Mer om Star Wars: Squadrons i eftermiddag!

Robot
Mer om Star Wars: Squadrons i eftermiddag!

Red leader standing by. 17:00 får vi vet mer!

#star-wars-squadron


Medlem
Fragtjuv

Det här kan bli riktigt intressant.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Skägg.
10 Chambers

VentureBeats källor säger att det är rymdstrider, fokus på multiplayer.

Citat:

According to sources familiar with the game’s production, Star Wars: Squadrons is an aerial/space combat game about piloting ships in head-to-head battles. It features a single-player campaign, but the main focus for Squadrons is on the multiplayer. The idea is to get players fighting against each other in team battles featuring iconic Star Wars vessels.


signatur

Åh! Hoppas verklig på detta! Älskar Rouge Squadron-spelen och har längtat efter ett flygcentrerat Star Wars sen Gamecube.

Hoppas verkligen på en stark singel player-del nu också, med massor av skepp (ej låsta bakom dlc-skit) och lite skoj (som en viss Buick från tidigare spel).


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Yes! Jag är fett på.

Skribent
Skrivet av Fader Konungen:

Åh! Hoppas verklig på detta! Älskar Rouge Squadron-spelen och har längtat efter ett flygcentrerat Star Wars sen Gamecube.

Hoppas verkligen på en stark singel player-del nu också, med massor av skepp (ej låsta bakom dlc-skit) och lite skoj (som en viss Buick från tidigare spel).

Gissar singleplayer kampanj som mer är för träning till multiplayer. Är försiktigt positiv även om jag hellre sett ett spel åt simulatorhållet som X-Wing Vs. Tie-Fighter, men gissar sådant inte funkar idag så det blir nog mer åt Rouge Squadron-hållet. Vilket jag är "ok" med. Däremot så litar jag inte för fem öre på EA, så förbereder mig på unlocks och massa "överraskningslådor".


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Medlem

Med EA bakom spakarna så har ju inte riktigt single player imponerat i de senaste Star Wars titlarna som haft fokus på multiplayer.

Få bli en titt när man kommer hem på kvällen helt enkelt, men har inte speciellt höga förväntningar.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av deezel:

Med EA bakom spakarna så har ju inte riktigt single player imponerat i de senaste Star Wars titlarna som haft fokus på multiplayer.

Få bli en titt när man kommer hem på kvällen helt enkelt, men har inte speciellt höga förväntningar.

Helt och hållet missat Jedi: Fallen Order, eller? Nu var jag inget större fan av det spelet personligen, men det var ju fullt fokus på singleplayer och de flesta verkar gilla det.

Medlem
Skrivet av Gesturr:

VR or GTFO

Varför inte både och?

Medlem

kört en del starfighter mode i battlefront 2, det är råkul stundstals
om dem gör det bra och bygger ut det x 100 så kan det bli kul på flera olika sätt.

ns
Medlem
Skrivet av Sisyr:

Helt och hållet missat Jedi: Fallen Order, eller? Nu var jag inget större fan av det spelet personligen, men det var ju fullt fokus på singleplayer och de flesta verkar gilla det.

Fast Fallen Order har ju ingen multiplayer alls, deezel menade Star Wars titlar med både SP och MP, där SPn ofta är medelmåttig som bäst.

Medlem

Lite deppig över multiplayer. Gillade Rogue squadron som fan

Medlem
Skrivet av Gesturr:

VR or GTFO

https://store.steampowered.com/app/493520/GTFO/

Kunde inte låta bli (men yes, jag hoppas också att de ger VR stöd..utan att isåfall förstöra för de som inte använder vr förstås)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Kommer krävas att det är i samma klass som spelen som gjordes när Lucasarts var som bäst för att jag överhuvudtaget ska bli intresserad. Så upp till bevis då EA, har ni vad som krävs för att göra ett nytt Rogue Squadron, X-Wing eller Tie-Fighter? Jag tvivlar på det, men vem vet kanske motbevisar ni mig och visar att ni kan göra spel som känns som Star Wars, inte bara använda namnet som lika gärna kunde ha varit en helt annan IP. För Fallen Order saknar, baserat på det jag sett och läst om det, vad som gör Star Wars till just Star Wars.

Något jag finner komiskt är hur Star Citizen känns mer Star Wars än något som EA skapat, det råder ingen tvekan om att Cloud Imperium Games har många Star Wars fans.

Medlem

@Gesturr: Nu skall du inte vara bitter;)


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Troligen rätt dumbed down för den nya generationen av gamers.
Ville gärna ha sett ett nytt x-wing vs tie fighter, men det kommer troligen aldrig hända.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Jag ör ju supertaggad för att det kommer ett nytt Star Wars space ””””sim???”””” men jag gissar att det inte är så mycket klassiska X-Wing som jag drömmer om.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av deezel:

Med EA bakom spakarna så har ju inte riktigt single player imponerat i de senaste Star Wars titlarna som haft fokus på multiplayer.

Få bli en titt när man kommer hem på kvällen helt enkelt, men har inte speciellt höga förväntningar.

Skrivet av Sisyr:

Helt och hållet missat Jedi: Fallen Order, eller? Nu var jag inget större fan av det spelet personligen, men det var ju fullt fokus på singleplayer och de flesta verkar gilla det.

Tror du hade lite bråttom när du läste, läs om vad som står i fetstil.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

VentureBeats källor säger att det är rymdstrider, fokus på multiplayer.

Usch, multiplayer..

Geeks Gaming
Skrivet av Godofcheese:

Troligen rätt dumbed down för den nya generationen av gamers.
Ville gärna ha sett ett nytt x-wing vs tie fighter, men det kommer troligen aldrig hända.

Mja, det var ju inte så att x-wing/tie fighter -spelen var sådär hyperkomplicerade, så det behövs nog inte ”dummas ner” så mycket

Medlem

Ge mig ett nytt Fight Night eller skate istället för att mjölka ur star wars

Medlem

Hoppas spelet har en del där man kan åka i High Republic-skepp, för att koppla ihop universumet ytterliggare.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Ge mig ett nytt Fight Night eller skate istället för att mjölka ur star wars

Så ”Star Wars: Fight Night” och ”Luke Skywalker Skate”, kan nog bli bra.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Skägg.
10 Chambers

Olander tipsade om vrålsnygga teaser-bilder, la in dem i nyheten.


signatur
Fragtjuv

signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Gesturr:

VR or GTFO

Nog för att spelet borde ha stöd för det men om det är låst till VR så kan det GTFO också.

Ser fram emot kl 17:00, blir spännande att se vad detta blir för något.

Medlem

Vill minnas att detta är studion som gjorda rymdstriderna till Battlefront II, vilka inte var direkt dåliga, men fick inte riktigt uppnå sin fulla potential. Skulle dock gissa att det berodde mer på att spelet var lite av en brinnande hög med skit i övrigt, snarare än att studion inte var kompetenta.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Hoppas hoppas hoppas (!!!) att det blir ett tungt singleplayer spel i gammal X-wing vs Tie Fighter anda. Mer simulator än arkad mao.

Minns när jag köpte Tie Fighter Collection back in the day (tror det var 1994). J-vlar vad jag nötte det spelet, var relativt snart tvungen att inhandla en riktig joystick då det var omöjligt att spela med mus. Skulle mina förhoppningar infrias blir det garanterat joystickköp återigen nu!

Tyvärr tror jag snarare det kommer bli ett lättillgänglig arkadspel med fokus på mp Vi får väl se!

12
Skriv svar