Massvis med (obekräftad) information kring Harry Potter-rollspelet

Robot
Massvis med (obekräftad) information kring Harry Potter-rollspelet

Nemesis-system, tidseran och mer listas i stor läcka från påstodd Warner Bros-anställd.

#Hogwarts-A-Dark-Legacy, #harry-potter, #warner-bros


Medlem

Försiktigt positiv!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Skulle vara väldigt coolt om de lyckades fånga magin från hogwards världen.

Ett Harry Potter-spel har ju varit drömmen sen man spela de första spelen till PS1 (Lego Harry Potter har inte fyllt det tomrummet för mig i alla fall) och om Rocksteady utvecklar så går i alla fall jag i hype-läge.

Däremot vill jag ha hela paketet, inte bara vara en random femteklassare. Vill välja trollstav, sorteras i ett elevhem m.m.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Ett spel som matchar ryktena i nyhetsartikeln är en än så länge ej uppfylld barndomsdröm för mig


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Kan undra hur romansvalen kommer se ut med tanke på att man spelar som en 11 åring.

Medlem
Skrivet av Ibenaben:

Kan undra hur romansvalen kommer se ut med tanke på att man spelar som en 11 åring.

Snogging såklart


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

@Fader Konungen: Tsk tsk, trollstaven väljer trollkarl 😉 Enligt texten väljer man elevhem via karaktärsskapandet, så inte helt off 🙂

Inaktiv
Skrivet av FejkFejksson:

Snogging såklart

Vågar inte googla "Snogging" iom att jag sitter på jobbdatorn för tillfället så någon får eventuellt förklara denna term

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Vågar inte googla "Snogging" iom att jag sitter på jobbdatorn för tillfället så någon får eventuellt förklara denna term

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=snogging

Medlem

Trodde bara det betydde hångla, dom säger det väl hela tiden i Harry Potter-filmerna


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Ibenaben:

Kan undra hur romansvalen kommer se ut med tanke på att man spelar som en 11 åring.

Vill minnas att femteår är betydligt äldre i böckerna än i svensk skola

Medlem
Skrivet av one63:

Vill minnas att femteår är betydligt äldre i böckerna än i svensk skola

Man får sitt brev när man fyller elva. Detta gör att Harry, som fyller i juli, började som nyfylld elvaåring medan Hermione, som fyller senare i september än terminen startar, nästan var 12 när hon började. Så när man börjar sitt 5:e år så borde man vara 15-16.

Medlem

Ganska säker på att denna påstådda leak är fejk.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Låter mumsigt, synd att det bara är rykten. Men ingen rök utan eld...

Hoppas på ett bra system för att skapa häxbrygder, så att insamlande av material/råvaror fyller en vettig funktion.

Tanken på att levla olika skills genom att närvara på lektioner, kanske med ett prov i form av ett minispel, är lockande.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Om det stämmer och spelet för hyfsade betyg vid release är jag beredd att betala mången krona.

Medlem

Gillade filmerna starkt, så är försiktigt positiv till spelet. Tror det ska mycket till för att fånga samma känsla som filmerna


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Är det Monolith (Shadow of Mordor etc) som gör det?

Dom ägs ju av Warner Bros.

Info på det?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Är det Monolith (Shadow of Mordor etc) som gör det?

Dom ägs ju av Warner Bros.

Info på det?

Ryktet från förr var väl att det är Avalanche som jobbar på det, oklart med sanningshalten i det dock.

Medlem
Skrivet av Jontos:

Ryktet från förr var väl att det är Avalanche som jobbar på det, oklart med sanningshalten i det dock.

Warner Bros. + Nemesis System luktar ju Monolith.

Då WB äger ett antal spelstudios vore det konstigt utifall dom gav utvecklingen till Avalanche.
Avalanche + Harry Potter dessutom? The Hunter, Mad Max och Just Cause? Näää - det ryktet stämmer inte... Känns helt orimligt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Warner Bros. + Nemesis System luktar ju Monolith.

Då WB äger ett antal spelstudios vore det konstigt utifall dom gav utvecklingen till Avalanche.
Avalanche + Harry Potter dessutom? The Hunter, Mad Max och Just Cause? Näää - det ryktet stämmer inte... Känns helt orimligt.

Ibland vill spelföretag prova på något nytt! Men förhoppningsvis får vi veta mer konkret fakta snart! Ikväll om vi har riktig tur, Sony brukar kunna presentera lite oväntade högprofilspel

Medlem
Skrivet av Jontos:

Ibland vill spelföretag prova på något nytt! Men förhoppningsvis får vi veta mer konkret fakta snart!

Jo självklart, tvivlen kommer mest från WB's håll... Jag skulle iaf kunna tänka mig att Avalanche skulle vara intresserad... Men från WBs sida och perspektiv (som sagt, stor IP, och dom äger redan massa studios och sysslar mycket med spelutvecklande internt)..

Så är mest från deras håll som det inte känns troligt att dom skulle approacha Avalanche...

Men iaf - jag har gått all in på min nostrodamus-hand - så nu får vi väl vänta och se vad bordet har för kort helt enkelt.

Men kom för bövelen ihåg sen att jag sa Monolith - Icke Avalanche när det med 1000% säkerhet visar sig att jag har rätt.. Hoppas jag.


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar