Hetaste spelsläppet i juni 2020

Skribent
Hetaste spelsläppet i juni 2020

Ytterligare en månad har kommit och gått, och om den förra omröstningen har något att säga till om så var Minecraft Dungeons den stora spelmässiga höjdpunkten, även om motståndet under månaden var jäkligt svalt. Denna dungeon crawler fick hela 48 % av rösterna, följt av The Elder Scrolls Online: Greymoor med 12 %.

Juni ser dock ut att bli en något bättre spelmånad, och är jag inte helt ute och cyklar så lär en viss uppföljare till Playstation placera sig högt. Som vanligt är det bara att hojta om du inte ser det spel du ser fram emot mest, så lägger jag till det.

Medlem

SpongeBob må vara det sämsta spelet hittills som får en remaster?!?!?

Medlem

Ser fram emot Deadly Premonition 2: A Blessing in Disguise till Switch. Om jag inte misstar mig så kommer det ut nu i juni.

Medlem
Skrivet av Sandybanks:

Ser fram emot Deadly Premonition 2: A Blessing in Disguise till Switch. Om jag inte misstar mig så kommer det ut nu i juni.

Juli 10

Medlem
Skrivet av Sandybanks:

Ser fram emot Deadly Premonition 2: A Blessing in Disguise till Switch. Om jag inte misstar mig så kommer det ut nu i juni.

Eller nä, jag är ute o cyklar DP2 kommer inte i juni

It's not a lake, it's an ocean

Ja, det var inte den svåraste frågan i år...


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Avstängd

Som PS4 Pro ägare så säger jag väl Desperados 3 Inget jag störtlängtar efter men kan nog bli bra.

Skrivet av maq777:

SpongeBob må vara det sämsta spelet hittills som får en remaster?!?!?

Jaså? Det fick bra recensioner när det kom. Gillar du ens genren (Mario 64 osv?) Har inte spelat det äldre spelet men blivit intresserad efter att ha läst recensioner, ska tydligen vara väldigt bra.

Medlem
Skrivet av Harmond:

Som PS4 Pro ägare så säger jag väl Desperados 3 Inget jag störtlängtar efter men kan nog bli bra.

Jaså? Det fick bra recensioner när det kom. Gillar du ens genren (Mario 64 osv?) Har inte spelat det äldre spelet men blivit intresserad efter att ha läst recensioner, ska tydligen vara väldigt bra.

Nej, jag gillar inte genren. Man kan nog till och med påstå att jag hatar "collectathons". Den genren har verkligen inte åldrats väl... Men ja, inlägget är biased.

Vad jag minns fick spelet ganska ljumt mottagande av pressen. Dessutom sålde det skitdålig, bland annat för att folk var enormt trötta på ett ytterligare "collectathons/mario kopia".

Medlem

Disintegration ser j-t intressant ut

Avstängd
Skrivet av maq777:

Nej, jag gillar inte genren. Man kan nog till och med påstå att jag hatar "collectathons". Den genren har verkligen inte åldrats väl... Men ja, inlägget är biased.

Vad jag minns fick spelet ganska ljumt mottagande av pressen. Dessutom sålde det skitdålig, bland annat för att folk var enormt trötta på ett ytterligare "collectathons/mario kopia".

Ännu ett? Knappast en genre som har speciellt många spel, jämfört med te.x FPS eller strategi eller vad som helst. Speciellt inte BRA sådana, och dit tycks ju detta höra om man ska tro på vad fansen av genren säger.

Det sålde visst bra. Från wikipedia;

"The PlayStation version of SuperSponge sold 1.06 million copies, becoming one of the console's best-selling games.[82] Battle for Bikini Bottom sold over 1.25 million copies.[83] Both games were added to the PlayStation Greatest Hits by Sony.[84][85]"

så det sålde alltså ännu bättre än bästsäljaren som hade 1.06m sålda kopior...

Medlem

Hade faktiskt bara koll på ett av spelen på lisan.

Medlem

Trist månad. Men Command & Conquer lär jag köpa.

Medlem

Är lite nyfiken på "Barn Finders" och "Summer in Mara" som båda släpps den 16:e juni.

Medlem

c&c.


signatur

//monster

Skribent
Skrivet av Lofa:

Är lite nyfiken på "Barn Finders" och "Summer in Mara" som båda släpps den 16:e juni.

Boom, tillagda!

Testpilot

Desperados III blir intressant.

Medlem

Greymoor ska bli intressant.

Medlem
Skribent
Skrivet av JackFlack:

Hardspace: Shipbreaker ser lovande ut!
https://www.youtube.com/watch?v=QaA0D21EoCQ

Det ser riktigt grymt ut! Skippar dock Early Access-släpp.

FM-guru
F.d. Sisyr

Desperados 3 för min del. Last of Us 2 ser jag också fram emot, men Desperados hör till mina favoriter och Mimic Games föregående spel, Shadow Tactics, var kanoners.

Medlem
Skrivet av maq777:

SpongeBob må vara det sämsta spelet hittills som får en remaster?!?!?

Men det är inte illa av SpongeBob att inte hamna sist i omröstningen i alla fall.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Modern Warfare säsong 4

( in b4 the petiga; ja, jag vet! Det var lite skämtsamt, så bara släpp det. Fortfarande något jag ser fram emot mer än spelen på listan)


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Men det är inte illa av SpongeBob att inte hamna sist i omröstningen i alla fall.

Nää, det verkar finnas en viss hype. Kanske är remastern bättre än orginalet? (Jag tänker inte chansa.)

Medlem
Skrivet av maq777:

Nää, det verkar finnas en viss hype. Kanske är remastern bättre än orginalet? (Jag tänker inte chansa.)

Problemet jag har med Spongebob spelen är att jag tycker de svenska rösterna är överlägsna de engelska.

Medlem

SpongeBob VS Last of us part II, vem satte ihop omröstningen? 🙂

Medlem

Last of Us 2 är årets tveklöst största spelsläpp, för mig. I vart fall bland de utannonserade. Ska dock vänta med att köpa några veckor så att det hinner släppas några patchar. Men vågar inte vänta för länge; vill inte råka läsa åsikter Eller spoilers.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skribent
Skrivet av A1200G:

SpongeBob VS Last of us part II, vem satte ihop omröstningen? 🙂

8 röster ändå för SpongeBob hittills. Inte illa pinkat

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

8 röster ändå för SpongeBob hittills. Inte illa pinkat

Ja, ja, även en blind höna kan finna...🙂

Medlem

The Last of Us 2 har potential att bli världens bästa spel och slå den fenomenala föregångaren, så min röst läggs inte på SvampBob.


signatur

Kunskapsförmedlare.

12
Skriv svar