Riot osäkra på Valorant till konsolerna, men undersöker saken

Robot
Riot osäkra på Valorant till konsolerna, men undersöker saken

"Måste kännas vettigt med en kontroll."

#riot-games, #valorant


Medlem

Eller varför inte en release till stadia som redan nu har spel baserade på pc release


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Moderator | Testpilot

Med tanke på att de fått Teamfight Tactics och League of Legends att fungera på mobil så tror jag inte att ett FPS på konsol ska vara några problem. Även Counter-Strike fanns till konsol


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Gör spelet bra ifrån sig på pc så lär dom törsta efter mer pengar och således släpps det till konsol.. funkar det så görs det oxå en mobilversion....
Eller så slår pc versionen inte alls och det släpps ändå till konsol och/eller mobil för ett sista dödsryck

Medlem

Sålänge det inte är crossplatform så är det väl skitsamma om konsolspelarna vill köra en underlägsen form av styrning när det kommer till shooters?

Moderator | Testpilot
Skrivet av DKvarn:

Eller varför inte en release till stadia som redan nu har spel baserade på pc release

Med tanke på vad "CS-spelarna" kräver så skulle inte den typen av spel fungera särskilt bra på Stadia Minsta lagg och det "går inte att spela".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

Med tanke på att de fått Teamfight Tactics och League of Legends att fungera på mobil så tror jag inte att ett FPS på konsol ska vara några problem. Även Counter-Strike fanns till konsol

Ja, konsolspelarna kan få spela mot andra konsolspelare. Att matcha mus+t-bord vs kontroll blir alldeles för ojämnt om man inte antingen:
1. Är sinnessjukt jävla bra kontroll FPS-spelare. 2/100 som kom till en stor Fortnitetävling (genom massa kvaltävlingar) spelade med kontroll. Så det finns sådana människor men jag vågar påstå att mus+ -bord är fullständigt överlägset i ett spel som Valorant och CS där man har rekyl på vapnen.
2. Lägger till aimassist/underlättar vapenrekylen på konsolerna, och det tycker jag skulle förstöra spelet.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Med tanke på att de fått Teamfight Tactics och League of Legends att fungera på mobil så tror jag inte att ett FPS på konsol ska vara några problem. Även Counter-Strike fanns till konsol

Den skulle antagligen inte kunna få sitt viru... jag menar anti-fusk verktyg att få tillräckligt med behörigheter över hård- och mjukvaran i konsolerna.

Att skylla på att det skulle vara problem med kontrollen när i princip varenda populära shooter finns på konsol, inklusive de som har multipla antal egenskaper att använda som t.ex Overwatch är bara dåliga undanflykter.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Winzi:

Den skulle antagligen inte kunna få sitt viru... jag menar anti-fusk verktyg att få tillräckligt med behörigheter över hård- och mjukvaran i konsolerna.

Att skylla på att det skulle vara problem med kontrollen när i princip varenda populära shooter finns på konsol, inklusive de som har multipla antal egenskaper att använda som t.ex Overwatch är bara dåliga undanflykter.

Har någon här skyllt på att det skulle vara strul att få det fungera på konsol?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har någon här skyllt på att det skulle vara strul att få det fungera på konsol?

Nej, inte rakt ut men:
Riot är förstås väl medvetna om saken, men är inte så säkra på att upplevelsen skulle kunna "översättas" till konsolkontroller

Det är rent bs när liknande och mer komplicerade spel lyckats väldigt bra hitintills.
Det låter mer som om de försöker skylla på "kontrollsvårigheter" när det troligen är något annat..tex som att inga spelutvecklare kan få den behörighet som deras nuvarande anti -fusk har på pc (som tydligen ändå inte gör sitt jobb bra).

Medlem

Tippar mer på att anti-cheaten inte är tillåten på konsoller.

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Tippar mer på att anti-cheaten inte är tillåten på konsoller.

Tror mer de väntar på PS5 och Xbox Series X då de lär ha ett mycket bättre anti cheat system än till PC. Nu är Xbox One och Ps4 redan hackade så bättre lägga energi på nya system.

Avstängd

Aja, om folk vill ha spelet till konsol kan de väl få det. Ser inget egentligt problem förutom att det nog är gruvligt tråkigt att spela med en handkontroll och att man kommer komma undan med helt andra taktiker än på PC.

1
Skriv svar