Elite Dangerous: Odyssey saknar VR-stöd vid release

Robot
Elite Dangerous: Odyssey saknar VR-stöd vid release
Medlem

Hästdynga. Blir inget köp.

Medlem

För mig som spelar Elite uteslutande i VR så är detta tråkiga nyheter. Får hoppas att det verkligen kommer senare då.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Jahaja...
Väldigt tråkigt att de ska göra såhär. Jag antar att majoriteten av de som spelar inte använder VR så det är förståeligt att de inte fokuserat på det men här tappar de oss som faktiskt spelar ED i VR fram tills att de, eventuellt, fixar VR-stöd för denna expansionen.


signatur

Halo kompis!

Medlem

Trist, men samtidigt så behövs det inte mer mediokert VR-content (finns redan alldeles för mycket) så om de inte kan garantera att det blir kvalitativt så är det bättre att de väntar.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Det går väl inte att spela alls då om man redan kör VR?
Man måste ju ha två olika konfigurationer att byta emellan om man vill flyga i VR och sen ta av sig headsetet vid FPS delen?
Inget köp av mig heller.

Medlem

Det enda som kunde få tillbaka mig till ED på PC:n var mitt köp av Index. Varit lite sugen på att "komma tillbaka" trots att jag måste grinda som fasen för att "komma ifatt" på PC. Enda chansen nu är möjligtvis om jag får flytta/kopiera/cross-play:a mitt PSN-konto på PC.

Gillar verkligen spelet, men utan VR är det bäst i soffan. Med VR... Fortfarande rätt tveksamt. Hoppas dock de satsar på next gen PS/XB och att de slänger in VR för PSVR2 när det kommer. Sitta-VR är bästa VR. Men jäklar vad utvecklingen har kravlat fram när man jämför med "konkurrenter" som NMS m.fl.

Skribent
Skrivet av Arzei:

Trist, men samtidigt så behövs det inte mer mediokert VR-content (finns redan alldeles för mycket) så om de inte kan garantera att det blir kvalitativt så är det bättre att de väntar.

Är ju ett rätt stort steg att gå från VR i cockpit till FPS-kontroller. Så gissar de vill lägga tid på det så det blir riktigt bra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Är ju ett rätt stort steg att gå från VR i cockpit till FPS-kontroller. Så gissar de vill lägga tid på det så det blir riktigt bra.

Exakt, stillasittande VR i cockpit är enkelt att göra. Rörelse i first person är mycket svårare.

En video från Valve och hur man förflyttar sig i HL Alyx; de säger att det är en "fundamental challenge" och "spent considerable effort on our locomotion system".
https://www.youtube.com/watch?v=TX58AbJq-xo

Medlem
Skrivet av Kiario:

Det går väl inte att spela alls då om man redan kör VR?
Man måste ju ha två olika konfigurationer att byta emellan om man vill flyga i VR och sen ta av sig headsetet vid FPS delen?
Inget köp av mig heller.

Man väljer vilka expansioner man vill spela med i launchern redan nu, vill du köra VR väljer du helt enkelt Horizons istället för Odyssey när du startar.

Att expansionen saknar VR vid launch är helt logiskt, förutom att det troligen kommer att ha högre krav på hårdvara är det ett ganska stort projekt att VR-anpassa ett FPS, det är inte alls samma som att gör det till en simulator/cockpit.

De flesta som kör Elite Dangerous gör det inte i VR, så varför skulle majoriteten behöva vänta på att VR-stödet blir klart?

1
Skriv svar