Det tisslas och tasslas: Bloodborne till Playstation 5, OCH pc!

Robot
Det tisslas och tasslas: Bloodborne till Playstation 5, OCH pc!

Dags att begrava spelets framerate-problem för gott?

#bloodborne, #fromsoftware


Medlem

Bluepoint gör Bloodborne och inte Demon's Souls?

Det känns dock något underligt då de sagt att det är deras största "jobb" någonsin och Bloodborne borde inte behöva så mycket arbete. Kommer både Demon's och Bloodborne?

Hur som helst är det ett av de senaste 10 årens bästa spel så om fler kan spela det är det positivt. Det ökar även chansen att vi får en uppföljare.

Medlem
Medlem

Ge mig Bloodborne 2 istället!!

Medlem

Hoppas, hoppas, hoppas! Sen kan de väl porta The Last of Us också!

Medlem

Ett av dom bättre spelen på många år


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

En "riktig" remastered på dark souls 2 hade varit trevligt.

Testpilot

Matnyttig video minst sagt:

Nämns även Demon Souls remake till PS5 och i videon nämns även att flera PS exklusiva spel kommer till PC. Hoppas verkligen att ryktena stämmer

Medlem
Skrivet av employed:

En "riktig" remastered på dark souls 2 hade varit trevligt.

Varför? Spelet är inte ens gammalt och är det sämsta av alla souls spel.

Medlem
Skrivet av loerk:

Varför? Spelet är inte ens gammalt och är det sämsta av alla souls spel.

Sant, men ändå det ds jag lagt ner mest tid på.
Det är sämst, men har enligt mig en underlig dragningskraft.
Så något rätt gör det. 🙂


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Nää, Bloodborne känns ju redan rätt "modernt/upphottat" som det är.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Nää, Bloodborne känns ju redan rätt "modernt/upphottat" som det är.

Säger du nää till att lira om bloodborne i 60+ FPS? Bara det räcker för mig för att köpa om spelet en gång till och lira igenom det igen.

Medlem

Ska tydligen vara fake, men den som lever får se.

Lite märkligt om de visar ett spel som ska släppas till PC på ett event som är deras första reveal av PS5. Känns som de borde vilja ha all fokus på PS5.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Ge mig Bloodborne 2 istället!!

Jag skulle bli riktigt besviken om From utannonserar Bloodborne 2. Låt Bloodborne vara den delikata pärla det är. Tror inte Miyasaki är intresserad av ett BB2, vilket innebär att det blir B-laget som gör den titeln och vi vet alla hur bra det gick med DS2.

Bloodborne till pc däremot. helVETE vad jag ska spela den skiten. Då får till och med Cyberpunk gå och ställa sig i backlog-kön en stund.

Medlem

Bloodborne är fenomenalt, en tvåa såhär 5-6 år efter är fullkomligen rimligt! Sony äger IP:t , så det är upp till dem, och det är därför BB skapades i första taget. Vore en perfekt exklusiv PS5-titel.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Säger du nää till att lira om bloodborne i 60+ FPS? Bara det räcker för mig för att köpa om spelet en gång till och lira igenom det igen.

Om det inte tog resurser från nåt annat så. Men hade hellre sett Demon's Souls!

Medlem
Skrivet av Vamp:

Jag skulle bli riktigt besviken om From utannonserar Bloodborne 2. Låt Bloodborne vara den delikata pärla det är. Tror inte Miyasaki är intresserad av ett BB2, vilket innebär att det blir B-laget som gör den titeln och vi vet alla hur bra det gick med DS2.

Bloodborne till pc däremot. helVETE vad jag ska spela den skiten. Då får till och med Cyberpunk gå och ställa sig i backlog-kön en stund.

Jag förstår vad du menar, men jag behöver nått nytt, spelat igenom grundspelet xx antal ggr och dlc:et en eller två. Så för mig hade en uppföljare eller en prequal (?!). Spela som en ur the choir eller liknande!

Medlem

Det kanske är dags att ta tag i de tre trophies jag behöver för en platinum?

Medlem

jag fick faktiskt ge upp på bloodborne.. jag vet inte men jag störde mig på att när man dör man spawnar tillbaka typ ända från början av banan.. spelet är säkert bra men straffa spelare såpass hårt vart för mycket för mig...

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

jag fick faktiskt ge upp på bloodborne.. jag vet inte men jag störde mig på att när man dör man spawnar tillbaka typ ända från början av banan.. spelet är säkert bra men straffa spelare såpass hårt vart för mycket för mig...

Tillfredsställelsen när man tänder en ny lampa eller låser upp en ny genväg är svårslagen.

Det är ju det faktum att det faktiskt gäller något som gör att spänningen och nerven är betydligt större än i de flesta andra spel.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

jag fick faktiskt ge upp på bloodborne.. jag vet inte men jag störde mig på att när man dör man spawnar tillbaka typ ända från början av banan.. spelet är säkert bra men straffa spelare såpass hårt vart för mycket för mig...

Det där stämmer inte riktigt. Du får ju börja vid din senaste ”checkpoint/lykta” som du har tänt. Alla Soulsborne går till stor del ut på att successivt ta sig framåt mot bossen och antingen låsa upp en ny checkpoint eller en genväg till en befintlig. En del av kritiken spelet fick av de inbitna var snarare att det var för tätt med lyktor.

KoP
Medlem

Nu börjas det. Halvnya spel som kom denna konsol gen remastras till kommande konsol gen. (◞‸◟) Spelutvecklarna har gått och blivit slapptaskar dom senaste åren.

Medlem
Skrivet av KoP:

Nu börjas det. Halvnya spel som kom denna konsol gen remastras till kommande konsol gen. (◞‸◟) Spelutvecklarna har gått och blivit slapptaskar dom senaste åren.

Om jag fick tre önskningar i livet skulle jag lätt spendera en av dem på ett Bloodborne 60 fps utan stutter, så att de vill plocka fram penseln en extra gång för att putsa ett mästerverk är inget jag har problem med.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Det där stämmer inte riktigt. Du får ju börja vid din senaste ”checkpoint/lykta” som du har tänt. Alla Soulsborne går till stor del ut på att successivt ta sig framåt mot bossen och antingen låsa upp en ny checkpoint eller en genväg till en befintlig. En del av kritiken spelet fick av de inbitna var snarare att det var för tätt med lyktor.

jo ja vet men det var ändå på tok för långt bak när man mötte nån mini boss o sen göra om allt igen, inte vad jag kallar kul eller utmanande bara frustrerande.. bara dåligt designat spel som straffar dåliga spelare o belönar dom som är i världsklass... jag försökte ge det vad jag pallade men det gick inte helt enkelt, minsta misstag o som att spela diablo2 på hardcore dör man så får man börja om typ..

Testpilot
Skrivet av KoP:

Nu börjas det. Halvnya spel som kom denna konsol gen remastras till kommande konsol gen. (◞‸◟) Spelutvecklarna har gått och blivit slapptaskar dom senaste åren.

Det är ju dock valfritt att köpa det, dessutom är det knappast Fromsoftware som gör remasters. De håller på med Elden Ring.

Givetvis är det bra för företagen, ta ett gammalt spel och polera det är betydligt billigare än att skapa något helt nytt, men det finns gott om nya spel som kommer ut med.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

jo ja vet men det var ändå på tok för långt bak när man mötte nån mini boss o sen göra om allt igen, inte vad jag kallar kul eller utmanande bara frustrerande.. bara dåligt designat spel som straffar dåliga spelare o belönar dom som är i världsklass... jag försökte ge det vad jag pallade men det gick inte helt enkelt, minsta misstag o som att spela diablo2 på hardcore dör man så får man börja om typ..

Gissar att hela Rogue-like genre inte är din grej?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

jo ja vet men det var ändå på tok för långt bak när man mötte nån mini boss o sen göra om allt igen, inte vad jag kallar kul eller utmanande bara frustrerande.. bara dåligt designat spel som straffar dåliga spelare o belönar dom som är i världsklass... jag försökte ge det vad jag pallade men det gick inte helt enkelt, minsta misstag o som att spela diablo2 på hardcore dör man så får man börja om typ..

Hur långt kom du? Första området i spelet kan vara rätt brutalt för nybörjare, jag hade själv stora problem och var nära att ge upp tills jag bestämde mig för att bara rusha genom allt tills jag kunde låsa upp första genvägen och även hitta de två första bossarna. Lyckades sen ta Gascoigne på första försöket och blev helt euoforisk. Spelet blev sedan ett av mina favoritspel nånsin och jag körde igenom det sju gånger under en månads tid samt tog platina trofén. Så såhär i efterhand är jag väldigt glad att jag inte gav upp. Men spelet är så klart inte för alla.

Skrivet av Margy:

Det kanske är dags att ta tag i de tre trophies jag behöver för en platinum?

Gör det! Bloodborne är ett av få spelen som jag bemödat mig att ta platinum i. Helt klart denna generations bästa spel samt all time top 5 för mig.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

jo ja vet men det var ändå på tok för långt bak när man mötte nån mini boss o sen göra om allt igen, inte vad jag kallar kul eller utmanande bara frustrerande.. bara dåligt designat spel som straffar dåliga spelare o belönar dom som är i världsklass... jag försökte ge det vad jag pallade men det gick inte helt enkelt, minsta misstag o som att spela diablo2 på hardcore dör man så får man börja om typ..

Världsklass? Snälla.
En del av alla souls spel handlar om att överkomma hinder och bli bättre som spelare. Du gav upp innan du kunde uppleva det, så skyll inte på spelet.

Medlem
Skrivet av loerk:

Världsklass? Snälla.
En del av alla souls spel handlar om att överkomma hinder och bli bättre som spelare. Du gav upp innan du kunde uppleva det, så skyll inte på spelet.

Alltså jag kan förstå varför många tycker Soulsspelen och Bloodbourne är dryga. Om man inte fattar hur ojämn fps och frametime påverkar ens input, tja alltså...
http://www.youtube.com/watch?v=RRahPd_JzsM&t=3m20s
(3:20-4:10)

12
Skriv svar