Hemskt, men roligt.

Medlem
Hemskt, men roligt.

Jag har all respekt för om ni vill ta bort denna tråden, eller om den anses som stötande. Det kan jag förstå. Med det sagt, här kommer det.

"85-åring med rullator omkom vid broöppning"
Jag kan inte hjälpa det, men jag fick en sån jävla "haha, WHAT!?"-upplevelse när jag läste det.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5500276.ab


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

tänk om personen som stod och filmade hade försökt stoppa damen från att fortsätta istället..

och citat på aftonbladet/expressen tack


signatur

thank you, come again

Medlem

haha fail


signatur

hejsanhejsanhejsan

Hmm, lite annorlunda sätt att gå vidare på men synd att ingen stoppade henne.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Tänkte detsamma, stackars dam.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Det är ju lite knepigt då hon hade rullator så det kan ju inte gått undan när hon gick precis. Kan ju inte varit svårt för någon att ropa / springa och rädda henne? Oo

Inaktiv

Jag ska shampoonera håret imorrn tror jag, ska nog göra en tråd om det.

Medlem
Skrivet av Aneo:

Jag ska shampoonera håret imorrn tror jag, ska nog göra en tråd om det.

Huh?

Medlem
Skrivet av nyhlin:
Skrivet av Aneo:

Jag ska shampoonera håret imorrn tror jag, ska nog göra en tråd om det.

Huh?

Vad han försöker säga är att tråden helt saknar diskussionsvärde.

Alltså borde den tas bort.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av nyhlin:
Skrivet av Aneo:

Jag ska shampoonera håret imorrn tror jag, ska nog göra en tråd om det.

Huh?

Vad han försöker säga är att tråden helt saknar diskussionsvärde.

Alltså borde den tas bort.

Det här är inte flashback.

Medlem

Då vet vi vilka som kommer brinna i helvetet

Medlem
Skrivet av nils45:

Då vet vi vilka som kommer brinna i helvetet

Jag känner satan, så det är lugnt.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Pliskin:
Skrivet av Nestor:
Skrivet av nyhlin:
Skrivet av Aneo:

Jag ska shampoonera håret imorrn tror jag, ska nog göra en tråd om det.

Huh?

Vad han försöker säga är att tråden helt saknar diskussionsvärde.

Alltså borde den tas bort.

Det här är inte flashback.

Kvalitén är på samma nivå.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av nils45:

Då vet vi vilka som kommer brinna i helvetet

Är Jorden platt också?
Och 6000 år gammal?

Läs en bok snälla...INTE sagan Bibeln!

Medlem

If there is a hell I'm aiming to burn in it!

OT: Tragiskt att ingen förbarmar sig att stoppa damen. Som sagt, kan ju inte varit svårt att komma ikapp en 85 åring med rullator.

Inaktiv

Dum jävla kärring visst men hon hadde ju betalat skatt hela livet, tror ingen skulle skratta om det var deras egen gammelfarmor som gav dom varm saft och bullar på sommrarna gick ett sånt ödes till möte.

Medlem
Skrivet av BigD:
Skrivet av nils45:

Då vet vi vilka som kommer brinna i helvetet

Är Jorden platt också?
Och 6000 år gammal?

Läs en bok snälla...INTE sagan Bibeln!

Jag har inte så mycket kraft eller ork att egentligen skriva till någon och förklara att jag inte var seriös, men antar att det är svårt att tyda sådant på internet, men ha det i tanke nästa gång. Shrudders kommentar måste ju nästan ha gett någon slags hint.

Medlem

hemsk ja.. tyvär ser jag inte det roliga i det alls
en tragisk händelse helt enkelt

Vila i frid 85 åriga gammla dam

Medlem

One bridge too far.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem
Skrivet av Aneo:

Dum jävla kärring visst men hon hadde ju betalat skatt hela livet, tror ingen skulle skratta om det var deras egen gammelfarmor som gav dom varm saft och bullar på sommrarna gick ett sånt ödes till möte.

antagligen var hon dement och hade inte riktigt koll på läget.


signatur

thank you, come again

Medlem

1: Vila i frid.
2: vad farao var det roliga i händelsen, en äldre person går och omkommer, har man inget bättre att göra än att posta det här skall man gå afk....
Sedan att få en "haha, WHAT!?"-upplevelse av att läsa detta låter ganska intelligensbefriat...

Medlem

Vad har det med intelligens att göra herr "jag skriver med okorrekt svenska"? Att jag finner ett underhållningsvärde i att en gammal dam vandrar rakt ut för ett stup? Antagligen av samma anledning till att jag hade skrattat om jag sett dig cykla rakt in i en lyktstolpe.
Men definiera du intelligens hur du vill, jag menar du är aktiv i "godaste ölen" och "vilken sprit föredrar du?", väldigt intellektuellt.

Nä just det, man får bara skämta om saker som en viss sorts av människa tillåter. Samma människor som tycker det viktigaste i livet är öl, sprit och Michael Jackson.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Den som måste visa sin intelligens genom att skriva korrekt på ett forum tycker jag personligen synd om:P....

MJ och Öl ser jag som ganska OT här:P...

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Vad har det med intelligens att göra herr "jag skriver med okorrekt svenska"? Att jag finner ett underhållningsvärde i att en gammal dam vandrar rakt ut för ett stup? Antagligen av samma anledning till att jag hade skrattat om jag sett dig cykla rakt in i en lyktstolpe.
Men definiera du intelligens hur du vill, jag menar du är aktiv i "godaste ölen" och "vilken sprit föredrar du?", väldigt intellektuellt.

Nä just det, man får bara skämta om saker som en viss sorts av människa tillåter. Samma människor som tycker det viktigaste i livet är öl, sprit och Michael Jackson.

Eller hur, det är ju fett kul att skämta om folk som dör.

Idiot. Är det inte dags att växa ifrån din högstadieattityd där det är så jävla coolt att vara provokativ? Det börjar bli gammalt.

Medlem
Skrivet av Fredas:
Skrivet av bjosarn:

Vad har det med intelligens att göra herr "jag skriver med okorrekt svenska"? Att jag finner ett underhållningsvärde i att en gammal dam vandrar rakt ut för ett stup? Antagligen av samma anledning till att jag hade skrattat om jag sett dig cykla rakt in i en lyktstolpe.
Men definiera du intelligens hur du vill, jag menar du är aktiv i "godaste ölen" och "vilken sprit föredrar du?", väldigt intellektuellt.

Nä just det, man får bara skämta om saker som en viss sorts av människa tillåter. Samma människor som tycker det viktigaste i livet är öl, sprit och Michael Jackson.

Eller hur, det är ju fett kul att skämta om folk som dör.

Idiot. Är det inte dags att växa ifrån din högstadieattityd där det är så jävla coolt att vara provokativ? Det börjar bli gammalt.

Vad är "OK" att skämta om då? Olyckor där folk dör och sjukdomar som cancer och AIDS skämtas det om hela tiden. Hur många gånger har man inte sett Simpsons eller Family Guy göra sig rolig över Hindenburg och Titanic? Men när någon ger en direkt referens till något som hände nyligen blir det fel?

Äh, lägg av. Skämta kan man göra om vad som helst.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Vad är "OK" att skämta om då? Olyckor där folk dör och sjukdomar som cancer och AIDS skämtas det om hela tiden. Hur många gånger har man inte sett Simpsons eller Family Guy göra sig rolig över Hindenburg och Titanic? Men när någon ger en direkt referens till något som hände nyligen blir det fel?

Äh, lägg av. Skämta kan man göra om vad som helst.

Och som på beställning kommer här Riddaren av Det Fria Ordet.

Du ser alltså ingen skillnad i att skämta om en epedemi och en katastrof som drabbade många människor, jämte att direkt håna en ensam gammal dam på 85 år?

De som skämtar om Hindenburg och Titanic visade ju i alla fall tillräckligt mycket hyfs med att vänta några decenier innan de började göra sig lustiga.

Medlem
Skrivet av Shrudder:
Skrivet av nils45:

Då vet vi vilka som kommer brinna i helvetet

Jag känner satan, så det är lugnt.

HAHAHAHA ;DD


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem
Skrivet av Fredas:
Skrivet av SuperTank:

Vad är "OK" att skämta om då? Olyckor där folk dör och sjukdomar som cancer och AIDS skämtas det om hela tiden. Hur många gånger har man inte sett Simpsons eller Family Guy göra sig rolig över Hindenburg och Titanic? Men när någon ger en direkt referens till något som hände nyligen blir det fel?

Äh, lägg av. Skämta kan man göra om vad som helst.

Och som på beställning kommer här Riddaren av Det Fria Ordet.

Du ser alltså ingen skillnad i att skämta om en epedemi och en katastrof som drabbade många människor, jämte att direkt håna en ensam gammal dam på 85 år?

De som skämtar om Hindenburg och Titanic visade ju i alla fall tillräckligt mycket hyfs med att vänta några decenier innan de började göra sig lustiga.

det tog inte många minuter innan det började komma skämt om wtc och mångt och mycket var roligt, men man kan ju ta den ställningen att det är bisarrt och otäckt.. upp till var och en.
Jag kan själv småle/skratta åt skämt även om det handlar om en katastrof som inte känns bra på något sätt annars. Är det hemskt? Det tycker inte jag, och det är väl det viktigaste


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av Fredas:
Skrivet av SuperTank:

Vad är "OK" att skämta om då? Olyckor där folk dör och sjukdomar som cancer och AIDS skämtas det om hela tiden. Hur många gånger har man inte sett Simpsons eller Family Guy göra sig rolig över Hindenburg och Titanic? Men när någon ger en direkt referens till något som hände nyligen blir det fel?

Äh, lägg av. Skämta kan man göra om vad som helst.

Och som på beställning kommer här Riddaren av Det Fria Ordet.

Du ser alltså ingen skillnad i att skämta om en epedemi och en katastrof som drabbade många människor, jämte att direkt håna en ensam gammal dam på 85 år?

De som skämtar om Hindenburg och Titanic visade ju i alla fall tillräckligt mycket hyfs med att vänta några decenier innan de började göra sig lustiga.

Och vem är det som ska sitta och bestämma vad man får och inte får skämta? Om du ska ta hänsyn till allt och alla finns det inget kvar att skämta om.

12
Skriv svar