och sluta med origin. Fy fan vad skönt det skulle vara 1 mindre jävla klient det vore himmelskt.

Hade man bara haft så få som 12...
Har nog runt 60 eller så...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Vänta Dragon age 2 DLC var det som skilde dem åt, var dem på samma platform förut?

Medlem
Skrivet av Djavulen:

Jepp, och visst är det trevligt att det erbjuds på mer än en plattform, men är spelen från EA, Ubisoft osv egentligen på Steam när det är såhär? Visst, någon DLL fil tillhörande Steam, t.ex. SteamApi kanske slängs in i någon extra spelmapp men annars känns det ju exakt som när man lägger till icke Steam spel på Steam, man får ikonen i sitt bibliotek, startar spelet, motsvarande klient startas och sen själva spelet. För mig om spelen hade varit på Steam på riktigt, så skulle jag slippa behöva Origin, Uplay (samt andra launchers)

Jag håller med dig, spel som är gjorda av Ubi eller EA köper jag aldrig någon annanstans än deras egen launcher. Vissa gillar det dock, och då är det bra de får valet!


signatur

I drank what?

Medlem

Så.... alltså... jag kan spela mina access-spel med steams play togeather-funktion snart? Sjukt nice. Trine 4 here i come!


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Djavulen:

Skönt att se, men totalt meningslöst då dom flesta spelen kräver att Origin är installerat och körs samtidigt.

Verkar inte behövas för Command & Conquer Remastered Collection iaf

Medlem

@Ankh: jag handlar helst inte på orgin om jag ej måste.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

@Ankh: jag handlar helst inte på orgin om jag ej måste.

Nä vem fan gör det
Ingen borde ha monopol på spelen, men jag hade gärna sett en universal klient där samtliga fanns..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

@Ankh: jag håller med dig om det. Vore helt jävla underbart.

Medlem

EA-games kills everything.

Det är kul att EA-spelen finns på steam förstås men att man ska ha Orgin och andra liknande plattformer installerade är bara så onödigt! Jag gillar inte Steam het och hållet heller men har fått lära mig att gilla det.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Epic har gjort spel i snart 30 år.

Ja, Fortnite är ett sant mästerverk.
Fortnite är väl det enda de har gjort som studio det senaste decenniet.

Skrivet av Snake Plissken:

Känns ganska onödigt och barnsligt att dra in Epic klankande så där

Känns väl ganska relevant? Ett företag väljer att gå ifrån exklusivitet, medans ett annat klammrar sig fast ännu hårdare.

Medlem
Skrivet av loerk:

Ja, Fortnite är ett sant mästerverk.
Fortnite är väl det enda de har gjort som studio det senaste decenniet.

Känns väl ganska relevant? Ett företag väljer att gå ifrån exklusivitet, medans ett annat klammrar sig fast ännu hårdare.

Men Unreal, Unreal tournament, Gears of war för att nämna några som alla känner till. Även att de knackar ihop unreal engine. Nu gillar jag inte alls epic game store men jag älskar vad Epic gjort för spelvärlden i det stora hela.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Men Unreal, Unreal tournament, Gears of war för att nämna några som alla känner till. Även att de knackar ihop unreal engine. Nu gillar jag inte alls epic game store men jag älskar vad Epic gjort för spelvärlden i det stora hela.

Fast nu sa jag det senaste decenniet.
Inte någon direkt hemlighet att de gjorde en hel del spel förut.
Nu är de lite mer som EA, ondskan själv.

Skillnaden är väl att EA försöker bättra sig medans EPIC gör sitt bästa för att upprepa alla misstag som EA gjorde.

Medlem
Skrivet av loerk:

Fast nu sa jag det senaste decenniet.
Inte någon direkt hemlighet att de gjorde en hel del spel förut.
Nu är de lite mer som EA, ondskan själv.

Skillnaden är väl att EA försöker bättra sig medans EPIC gör sitt bästa för att upprepa alla misstag som EA gjorde.

Gow 3, Judgement, Infity blade, Bulletstorm och så knåpar de på nya UT som aldrig kommer. Även att de under tiden fått pris för motorn de själva utvecklar. Visst, det brinner kanske in i knutarna när det gäller deras spelskapande och många tunga spel men några har de iaf lyckats få igenom. Även att de haft tid att förbättra sin egna motor som blivit så hyllad. Men de är ju aktivare med att mecka spel än t.ex valve.

Med många bollar i luften så blir det väl projekten lite utspritt och det är nog ingen lätt sak att försöka dra igång sin egna plattform. Dock har de utvecklat mycket på 10år men kanske inte som perioden 2000-2010.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Gow 3, Judgement, Infity blade, Bulletstorm och så knåpar de på nya UT som aldrig kommer. Även att de under tiden fått pris för motorn de själva utvecklar. Visst, det brinner kanske in i knutarna när det gäller deras spelskapande och många tunga spel men några har de iaf lyckats få igenom. Även att de haft tid att förbättra sin egna motor som blivit så hyllad. Men de är ju aktivare med att mecka spel än t.ex valve.

Med många bollar i luften så blir det väl projekten lite utspritt och det är nog ingen lätt sak att försöka dra igång sin egna plattform. Dock har de utvecklat mycket på 10år men kanske inte som perioden 2000-2010.

Okej, tre spel och sen inte något nytt på nio år. Både GoW 3 och bullet storm kom 2011.
Varför denna passion för att försvara EPIC? Jag hade fel med ett år så jag korrigerar, NÄSTAN ett decennium.

Medlem
Skrivet av loerk:

Ja, Fortnite är ett sant mästerverk.
Fortnite är väl det enda de har gjort som studio det senaste decenniet.

Känns väl ganska relevant? Ett företag väljer att gå ifrån exklusivitet, medans ett annat klammrar sig fast ännu hårdare.

du menar det att EA släpper sina spel på steam medans Valve fortsätter hålla i sina spel och inte släpper dom på Origin eller Uplay osv!! ja ganska dålig stil att man ska andras spel med dom ska inte ha deras

12
Skriv svar