Rykte: Battlefield 3-remaster på gång, i samma paket som Battlefield "6"

Robot
Rykte: Battlefield 3-remaster på gång, i samma paket som Battlefield "6"

Dice svarar med att hålla (demonstrativt) tyst.

#battlefield, #battlefield-3, #dice


Medlem

Mer än 10tickrate och inge mer blåfilter så det är spelbart? ja tack!

Geeks Gaming

Fixa nätkoden.
Tona ner blåfiltert.
Tona ner/ta bort supression.
Fixa spawnscreen/karaktärsmenyn.
Balansera en del vapen.

Då skulle jag kunna köpa spelet på nytt. Även om dom tar 1200kr (Spel+Premium)
Givetvis ska dom behålla allt annat. Typ community servrar.
Skulle gärna även se Battlelog. Ja den sög i början men saknar den extremt mycket i de nyare battlefield spelen. Slippa starta spelet för att kunna kolla stats och annat.

Medlem

Inte för att jag tyckte Battlefield 3 var dåligt.
Men Battlefield gick och blev en cod-clon iom 3an och i stort tycker jag det var när serien vände neråt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kan de inte helt enkelt inkludera alla kartor, fordon och vapen från 3an i 6an bara? Iofs remaster av single-player hade ju varit kul också.

Medlem

Tråkigt att de valde trean istället för den så mycket bättre tvåan...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skribent

Blir ju lite kaka på kaka om 6an också utspelar sig i nutid?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Så länge de tar bort de portabla solarna med lampor, laser och scope-glint så kan det bli bra.

Medlem

Kul med ett bf3, men ett fristående bf3 hade nog varit roligare nyheter för min del

När Call of Duty 4 remaster släpptes i samma paket som Infinite Warfare så var ju spelarbasen ganska död när det till slut kom som ett fristående spel, upplevde jag det som iaf. Förhoppningsvis vill jag ha både Battlefield 6 och 3, men tråkigt för dem som inte vill ha det ena! Om nu Battlefield 6 är riktigt bra, så kommer de dock inte behöva släppa det tillsammans med en BF3 remaster. Folk kommer att köpa det förstnämnda ändå

Medlem
Skrivet av Dunder:

Tråkigt att de valde trean istället för den så mycket bättre tvåan...

Tycker samma.
Problemet är att Battlefield 2 inte är kompatibel med dagens spelare.
Det är "för många klasser"
Det är för "långsamt"
Det är för lite "instant gratification"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Gillade 3an. Tror det var den jag spelat mest av alla (som kom efter). Men känns ju rätt ovärt att göra en remaster? Speciellt samtidigt som man släpper ett helt nytt.

Men kul att nästa blir nutid iaf.. Alltid gillat dem mer.

Medlem
Medlem

Om det släpps i samma paket som Battlefield 6 är jag lite orolig att det resulterar i att spelarbasen splittras. Det kommer förmodligen inte vara något problem i och med att spelserien har så många spelare, men har ändå fortfarande en besk eftersmak efter Titanfall-debaklet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

De borde gjort en remaster, eller varför inte en remake av 2:an istället...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Jag hoppas på BC3.


signatur

autograph

Medlem

Hoppas dom inte splittrar spelarbasen med dlc kartor


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Meh. Skulle vilja se ett Bad Company 3 där dom slängt med alla mapsen från Bad Company 2 istället isåfall.

Medlem

Jag gillade BF4 😅 Hoppas Dice får den tid dom behöver med BF6 så dom blir klara...


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

...But why? Vad skulle vara vitsen med att släppa ett BF3 remaster om BF6 också ska vara modern tid?

Skribent
Skrivet av Alexraptor:

...But why? Vad skulle vara vitsen med att släppa ett BF3 remaster om BF6 också ska vara modernt tid?

Det jag känner är märkligt, hade ju varit bättre om de då gått på tex Bad Company 1 eller 2.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

...But why? Vad skulle vara vitsen med att släppa ett BF3 remaster om BF6 också ska vara modern tid?

Vem har sagt det?

Avstängd

Jag kan aldrig säga det nog med gånger. Bad Company 1 var så jävla charmigt och roligt. Jag vet inte om det går att återskapa det, men om det är nåt de ska satsa på så är det den pärlan. Tyvärr tänker Dice och EA bara på flerspelarläget. Men det är svårt att klå BC1 i singelplayer när det gäller spelglädje i mitt tycke.

Medlem

Gissar på att det kommer fortsatt vara arkad:it. Låg rekyl på vapen, enkelt, lådor, skins. etc.

Usch.

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Kan de inte helt enkelt inkludera alla kartor, fordon och vapen från 3an i 6an bara? Iofs remaster av single-player hade ju varit kul också.

Låter ju skapligt mycket vettigare kan man tycka.

Medlem

Äh vad fasen, varför göra en remaster på det där skitspelet. Snälla, remastra Battlefield: Bad Company 2 istället!

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Oj oj oj.

Olala

Medlem
Medlem
Skrivet av Rockefellerz:

Exakt min tanke. Undrar hur många av vår gamla squad som lever.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Exakt min tanke. Undrar hur många av vår gamla squad som lever.

Chillnani är nog en lågoddsare va?

Medlem

Hade ju lätt köpt ny dator om BF2142 remaster varit aktuellt. Känns lite skumt att se BF3 på nytt då det inte är SÅ gammalt och dessutom är i nutid. Dock ett spel jag haft mycket nöje med.

12
Skriv svar