Så här ser Playstation 5 ut!

Medlem

Jag bryr mig inte så mycket om hur den ser ut, så länge den får plats i spelrummet. Jag kommer i alla fall ändå ha ögonen på skärmen, inte på konsolen

Medlem

Groteskt ful är väl en passande benämning... annars kommer jag inte på något.

Men vad det har för betydelse vet jag inte? Det är väl en spelkonsol?

Medlem

Tror jag hittat pro versionen...

Medlem

En slimmad xbox360 design som kommer bli varm och dö

Medlem

Verkligen katastrofalt ful 😂 Speciellt i liggande läge. Jesus....

FM-guru
F.d. Sisyr

Tänkte "fulsnygg" först, men ju mer jag tittar på den, ju fulare blir den. Med det sagt så är ju dock utseendet det jag bryr mig absolut minst om när det gäller en konsoll. Hade gärna fått se ut som en hög med koskit för min del så länge som prestandan är på topp.

Ambassadör
Xbox

Det kan vara det fulaste åbäket till konsol jag har sett.

Ser ut som något en pretentiös dansk arkitekt krystat fram någon gång vid millennieskiftet.


signatur

Jump in.

Påminner om Xbox360 en del.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Påminner om Xbox360 en del.

Njaaa. 360 var helt fenomenalt snygg. Speciellt Basic versionen, med den helvita luckan.
Snacka elegant och enhetlig design.
PS5 däremot..... 🙃

Medlem

Undrar om alla som inte gillar designen är typiskt svenska. I Sverige ska allt i hemmat vara vitt, äggskal eller en anna nyans av vit, stilrent, kirurgiskt, intetsägande, tråkigt.
Personligen tycker jag det är en intressant design. Hoppas bara att dom testat den ordentligt så att den är tyst och inte blir överhettad. MS verkar ju ha en riktigt genomtänkt design på sin låda iaf. Ska bli intressant att se vad som händer dom nästkommande 6 månaderna.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Well, jag önskade mig en mer lekfull och icke-boxig design - och på den fronten får man väl medge att de levererade. Den ser helt okej ut, men en svart version skulle uppskattas.

Skrivet av Razken:

Njaaa. 360 var helt fenomenalt snygg. Speciellt Basic versionen, med den helvita luckan.
Snacka elegant och enhetlig design.
PS5 däremot..... 🙃

Första som slog mig var just hur linjerna var lika på den digitala versionen. Speciellt nedantill då den är ståendes.

Medlem

Tycker den är ganska snygg, den sticker ut. Men kan fan inte se hur man kan göra "special edition" versioner med denna? (Alltså typ en ps5 med God of War tema eller dylikt.)

Medlem

Lika ful som nya Xbox. Blir att gömma konsolerna ännu mer denna gång.

Medlem

Påminner om Infinium Phantom fast inte lika snygg.

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Undrar om alla som inte gillar designen är typiskt svenska. I Sverige ska allt i hemmat vara vitt, äggskal eller en anna nyans av vit, stilrent, kirurgiskt, intetsägande, tråkigt.
Personligen tycker jag det är en intressant design. Hoppas bara att dom testat den ordentligt så att den är tyst och inte blir överhettad. MS verkar ju ha en riktigt genomtänkt design på sin låda iaf. Ska bli intressant att se vad som händer dom nästkommande 6 månaderna.

Hehe, guilty as charged 🙂
Har väldigt "skandinaviskt" hemma så designen passar väldigt dåligt hos mig. Hade hellre sätt att dom hade lyft in tex några trädetaljer på något sett istället för rymdskeppljus.

Medlem

Bedrövligt. PS4:an ser betydligt bättre ut och smälter lättare in med resten av vardagsrummet. Önska mig lycka till att övertala frugan till att ställa in det där åbäket.

Medlem

Så dom har börjat kopiera Alienware nu?
Ser riktigt hemskt ut


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Lepr:

Hehe, guilty as charged 🙂
Har väldigt "skandinaviskt" hemma så designen passar väldigt dåligt hos mig. Hade hellre sätt att dom hade lyft in tex några trädetaljer på något sett istället för rymdskeppljus.

Det hade jag i och för sig gillat. Tänka att kunna välja mellan ek, valnöt, teak etc. på sid plattorna. Det hade varit trevligt!


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Gillar designen. Något nytt, lite väl futuristiskt men samtidigt stilrent.

Fick känslan av att ljudnivå och fläktsystem har fått prioritet, vilket uppskattas.

Orolig för damm i stående ställning.

Gillar separat kontroll för övrig media.

Laddningsstationen är trevlig.

Är intresserad av hörlurarna.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Herr Bennet var inte ensam om att likna den vid Eye of Sauron.

https://i.redd.it/mg8j7ietzc451.png
(Kan inte bädda in bilden av någon anledning)

Medlem

Hoppas den digitala versionen släpps med lägre prislapp än den andra. Annars ser jag inte poängen med två versioner.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Hysteriskt kul med alla som överdriver med ”groteskt” och ”gränslöst” ful. Ok vi fattar! Du gillar inte PlayStation men kom igen. Lite väl tramsigt 🤣

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Hoppas den digitala versionen släpps med lägre prislapp än den andra. Annars ser jag inte poängen med två versioner.

100% att den blir billigare. Ingen med sunt förnuft hade valt utan bluray om det är samma pris som med.

Avstängd

Den ser bedrövlig ut. Men å andra sidan tyckte jag att mackgrillen à la PS3 var snygg så jag kanske inte har rätten att uttala mig.

Medlem

Hade gärna haft en form typ mini VHS spelare

Medlem

Skit snygg design. Tycker den får hela design teamet på microsoft att skämmas. Deras Series X är fan det fulaste som har designats de senaste 100åren. Tillbaka till rit bordet hela högen.

Skribent

Nja, tvekis på den. Och som andra redan påpekat, väldigt lik 360 till formen.

Medlem

Den kommer smälta in perfekt i mitt rymdskepp!

Medlem

Jag hade gärna haft en digital version men med tanke på att spelen är skitdyra i digital form idag på playstation store så tror jag det blir ett dyrt köp i längden. Man tjänar nog många tusenlappar på konsolens livstid genom att välja den andra.

Skriv svar