Efter en vild rykteskarusell, Resident Evil 8: Village släpps 2021

Robot
Efter en vild rykteskarusell, Resident Evil 8: Village släpps 2021
Medlem

Tack gode gud. Detta kommer bli förbannat bra. Älskar denna anrika skräckserie.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Riktigt nice ser fantastiskt ut.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Ser jävulskt bra ut!

Medlem

Blir nog att köpa en PS5a när detta spelet släpps.

Medlem

Wow! Ser lysande ut, trots förstapersonsperspektivet.

Medlem

Det var väl check på varenda rykte va?

Förstapersons vy - check
Snölandskap - check
Ett slott större än det i RE4 - check (troligtvis)
Andra fiender än zombies - check
Chris Redfield medverkar - check
En titel som leker med bokstäver/siffror likt RE7 - check
Undertiteln blir Village - check

Ser nice ut. Blir att spela när det kommer till pc.

Medlem

Ser väldigt bra ut. Det kommer till Xbox Series X och PC också. https://twitter.com/RE_Games/status/1271192561667862528?s=20


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem
Skrivet av Vamp:

Andra fiender än zombies - check

Vill dra det så långt att ryktet var att det var varulvar istället för zombies. Vilket bekräftades.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd

Ja, det här såg faktiskt riktigt smaskigt ut. Gillade sjuan men hoppas på att fiendevariationen är betydligt större den här gången.

Medlem

Bara jag som märkte hur usel bilduppdateringen var? Spelet kördes ju i mindre än 20 fps ibland. Kollade till och med trailern på youtube för att se så det inte var själva streamen som slöades ner.

Medlem

ja varulvar. blir ett lätt köp om jag nu kommer äga en ps5:a

It's not a lake, it's an ocean

Tja, vi har ju redan haft muterade grodor i Resident Evil 0 så varför inte...

Tycker att det såg ganska lovande ut. Resident Evil 4 möter Resident Evil 7, typ. Hoppas på roligare och mer varierande fiender än i 7:an.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

ja varulvar. blir ett lätt köp om jag nu kommer äga en ps5:a

Kommer ju till PC också, så enda anledningen att köra det på PS5 är väl om man inte har en PC.

Medlem
Skrivet av loerk:

Bara jag som märkte hur usel bilduppdateringen var? Spelet kördes ju i mindre än 20 fps ibland. Kollade till och med trailern på youtube för att se så det inte var själva streamen som slöades ner.

Jag reagerade också på det. Kändes som runt 15fps ibland.

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Jag reagerade också på det. Kändes som runt 15fps ibland.

Ja, flera spel verkade lida av det också.
Om det är priset för att dra nytta av den nya tekniken så bådar det inte gott.
De zoomade nästan in med flit i RE8 för att visa att de använder väldigt högupplösta texturer.

En snabb SSD spelar inte så stor roll när det inte finns hårdvara som är kapabel nog.

Medlem

Special Developer Message från Capcom, utspelar sig ett par år efter sjuan och Ethan Winters är tillbaka.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

blä... first person

Medlem

Chris blir mer o mer lik Barry Burton

Medlem
Skrivet av loerk:

Ja, flera spel verkade lida av det också.
Om det är priset för att dra nytta av den nya tekniken så bådar det inte gott.
De zoomade nästan in med flit i RE8 för att visa att de använder väldigt högupplösta texturer.

En snabb SSD spelar inte så stor roll när det inte finns hårdvara som är kapabel nog.

Nämen vad säger du.
Sonys magiska SSD lösning gör en potatis till ett prestanda monster.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Och där går resident evil i graven. Dom har juh ballat ut helt och hållet. Skräp.

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Och där går resident evil i graven. Dom har juh ballat ut helt och hållet. Skräp.

Vad var det som var så dåligt och icke RE med detta då?
Ser ju svinbra ut.

Skribent
Skrivet av Molotov:

Nämen vad säger du.
Sonys magiska SSD lösning gör en potatis till ett prestanda monster.

Of topic: Känns lite som Sonys SSD-snack ligger i klass med Microsofts tjat om molnet innan de nuvarande generationen.

On topic: Är lite tveksam till RE8, som många säger så känns det inte så RE-längre. Å andra sidan så verkar det dock finns mer skräckelement än tidigare, lånat från andra skräckspel och skräckfilmer, så det kanske blir bra. 7:ans problem var att sista akten då man blivit så satans less på slemmonstren. Inledningen, familjen och huset var dock riktigt bra, speciellt i VR.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tänkte inte ens på att det var ett Resident Evil-spel förrän loggan dök upp mot slutet! Är lite förvånad över att se varuvlar i ett RE men ja.. blir det bra så är jag så klart nöjd ändå. Men hoppas att det åtminstone känns som ett RE spel i slutändan!


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

1
Skriv svar