Hektor & Akilles figurerar i demonstrationen av Total War Saga: Troy

Robot
Hektor & Akilles figurerar i demonstrationen av Total War Saga: Troy

Kommer du hänga på låset när det skänks bort på Epic Games Store?

#Creative-assembly, #Total-war-saga-troy


Medlem

Kommer definitivt spela det. Men kanske inte i Augusti.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Nej kommer sluta nu att spela total war pga att den kommer till Epic!

Har spelat sedan 20 år tillbaka...

Medlem

Är det bara jag som känner att det har simplifierats en massa med de tre enhetstyperna för infanteri?

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Är det bara jag som känner att det har simplifierats en massa med de tre enhetstyperna för infanteri?

Är inte det lite vitsen med Saga serien? Eller har jag fått det om bakfoten att det skulle vara som en light variant av de vanliga spelen?

FM-guru
F.d. Sisyr

Oj vad jag retade mig på berättarens dialekt.

Skrivet av rosski:

Är inte det lite vitsen med Saga serien? Eller har jag fått det om bakfoten att det skulle vara som en light variant av de vanliga spelen?

Nä, det stämmer. Saga-spelen är mer fokuserade på småskaliga kampanjer.

Medlem

Horn och fjädrar på hjälmarna... vad jag förstått har det aldrig existerant annat än till parader/övningar? Någon som kan detta? Det vore intressant att veta då man hela tiden ser det i film/spel. Har man hittat hjälmar som ser ut så?

Ett argument jag hört mot att det skulle använts i strid är att det är rätt opraktiskt och fastnar i saker samt att du ger fienden ett väldigt bra handtag till att rycka av din hjälm eller tvinga ned dig på marken. Kanske officerare använde det då de inte deltog i striden lika mycket och behövde synas på slagfältet?

Det finns väl förvisso en hel del olika varianter men horn verkar ytterst opraktiskt, och militären brukar ju favorisera det praktiska. Kanske borst med något kort fäste som man inte kan få grepp om skulle kunna fungera i strid.

Så jädra underväldigande...

Medlem

Ska bli kul att testa. Inte så insatt i just den tidseran dock.

Medlem

Ser lite halvtråkigt ut. För få olika units, blir nog snabbt tråkigt och enformigt. Speciellt om man jämför med Warhammer 2. Önskar nästan att de gör en remake av det första Total War Rome spelet.. Med den nya grafiken och funktionerna.

Medlem

Det här spelet kan man nog skippa utan dåligt samvete. Så som de beskrev enhetstyperna gör mig inte mindre orolig, om heavy besegrar allt och inte kan flankas, vad hindrar då spelaren att endast köra med heavy om ekonomin tillåter?

Dessutom stör jag mig på att fienden är "röda enhetscirklar" och jag är gröna. Det såg inte snyggt ut i Atilla och inte heller Three Kingdoms. Nä, får ta och spela Warhammer 2 ett tag till.

Medlem

Kommer spela spelet när mod support har släppts och det har patchats klart.
Så inte vid release med andra ord.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Korken:

Horn och fjädrar på hjälmarna... vad jag förstått har det aldrig existerant annat än till parader/övningar? Någon som kan detta? Det vore intressant att veta då man hela tiden ser det i film/spel. Har man hittat hjälmar som ser ut så?

Ett argument jag hört mot att det skulle använts i strid är att det är rätt opraktiskt och fastnar i saker samt att du ger fienden ett väldigt bra handtag till att rycka av din hjälm eller tvinga ned dig på marken. Kanske officerare använde det då de inte deltog i striden lika mycket och behövde synas på slagfältet?

Det finns väl förvisso en hel del olika varianter men horn verkar ytterst opraktiskt, och militären brukar ju favorisera det praktiska. Kanske borst med något kort fäste som man inte kan få grepp om skulle kunna fungera i strid.

Fjädrar har använts på hjälmar från antiken fram till modern till. Horn däremot är mindre vanligt i modern tid, däremot finns det avbildningar från antiken från bla perser och greker som har horn på hjälmarna.

Det är sant som du säger, utstickande delar på hjälmar tenderar att fastna i strid och är en nackdel. Officerare, som motsvarande bataljonschefer och högre, som ej har en stridande befattning, kunde dock ha sina hjälmar utsmyckade för att enklare kunna synas för sina trupper.

Hur det såg ut på bronsåldern vet man inte, då bilder företrädesvis skildrar romantiserande bilder över slagfälten och soldaterna och arkeologiska fynd är väldig sällsynta av sådan material.


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Nope. Epic store är big no.

Medlem

en måste juh undra vad som gör att dom är så villiga att ge nytt gratis spel bara för att man ska installera eller använda sig av deras service ^^ så tänkte jag när jag ser gratis spel som denna även om det bara är för en dag, finns juh alltid en baktanke.

Skrivet av Glöttis:

Nej kommer sluta nu att spela total war pga att den kommer till Epic!

Har spelat sedan 20 år tillbaka...

Tror du på det själv eller? Att när nästa spel kommer på Steam så köper du det inte!


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Skribent

Håll god ton, hörrni. Man kan vara oense utan att uttrycka sig nedsättande och förlöjligande.

Spelet dog för mig med den där mytiska minotauren. Det kanske låter löjligt, men det är av just denna anledning jag inte kan dra mig till att lira Warhammer-serien. Noll intresse för fantasy.

rug
Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Önskar nästan att de gör en remake av det första Total War Rome spelet.. Med den nya grafiken och funktionerna.

Finns redan och jag tycker det är underbart.

Total War: Rome II (2013)

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Snälla
Du tror det handlar bara om "en extra launcher"
Det är en jäkla tjänst som du lägger pengar på.
Stänger dom ner tjänsten, då förlorar du dina spel.
Eller tänker du bara använda den för gratisspel? Then sure, go ahead och installera skitet.
Stadia är ett bra exempel på varför man inte ska vara ivrig att slänga pengar på något färskt.

Förväntar du dig att EGS ska stängs ner i snar framtid? Och hur kan du möjligtvis veta vad EGS har för strategi när det kommer till en shutdown?

Hur är Stadia ens i närheten av samma sak som EGS?

EGS har väldigt fördelaktiga erbjudande på de spel som finns där, det är ju inget annat än trevligt.

Medlem

Yes plockar ner direkt såklart. Ser king ut.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Snälla
Du tror det handlar bara om "en extra launcher"
Det är en jäkla tjänst som du lägger pengar på.
Stänger dom ner tjänsten, då förlorar du dina spel.

Typ som Steam då.

Medlem
Skrivet av Thane:

Typ som Steam då.

Jaså
Är steam en ny tjänst?
Vattentät logik.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Jaså
Är steam en ny tjänst?
Vattentät logik.

Så vadå? Det är endast hur länge en tjänst existerat som ligger till grund för huruvida den är relevant och legitim?

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Snälla
Du tror det handlar bara om "en extra launcher"
Det är en jäkla tjänst som du lägger pengar på.
Stänger dom ner tjänsten, då förlorar du dina spel.
Eller tänker du bara använda den för gratisspel? Then sure, go ahead och installera skitet.
Stadia är ett bra exempel på varför man inte ska vara ivrig att slänga pengar på något färskt.

Fast har du bara installerat Launchern och bara tagit del av gratis spelen så har du inget förlorat den dagen det försvinner heller så....

skit och skit, tycker den fungerar lika bra som alla andra launcherns... förutom Origin, den e lite sådär.

Sen är väl Stadia en helt annan bollpark då det krävdes att användaren skulle köpa både maskinvara och abbonemang för att kunna ens använda det om jag inte minns fel ?


signatur

What goes around, comes around

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Jaså
Är steam en ny tjänst?
Vattentät logik.

Men det är en tjänst du lägger pengar på som kan stängas ner när som helst

Medlem
Skrivet av Thane:

Men det är en tjänst du lägger pengar på som kan stängas ner när som helst

Hur länge har steam existerat?
Färskhetsperioden är över och steam är atm en standard på marknaden.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Hur länge har steam existerat?
Färskhetsperioden är över och steam är atm en standard på marknaden.

Men på vilket sätt spelar det någon roll? Epic kommer inte stänga ner Epic Game Store

Medlem
Skrivet av Thane:

Men på vilket sätt spelar det någon roll? Epic kommer inte stänga ner Epic Game Store

Hur kan du veta det?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Hur kan du veta det?

På samma sätt som du vet att Valve inte kommer stänga ner Steam antar jag.

12
Skriv svar