Spel som man absolut måste spela? (Tips för sommaren!)

Medlem

Bastion är ett måste tar typ bara 6 timmar men det är värt det

Medlem

Själv älskade jag Shadow Tactics: Blades of the shogun, påminner rättså mycket om gamla favoriten Desperados (första spelet, inte uppföljarna). Samma företag kommer även släppa Desperados 3 om 2 veckor vilket jag har sjukt höga förväntingar på.

Annars har Spellforce 3 varit väldigt solid game, jag vill ha mina realtime squad based spel som tyvärr är väldans ovanliga nuförtiden

Avstängd
Skrivet av Flugsaft:

1.Death Stranding. (Ett väldigt annorlunda spel så jag förstår dom som inte gillar det.)

2.Red Dead Redemption 2.

3.Resident Evil 2 Remake.

4.The Last Of Us.

5.God Of War.

Death Stranding.
Det känns så jävla tomt det spelet.
Hur kan man rekommendera det spelet?

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Death Stranding.
Det känns så jävla tomt det spelet.
Hur kan man rekommendera det spelet?

Jag förstår vad du menar och jag förstår vart du kommer ifrån.

Jag rekommenderar det strikt från min subjektiva upplevelse. Finns eventuellt folk som tycker Red Dead Redemption 2 är tomt.

Vad är tomt för dig är eventuellt inte tomt för mig. Jag rekommenderar det för att jag personligen njöt av gameplayet att vandra i öppna vackra miljöer till punkt A till B, och samtidigt via spelets mekaniker försöka hålla min cargo i gott skick.

Hela den mekaniken och gameplay designen innebar för mig att spelet inte är tomt eftersom det är ständigt något att observera, (miljön som tilltalar mig) och hålla koll på miljön så man navigerar så fritt det bara går. Det hade även en väldigt relevant handling enligt mig.

Enligt mig var hela connect grejen med andra spelare en utmärkt ide. Jag har inte upplevt den känslan i något annat spel förut, jag kände verkligen att jag hjälpte andra individer igenom resan.

Man skjuter inte ihjäl andra för att hjälpa andra som i de flesta spel, vilket i sin tur skapar konflikter hos vissa. (cod, rainbow six etc) (med konflikt menar jag aggression emot andra spelare) Man känner att Death Stranding upplevelsen skapar väldigt få konflikter vilket är exakt det vårat samhälle behöver för att hålla ihop och att vi alla ska trivas och njuta av våra liv. Detta är varför jag rekommenderar det.

Det är med andra ord i mitt tycke ett hälsosamt spel i både budskap men även i gameplay mekaniken.

Medlem

Horizon: Zero Dawn Är det spel jag väntar på till PC.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Säger bara New World i augusti kan knappt vänta

Medlem

Firewatch, Inside och halfLife Alyx

Medlem

Horizon: Zero Dawn och Spider-Man till PS4. 11/10 spel, båda två!


signatur

I drank what?

Medlem

The Witcher 1, fortfarande det bästa i hela serien.

Medlem

Håller med om Spider-Man. Ren spelglädje. RDR2 naturligtvis. Och även om du inte gillar turn based så är ju Dos2 världens bästa rpg genom historien. Men just nu är jag helt inne i Control. Fantastisk gameplay, sjukt snyggt och en helt skruvad värld. Remedy kan sin skit.

Medlem

The curse of Monkey Island, eftersom du gillade Grim Fandango

Om du inte spelat Bloodborne är det ett måste för ps4:at!

Medlem

Command & Conquer remastered serien
och lite star citizen och sea of thieves och escape from tarkov.
O lite sporadiskt star wars battlefront 2 star fighter mode.

Medlem

Känner igen mig. Det är få spel jag fastnar för. Ingen spelupplevelse de senaste tio åren är starkare än Alyx.

Medlem

God of War till ps4 är ett måste att spela igenom... Köpte ett ps4 pro endast för det spelet (hade ps4 original innan). Sedan är ju the last of us det bästa spelet som någonsin gjorts, story mässigt. Snart kommer part 2 och blir inte det det bästa spelet jag spelat blir jag besviken, så höga är mina förväntningar på det spelet... Men av någon anledning tror jag inte jag kommer bli besviken ens med de höga förhoppningarna.

Medlem

Lirar Persona 5 Royal just nu och fan vilket bra spel det är. Rekommenderas starkt

Medlem

@Flugsaft: Death Stranding är en juvel bortom spelandskapet. Han följde en vision och ett första spel av Kojima Productions är faktiskt mäktigt imponerande skapelse. Liksom storybitar och allt innehåll är orginellt.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

@Laddemannen: hörde att det blir en PC port of BB. Då kanske jag tar det.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av krislevin:

@Laddemannen: hörde att det blir en PC port of BB. Då kanske jag tar det.

Gött mos! Glöm inte heller curse of monkey island, det bästa pek och klicka spelet som gjorts!

Medlem

Ori and the Blind Forest, mysigt metroidvania med underbar grafik. Finns uppföljaren Will Of The Wisps också som kom ut tidigare i år.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Fragtjuv

Stardew Valley, Last of us och Doom (2016)


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Jag vill slå ett slag för The last guardian! Kanske inte är för alla men för mig var det som en saga, enkelt och vackert.
Shadow of the colossus, Alien Isolation och Days Gone är också toppenlir som bör upplevas!

Sen släpps ju The last of us part 2 om ett par veckor. Mumma!

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Jag förstår vad du menar och jag förstår vart du kommer ifrån.

Jag rekommenderar det strikt från min subjektiva upplevelse. Finns eventuellt folk som tycker Red Dead Redemption 2 är tomt.

Vad är tomt för dig är eventuellt inte tomt för mig. Jag rekommenderar det för att jag personligen njöt av gameplayet att vandra i öppna vackra miljöer till punkt A till B, och samtidigt via spelets mekaniker försöka hålla min cargo i gott skick.

Hela den mekaniken och gameplay designen innebar för mig att spelet inte är tomt eftersom det är ständigt något att observera, (miljön som tilltalar mig) och hålla koll på miljön så man navigerar så fritt det bara går. Det hade även en väldigt relevant handling enligt mig.

Enligt mig var hela connect grejen med andra spelare en utmärkt ide. Jag har inte upplevt den känslan i något annat spel förut, jag kände verkligen att jag hjälpte andra individer igenom resan.

Man skjuter inte ihjäl andra för att hjälpa andra som i de flesta spel, vilket i sin tur skapar konflikter hos vissa. (cod, rainbow six etc) (med konflikt menar jag aggression emot andra spelare) Man känner att Death Stranding upplevelsen skapar väldigt få konflikter vilket är exakt det vårat samhälle behöver för att hålla ihop och att vi alla ska trivas och njuta av våra liv. Detta är varför jag rekommenderar det.

Det är med andra ord i mitt tycke ett hälsosamt spel i både budskap men även i gameplay mekaniken.

Väl skrivet!
Jag köpte det igår på rean och ser väldigt mycket fram emot att spela det! Det är nog helt klart inte ett spel för alla men så som du förklarar spelet är ganska exakt så som jag har tänkt mig och hoppas på att det kommer att vara. Det ser magiskt ut! <3

Medlem

Prey från 2017
BioShock Infinite
Red Dead Redemption 2

Alla 3 är spel med fantastisk story så om man värderar story högt är dessa riktigt bra val för sommaren.

Edit: Det är inte bara storyn som är fantastisk utan spelen också, om det var otydligt

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Väl skrivet!
Jag köpte det igår på rean och ser väldigt mycket fram emot att spela det! Det är nog helt klart inte ett spel för alla men så som du förklarar spelet är ganska exakt så som jag har tänkt mig och hoppas på att det kommer att vara. Det ser magiskt ut! <3

Tack!

Skulle vara kul att höra vad du tycker när du spelat endel

Medlem

NHL 94, inget är så spännande som att försöka slå rekordet i hur många "runda målet" mål man kan göra i en match.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Horizon: Zero Dawn Är det spel jag väntar på till PC.

Jag håller själv på att spela HZD och kan ingenting annat göra än att rekommendera. Så otroligt vackra vyer, snygga robotar och trevlig story. Jag kanske har rusat genom spelen tidigare, men jag kan spendera timmar att bara titta på omgivningarna. Så snyggt spel att jag smäller av.
Vill också påpeka att ditt nick är väldigt angenämt! 🤗

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Tack!

Skulle vara kul att höra vad du tycker när du spelat endel

Det ska jag försöka dela med mig av:).

Medlem

Hellblade Senua's sacrifice - Steam, gog, Microsoft store (kan ingå i gamepass)
Kort spel (ca 9h) om psykisk ohälsa, de intervjuade människor med olika diagnoser och försökte ge en så rättvis bild som möjligt av hur det kan vara att leva med olika diagnoser. Gameplayen är väldigt simpel men spelet är väldigt gripande. Många tycker att combaten är väldigt enformigt och klumpig.
Personligen älskar jag combaten för att den är väldigt tillfredsställande om man blir duktig på att parera. Måste spelas med headset för bästa upplevelse.

Medlem
Skrivet av Jdndude:

Är det bara jag som tyckte Spider-man var sjukt bra?

Rolig combat och bra story men personligen tyckte jag att världen va väldigt enformig. Va kopiera klistra in får början till slutet.
Bra spel dock storyn va riktigt nice!

Medlem

Känner tyvärr igen känslan av att det är mycket svårare att fastna för spel idag än förr.

Du nämner inte GTA V i din lista, det är ett av mina top 3 spel alla kategorier. Fullständigt vansinnig story och karaktärer. Dessutom en rolig sandlådemiljö man kan spendera många timmar i bara med att köra runt med olika fordon.

Last of us är där också. Mycket fängslande historia, bra spel.

Efter det blir det svårare med en trea för mig.
Titanfall 2, God of war, Horizon zero dawn för att nämna några är riktigt bra.

123
Skriv svar