Stötta välgörenhet, betala 46 spänn för 742 spel värda över 31 000 kr

Robot
Stötta välgörenhet, betala 46 spänn för 742 spel värda över 31 000 kr

Oxenfree, A Short Hike, Escape from Life Inc, med flera - Detta paket måste slå världsrekord i värde för pengarna.

#escape-from-life-inc, #itch-io, #nyhetstips, #oxenfree


Gnällkuk

Extremt bra pris, men samtidigt är ju ”välgörenheten” som vanligt ointressant. Hade önskat mig se mer internationella organisationer och kanske andra typer av välgörenhet som läkare utan gränser t ex.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av trickeh2k:

Extremt bra pris, men samtidigt är ju ”välgörenheten” som vanligt ointressant. Hade önskat mig se mer internationella organisationer och kanske andra typer av välgörenhet som läkare utan gränser t ex.

Idé: Köp bundlen till lägsta pris, donera valfritt belopp till din favoritorganisation. Eller gör bara det sistnämnda.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Jag förstår att vissa tycker att bakgrunden till denna bundle behöver diskuteras men egentligen är det enkelt: antingen så vill man ha dessa spel och tycker att välgörenheten är sund, eller så tycker man inte att välgörenheten är sund och behöver då inte köpa bundlen. Inlägg som försöker dra detta till sin politiska spets eller använder ord som "påhitt", "programmering", "masspsykos" och liknande kommer konsekvent att raderas.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Idé: Köp bundlen till lägsta pris, donera valfritt belopp till din favoritorganisation. Eller gör bara det sistnämnda.

Visst, men hela idén är ju att man ska köpa spel och sedan kunna donera pengar utan att behöva krångla själv. Du kan ju applicera samma "idé" när du handlar något på bolaget. Det är ju fint, men knappast speciellt troligt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av trickeh2k:

Visst, men hela idén är ju att man ska köpa spel och sedan kunna donera pengar utan att behöva krångla själv. Du kan ju applicera samma "idé" när du handlar något på bolaget. Det är ju fint, men knappast speciellt troligt.

Absolut, men det är ju heller ingen nyhet att det görs specialbundles för särskilda insatser som är aktuella just då. Sorry om jag lät spydig och vass.


signatur
eld
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Visst, men hela idén är ju att man ska köpa spel och sedan kunna donera pengar utan att behöva krångla själv. Du kan ju applicera samma "idé" när du handlar något på bolaget. Det är ju fint, men knappast speciellt troligt.

En sak i taget.

Dessa donationer kommer hjälpa folk som kämpar för något som även kommer ha effekt i resten av världen, dessutom är det något som spelskaparna valt.

Medlem

Helt klart värt!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Det är så sorgligt att se att det finns de som har ett problem med detta.

Gnällkuk
Skrivet av eld:

En sak i taget.

Dessa donationer kommer hjälpa folk som kämpar för något som även kommer ha effekt i resten av världen, dessutom är det något som spelskaparna valt.

Javisst är det så, jag säger inte att det är en ond sak utan snarare att det är svårt för folk utanför nordamerika att se någon incentive för bidraget. Givetvis kommer de flesta att köpa för att det är ett fantastiskt pris. Sen vet jag inte riktigt om din slutsats att det kommer ha effekt i resten av världen känns helt rimlig. Visst, det blir slantar över för utbildning men att det skulle ha en enorm effekt känns lite långsökt, men du kanske har väldigt bra koll på alla dessa organisationer och vad de gjort? Jag har det inte.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Testpilot

Vilken mardröm för ens backlog...

eld
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Javisst är det så, jag säger inte att det är en ond sak utan snarare att det är svårt för folk utanför nordamerika att se någon incentive för bidraget. Givetvis kommer de flesta att köpa för att det är ett fantastiskt pris. Sen vet jag inte riktigt om din slutsats att det kommer ha effekt i resten av världen känns helt rimlig. Visst, det blir slantar över för utbildning men att det skulle ha en enorm effekt känns lite långsökt, men du kanske har väldigt bra koll på alla dessa organisationer och vad de gjort? Jag har det inte.

Incentive? Jag är vit och bor i sverige, jag gör det inte för mig själv, man måste inte göra allt för sig själv.
Kan protesterna få ett av västvärldens största länder att reformera polisen så kan det definitivt ha effekt på resten av världen.

Organisationerna hjälper alla de personer som just nu blir anhållna och inte har möjlighet att betala borgen, väldigt många enbart för att ha protesterat. Den andra ger rättslig hjälp för dessa grupper och minoriteter som annars inte hade haft råd med detta.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Vilken mardröm för ens backlog...

Precis vad jag skulle skriva. 95% av spelen är dock skit också

Medlem

Värt att påpeka är att man inte får steam nycklar i denna bundle.

Medlem

Otroligt värde för en Caffe latte!

Kan också tipsa om bästa spel år 2019: Disco Elysium hos Epic store! Endast lite mer än 2 Caffe latte dvs. 110 kr efter gratis kupongen på 100 kr. Var tvungen att lägga det till backloggen.

Epic rules!

Skribent

Grym bundle! Svårt att klaga på något här faktiskt.

Kan rekommendera

  • Night in the Woods,

  • Minit

  • Oxenfree

  • A Short Hike


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Tänker så mycket på ett skämt Ricky Gervais sa under en av hans shower.Tänk dig internet som en anslagstavla i en by. Någon sätter upp en lapp " begagnad byro 100 kronor, hämtas vid stationen" Hur absurt hade det inte vart om människor satte upp lappar "jag har redan en byro, jag behöver inte en till"

Gnällkuk
Skrivet av eld:

Incentive? Jag är vit och bor i sverige, jag gör det inte för mig själv, man måste inte göra allt för sig själv.
Kan protesterna få ett av västvärldens största länder att reformera polisen så kan det definitivt ha effekt på resten av världen.

Organisationerna hjälper alla de personer som just nu blir anhållna och inte har möjlighet att betala borgen, väldigt många enbart för att ha protesterat. Den andra ger rättslig hjälp för dessa grupper och minoriteter som annars inte hade haft råd med detta.

Ja, något som du känner får dig att tycka att det har en inverkan för något du brinner för, eller stöttar. Nu tror jag att jag inte kommer gå in så mycket djupare på det här med risk för att det blir för politiskt och folk inte kan diskutera utan att gå till personangrepp, men det här fallet är väl i så fall det enda amerikanska företaget som inte försöker vara hycklare och låtsas bry sig om de svarta och deras kamp.

I det här fallet är det väl en god sak, men jag ställer mig enormt tveksam till hur en person dör på andra sidan atlanten och helt plötsligt så står alla upp mot förtryck och ondska men när en hel by i Botswana slaktas så blir det kanske en notis och ingen bryr sig. Jag tycker det är bra att frågan lyfts och att folk protesterar, men funderar verkligen på hur många icke-färgade som bryr sig egentligen och i långa loppet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd

Sådant här hjälper människan bara fokusera på ”det goda”.
Och jag gillar inte det.

Man får lov att se god ut på någon annans bekostnad.
Men jag undrar om man gör det bara med goda intentioner.
Och det är där jag tvekar.

Varför ser jag aldrig min lokala pizza bagare göra något sådant?
20 pizza köp dem betala för en.
Det lönar sig inte med sådana priser för pizza bagaren.

Jag är ganska säker på att dem har något annat i kikaren samtidigt.
Och jag är okej med att bli någorlunda hatad för att jag vågar se en del av agendan bakom.

Och vill man tro att dem bara gör det med god agenda så får man väl tro det.

Notis:
Fz om ni tar bort detta spar då ett exemplar.

eld
Medlem

[quote postid="4003854" userid="12426" name="trickeh2k"]
Ja, något som du känner får dig att tycka att det har en inverkan för något du brinner för, eller stöttar. Nu tror jag att jag inte kommer gå in så mycket djupare på det här med risk för att det blir för politiskt och folk inte kan diskutera utan att gå till personangrepp, men det här fallet är väl i så fall det enda amerikanska företaget som inte försöker vara hycklare och låtsas bry sig om de svarta och deras kamp.
[quote postid="4003854" userid="12426" name="trickeh2k"]

Folks rättigheter och lika värden borde alla brinna för, men så lätt är det ju inte alltid.

Itchio är ett extremt litet företag, men nu handlar det om hundratals indiespelsutvecklare som valt att göra detta, inte stora företag. Många av dom är extremt involverade i det som händer även personligen. Så det är verkligen det absolut bästa scenariot.

Skrivet av trickeh2k:

men funderar verkligen på hur många icke-färgade som bryr sig egentligen och i långa loppet.

Det man kan göra är att förstärka, och inte stå tyst bredvid. Men det är ju lite konstigt om man inte bryr sig, eller tragiskt.

Men vill inte vara här och bråka, vill mest påpeka att det är en bra grej och ett väldigt enkelt sätt att göra skillnad. Så även om man känner att man inte bryr sig så ska man inte tycka att det är en onödig grej, man gör något bra!

eld
Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Jag är ganska säker på att dem har något annat i kikaren samtidigt.
Och jag är okej med att bli någorlunda hatad för att jag vågar se en del av agendan bakom.

Och vill man tro att dem bara gör det med god agenda så får man väl tro det.

Det är hundratals indiespelsutvecklare, och då många av dessa är minoriter eller vänner till dessa så är det ganska uppenbart vad de vill.

Du kommer inte hitta någon dold agenda.

Gnällkuk
Skrivet av eld:

[quote postid="4003854" userid="12426" name="trickeh2k"]
Ja, något som du känner får dig att tycka att det har en inverkan för något du brinner för, eller stöttar. Nu tror jag att jag inte kommer gå in så mycket djupare på det här med risk för att det blir för politiskt och folk inte kan diskutera utan att gå till personangrepp, men det här fallet är väl i så fall det enda amerikanska företaget som inte försöker vara hycklare och låtsas bry sig om de svarta och deras kamp.
[quote postid="4003854" userid="12426" name="trickeh2k"]

Folks rättigheter och lika värden borde alla brinna för, men så lätt är det ju inte alltid.

Itchio är ett extremt litet företag, men nu handlar det om hundratals indiespelsutvecklare som valt att göra detta, inte stora företag. Många av dom är extremt involverade i det som händer även personligen. Så det är verkligen det absolut bästa scenariot.

Det man kan göra är att förstärka, och inte stå tyst bredvid. Men det är ju lite konstigt om man inte bryr sig, eller tragiskt.

Men vill inte vara här och bråka, vill mest påpeka att det är en bra grej och ett väldigt enkelt sätt att göra skillnad. Så även om man känner att man inte bryr sig så ska man inte tycka att det är en onödig grej, man gör något bra!

Hela min poäng var (jag vet inte om det gick dig helt förbi) att det är bra att donera till välgörenhet, men att det i 9 fall av 10 är amerikanska företag med nationella välgörenhetsorganisationer. Det känns som att man hade kunnat få ett större engegemang om man haft ett lite bredare fokus, generellt sett alltså.

All kredd till Itchio, men jag blir så trött när man ser storföretag som t ex Bethesda som låtsas bry sig, eller Ben & Jerry när det bara är ett spel för galleriet för att sälja mer produkter. Det känns lite som man pissar på George Floyd och hela debatten.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd
Skrivet av Mutumba:

Vilken mardröm för ens backlog...

Jag läste några av titlarna på spelen och tänkte mer "vilken mardröm för mitt bibliotek och sinnesfrid överhuvudtaget".

Medlem

Rent spontant tänker jag på denna term:

Citat:

Shovelware

Shovelware is a term for software bundles noted more for the quantity of what is included rather than for the quality or usefulness.

Medlem

Skitbilligt, absolut, men här måste jag ändå dra "Kvalitet före kvantitet"-kortet. Inte mycket i detta enorma paketet som är av något intresse får jag säga.

Medlem

Billigt!!


signatur

"High life on low budget"

eld
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Rent spontant tänker jag på denna term:

Och efter det:

Citat:

The metaphor implies that the creators showed little care for the quality of the original software

Det är definitivt mycket små spel från jams och liknande, många experiment. En hel del kunde du betala vad du ville för, inklusive ingenting. Men allt kommer från hjärtat.

KoP
Medlem

Man borde skämmas som människa om man väljer att betala minimum summan för detta paket med hela 742 spel. :'D

Avstängd
Skrivet av KoP:

Man borde skämmas som människa om man väljer att betala minimum summan för detta paket med hela 742 spel. :'D

Naj.
Dem gör ju det av välgörenhet.
Då ska man inte skämmas.

Dem är goda människor.
Då ska man inte skämmas för att vara god tillbaka!

Medlem

Tackar, nog för att jag aldrig någonsin kommer att spela ett enda spel där, och dom oerhört få som är av intresse äger jag redan, men det skadar ju inte att få en jävla massa random spel för en billig peng och samtidigt supporta något väldigt viktigt. Som arbetslös passade 5 dollar mig perfekt, och jag fick göra något bra samtidigt, haha.

12
Skriv svar