Playstation 5-event i kväll – se det med FZ!

Medlem

Jösses!

Den designen var inga spekulationer i närheten av. Den ser ut som en "prop" ur en sci-fi-film.

Medlem

UJUjUJ! Fräsig konsol

Medlem

Mest zzz men little devil inside verkar intressant


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Ase
Medlem

Oj vilken skit bara spel med katter som var det minsta intressant! annars bara skit! ingen fakta om nåt ! bara en massa struntspel för barn eller japanspel dock var nåt ok speciellt what remains of edit finch skaparna presenterade, annars av noll intresse

Medlem

FY FABIAN VILKEN SHOW!

Medlem

Herregud vilken snygg design! Den kategorin vann Sony utan tvekan.

Medlem
Skrivet av Ase:

Oj vilken skit bara spel med katter som var det minsta intressant! annars bara skit! ingen fakta om nåt ! bara en massa struntspel för barn eller japanspel dock var nåt ok speciellt what remains of edit finch skaparna presenterade annars av noll intresse

Hamrade du bara på "förslag" på mobilen? Fattar knappt en enda mening :S

Medlem

Resident evil +++
Hitman 3 +++
Horizon +++
Konsolen +++

Medlem

Snacka om fullmatad show! Många nya intressanta spel samt många efterlängtade uppföljare!!

Jag blev nästan tårögd av glädje när Ratchet & Clank visades upp

Medlem

Horizon II ❤️

Medlem

Många roliga titlar att se fram emot och jäklar vilken snygg konsoll! älskart

Medlem

Många spännande spel som man skulle vilja ha där

Älskar designen också och att det kommer digital edition för dom som inte vill ha skivor

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Hamrade du bara på "förslag" på mobilen? Fattar knappt en enda mening :S

Han kanske har dyslexi?

Medlem

Mycket intressant som visades, favoriten var nog Arcanes nya, men det lär köpas på PC ändå
Tycker konsolen såg väldigt "rymdskepp" ut, tilltalar mig inte direkt även om den inte var skitful, gillar dock nya Xbox-kuben bättre.
Men som sagt mycket intressant som kommer framöver, blir nog bra detta

Medlem
Skrivet av Karmak:

Många spännande spel som man skulle vilja ha där

Älskar designen också och att det kommer digital edition för dom som inte vill ha skivor

Håller helt med. Trodde innan texten kom upp att det var en vanlig och en pro-variant. Kanske blir all digital för egen del nästa generation.

Medlem

För mycket spel, eller rättare sagt...För mycket intryck!

Däremot diggar jag designen på konsolen hårt. Har aldrig satt i en enda skiva i varken min första ps4 eller pro version så digital var ju som klippt och skuren för mig.

Mest sugen på Housemarques nästa spel, förhoppningsvis kanske det är lite som nex machina

Skribent

Besviken på att vi inte fick något pris eller lanseringsdatum

Medlem

Fyfan vilken fet show och satans läcker design på lådan! Helt rätt färgval också. Svart har man ju haft sen 90 talet. Horizon 2 var ju smällfett!
Mkt nöjd!

Medlem

Blir definitivt versionen med optisk läsare.
Använder min PS till film minst lika mycket som att spela så helt otänkbart med en digital version

Medlem

Ståpälsen vid Horizon 2, hakan som damp ner i vardagsrumsbordet när man ÄNTLIGEN fick se PS5 var banne mig det finaste jag har varit med om på länge!

Vet inte vad jag ska känna riktigt. Å ena sidan var det inget fel på det som visades upp. Snarast kan man väl knappast förvänta sig mer, i synnerhet inte i spelväg. Designen på konsolen är eggande, vilket är initialt perfekt - de kan göra en mer blygsam design som "slim"-version sen för senare köpare, ungefär som de gjorde med PS3 och PS4.

Jag har svårt att se hur Microsoft ska stå ut rent marknadsföringsmässigt mot Sony. De har en svart fyrkant liksom. Så jämte det tror jag att det här är ett bra drag.

Meeen. Jag kände mig aldrig speciellt imponerad av något. Spelen var fina, konceptuellt intressanta. Men tekniskt... inte så eggande. Inga nya spännande sätt att interagera med spel. Inga AI-uppvisningar. Inget framtidsligt. Och heller inget särskilt fokus på mjukvaru-aspekterna av konsolen.

Men det kommer väl. Och förhoppningsvis känns det precis lika i framkant som konsolen i sig. Men med det jag sett idag kan jag lika gärna vänta till 2023 med att köpa den.

Medlem

Å folk tyckte att Microsofts spel-event var kasst. Det här var ju verkligen inget speciellt, riktigt förvånad att så många är helt lyriska av showen.

Det bästa var helt klart själva konsolen, sedan var det RE8 (som tyvärr såg bedrövligt ut), Horizon (inget fan av första) och remaken av Demon’s Souls. Rachet & clank såg väldigt mysigt ut, men resten va totalt ointressant för egen del.

Hade hoppats på mer next-gen känsla och framför allt next-gen spel som tyvärr mer eller mindre uteblev. Nästa God of War hade jag förväntat mig å se en liten glimt av men icke.

Som det är nu lockar inga direkta spel, ett PS5 köp är givet (precis som xbox series x) men mest för att avnjuta förhoppningsvis alla ps4 spel i 60fps. Spelen kommer, men inget som lockar så just nu.

Medlem

Förbokat. Första gången jag gör nåt sånt med. Att kunna spela ps4 spelen som man hoppa över för man köpte one x istället gör saken ännu mer klar

12
Skriv svar