Första gameplay-videorna från Project Cars 3 är ute

Robot
Första gameplay-videorna från Project Cars 3 är ute

Kan de "nå en bredare publik" utan att skrämma bort sim-rävarna?

#Project-cars-3, #Slightly-mad-studios


Medlem

Hahaa.. Inte snabbaste sättet att ta sig runt Interlagos iaf.
Bortsett från körstilen så såg det ut ungefär som förväntat. Har ganska precis börjat köra PC2, och skillnaden mellan det och föregångaren är ju inte natt och dag precis. Så jag kommer nog fortsätta få min bensin-dos från F1, Dirt 2.0 och PC2. Kanske plockar upp det här på en rea senare.

Vad jag vill ha av ett racingspel är körkänsla och (kanske nån gång i framtiden) BRA AI! AI har alltid varit den veka punkten
i alla spel där man tävlar med motorfordon. Antingen för snabba, för slöa, för aggressiva, inte tillräckligt aggressiva, AI med simplare fysik som kan fuska i kurvor. The list goes on! Den AI kodare som lyckas implementera ett system som dynamiskt anpassar AI till din skill level och således alltid ger dig tight racing borde få nobelpris och medalj av Mr. Trump himself..

Fick jag ranta lite på AI oxå

Medlem
Skrivet av Lognoreng:

Text...

Fick jag ranta lite på AI oxå

Amen på den brother!

Medlem
Skrivet av Lognoreng:

Hahaa.. Inte snabbaste sättet att ta sig runt Interlagos iaf.
Bortsett från körstilen så såg det ut ungefär som förväntat. Har ganska precis börjat köra PC2, och skillnaden mellan det och föregångaren är ju inte natt och dag precis. Så jag kommer nog fortsätta få min bensin-dos från F1, Dirt 2.0 och PC2. Kanske plockar upp det här på en rea senare.

Vad jag vill ha av ett racingspel är körkänsla och (kanske nån gång i framtiden) BRA AI! AI har alltid varit den veka punkten
i alla spel där man tävlar med motorfordon. Antingen för snabba, för slöa, för aggressiva, inte tillräckligt aggressiva, AI med simplare fysik som kan fuska i kurvor. The list goes on! Den AI kodare som lyckas implementera ett system som dynamiskt anpassar AI till din skill level och således alltid ger dig tight racing borde få nobelpris och medalj av Mr. Trump himself..

Fick jag ranta lite på AI oxå

Om du vill köra på seriös nivå skulle du testa iracing eller rfactor. Vet inte om de har ai-bilar men de har spelare som kör seriöst och inte använder andra som bromsar in infördes kurvan.

Medlem
Skrivet av Lognoreng:

Hahaa.. Inte snabbaste sättet att ta sig runt Interlagos iaf.
Bortsett från körstilen så såg det ut ungefär som förväntat. Har ganska precis börjat köra PC2, och skillnaden mellan det och föregångaren är ju inte natt och dag precis. Så jag kommer nog fortsätta få min bensin-dos från F1, Dirt 2.0 och PC2. Kanske plockar upp det här på en rea senare.

Vad jag vill ha av ett racingspel är körkänsla och (kanske nån gång i framtiden) BRA AI! AI har alltid varit den veka punkten
i alla spel där man tävlar med motorfordon. Antingen för snabba, för slöa, för aggressiva, inte tillräckligt aggressiva, AI med simplare fysik som kan fuska i kurvor. The list goes on! Den AI kodare som lyckas implementera ett system som dynamiskt anpassar AI till din skill level och således alltid ger dig tight racing borde få nobelpris och medalj av Mr. Trump himself..

Fick jag ranta lite på AI oxå

Onlinespel kanske är något för dig?


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Onlinespel kanske är något för dig?

Min erfarenhet i online racers är ett folk kör som om de vore fulla.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Gnällkuk

Hmm, jag vet inte... jag tilltalas inte av sim-spel, sim-cade är helt okey men det här vet jag inte riktigt. Spontant känns det som man kommer landa mitt emellan vad sim-fans och arkad-fans vill ha.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av bent toe:

Onlinespel kanske är något för dig?

Har mest dåliga erfarenheter av online också. Det som skulle funka är uppstyrda ligor.. Men att öronmärka dagar/tider för att köra race så funkar inte med mitt arbete tyvärr. Public lobby racing brukar vara lotto, och orkar verkligen inte med micro-transaktions/subscription träsk spel som iracing..

Need for Speed Shift som dom gjorde var ju faktikst ganska roligt. Ser ut som att dom gör något liknande här.

Känns som jag spelat detta förut.. Vill ha nått mer Janne Flash aktigt. rått, skrikigt och grusdamm och mög. Blanda Eddie Meduza - Flash Nilsson och Hjalle&Heavy så köper jag det direkt.

Medlem

Det är för mycket motion blur! Det ser ut som en korsning av Grid och Forza! Hoppas det går att stänga av eller att dom gör om det på denna punkt! Hade hoppats på en förfining av PC2.

Dom ska hålla sig till Simracing och gå åt simulatorhållet, Project Cars skulle kunna bli en utmanare till iRacing potentialen fanns där.
Det får inte bli ett nytt Grid av det hela!!

Jag gissar att dom kommer tappa en del av simracarna och få in färre casual gamers än de tappar av simracarna. Tror inte detta va rätt väg för Project Cars.

Det känns som dom försöker göra en motsvarighet till Forza på Xbox och Granturismo på Playstation och detta ska vara deras motsvarighet på PC.

Jag undrar vilken närmaste konkurrent till Project Cars är, kan det vara Assetto Corsa?

Medlem

PC versionen ska ha "Best in class" VR support.
Jag har inte spelat några tidigare bilspel i VR så inga egna erfarenheter

https://uploadvr.com/project-cars-3-vr-support-pc/


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vill de ha en bredare publik tappar de den etablerade. Man kan inte äta kakan och ha den kvar, målgrupperna för arkad-racing och sim-racing är helt olika och någon halvdan hybrid kommer inte kunna mäta sig med spelen som helt fokuserar på det ena eller andra.

Medlem
Skrivet av Thane:

Om du vill köra på seriös nivå skulle du testa iracing eller rfactor. Vet inte om de har ai-bilar men de har spelare som kör seriöst och inte använder andra som bromsar in infördes kurvan.

Iracing rullar ut AI löpande. Nu har jag bara kört Porsche GT3 Cup med AI men den håller riktigt hög standard som Racing AI.

jbx
Medlem
Skrivet av Starwarsmannen:

Känns som jag spelat detta förut.. Vill ha nått mer Janne Flash aktigt. rått, skrikigt och grusdamm och mög. Blanda Eddie Meduza - Flash Nilsson och Hjalle&Heavy så köper jag det direkt.

Wreckfest? 😄


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

För min del får dom gärna fortsätta att fokusera på fysiken och realismen i att köra snarare än omgivningen. Blir köp för VR i simulatorstolen.

Medlem

Är det NÅGON sorts spel där reflektioner konstant utgör en väsentlig del av bilden är det ju bilspel med alla karosspeglingar. Saknade att se bilar på sidorna.
(fast inte ens tunneltak speglades underligt nog).

Fixa raytrace i eran motor redan!! XE.. geez


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Need for speed: Shift är det första som ploppar upp i skallen när jag ser dessa videos. Ser väldigt likt ut.

@jbx: Har Wreckfest installerat och lirar ibland men tappar intresset efter spela banorna om och om igen. behövs mer! Älskar GTR och Forza. Spelat race 07 bara för åka på min favoritbana Anderstorp men ja.. jag behöver väl mer banor helt enkelt.

Hade hoppas på en blandning av GTR, Forza 3-4, Wreckfest och STCC.
Nu på wreckfest så älskar jag att man blir utknuffad i lap 1-2 och gör allt för leta upp den jäkeln som körde av mig från banan och skicka in han/hon i muren xD.

jbx
Medlem
Skrivet av Starwarsmannen:

Hade hoppas på en blandning av GTR, Forza 3-4, Wreckfest och STCC.

Det hade varit smaskigt de!
Själv spelar jag mest Dirt Rally 2.0 just nu, utmanande och riktigt snyggt på PC.
Project Cars 3 blir spännande att testa men längtar även efter de nya Test Drive och förhoppningsvis ett nytt Forza till Series X.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

1
Skriv svar