Debuttrailern från Star Wars: Squadrons är här!

Robot
Medlem

kan bli kul om dom inte gör bort sig som vi sett innan.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

HSB
Avstängd

Redan de första 30 sekunderna av trailern var ju full av klyschor, jag menar, "this is gonna be close...". Aldrig att jag skulle betala för det

Medlem

Längtar efter att få se lite gameplay. Svårt att säga något nu.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

VR och Solo-story ... detta kan vara intressant...

Medlem

Öppna lågar i rymden...

Shieeeeeeeeeeeeeet

Medlem

Jag fattar inte pvp rymdstrider i strar wars universum, Rebellernas skepp har sköldar och tål därför flera träffar medans imperiets skepp är byggda av papier maché och satsar enbart på att övermanna motståndaren med övermäktigt antal.

Men om det är jämna odds så borde ju Imperiet bli mos varje gång? (Nu blir dom visserligen det majoriteten av gångerna dom slåss mot rebellerna hur som helst.)

Hur som helst så räknade jag med att det skulle bli pvp av det hela med tanke på att det är EA som står bakom det. Men någonstans fanns ändå ett hopp om något storyfokuserat single player.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Borde ha låtit dice göra trailern, denna var rätt kass 😅


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Är halvt hoppfull att det blir bra men 5 vs 5? Hade ju hoppas på något annat än mer Arcade spel, detta låter ju som Overwatch eller liknande fast i rymden, antar att varje karaktär har olika förmågor också och annat skit.

Hoppades på mer åt simulatorhållet och mer storskaligt och mäktigt. Bara rent av mer.

Medlem

"Spelet är strikt singleplayer-baserat" wait what? menar ni inte multiplayer-baserat nu? Ge oss inte massa förhoppningar nu hörrni..

Medlem

Lite dregel blev det nog.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

"Spelet är strikt singleplayer-baserat" wait what? menar ni inte multiplayer-baserat nu? Ge oss inte massa förhoppningar nu hörrni..

Det är PvP 5v5 och singleplayer. Från deras sida. "Compete in intense 5v5 dogfights, unite with your squadron to tip the scales in monumental fleet battles, and take off in a thrilling Star Wars™ single-player story. Immerse yourself in the pilot’s seat completely with the option to play the entirety of Star Wars™: Squadrons in virtual reality (VR) on PlayStation®4 and PC with cross-play support"

Medlem

Blir att damma av PSVR inför denna titel

Medlem

@rosski: VR alltså? Det låter visserligen trevligt, men väntar och ser hur fattig single player delen blir. I Battlefront 2 var den ju väldans kort.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Var flertalet fel i denna artikeln. Skickade en rättelse så förhoppningsvis behöver ni inte spekulera så mycket om den går igenom!

Ase
Medlem

@HSB: hade för mig att det e hela vitsen/dialogen i star wars består väl mest av klyschor om det skulle vara ett allvarligt spel så skulle det nog inte vara star wars det är inte för inte det kallas space opera De 3 sista hade väl lite bättre dialog men klyschor som denna dyker ju upp hela tiden i star wars filmerna. Ser intressant ut tycker jag men väntar till recensioner finns ute.

Jävlar vad det är åsikter utifrån en rätt intetsägande trailer. Eller är det något jag missar?

Eller ja, just det. Det är EA/Disney/Star Wars så flera inlägg hade ni säkert kunna skriva utan att ens ha sett något.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Frilansare

Så... Vad tror ni det blir för gameplay då?

Ase
Medlem

risken e väl att det blir mer en film upplevelse med korta sessioner av spelande & inte lika mycket sim som xw versus sf risken e väl stor eftersom det ska säljas in till konsollerna också (lätt spelupplevelse i soffan)

Medlem

Jag var ett stort fan av Rogue Squadron på N-64 och Gamecube och hoppas på något liknande men större. Att dom har single-player fokus låter som en bra start.

*edit* det var visst inte single-player fokus.....meh. Då är jag mer osäker.

Fragtjuv
Skrivet av Joakim Bennet:

Så... Vad tror ni det blir för gameplay då?

Jag hoppas på att SP skulle vara som de gamla spelen som kom till Nintendo 64/Gamecube. De hade jag väldigt roligt med en gång i tiden och hade gärna upplevt det med dagens grafik.

När det kommer till Star Wars så gör det mig inget om det är mer arkad.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Skrivet av Joakim Bennet:

Så... Vad tror ni det blir för gameplay då?

Om man kan styra en Star Destroyer så blir det ett köp!

Geeks Gaming
Skrivet av Espresso_Bengt:

Ett Battle Royal läge där man driftar runt i rymden tills man träffar på någon, pew-pew, sen bara skjuta ner resten 😁 Nä tror vi alla är trötta på BR nu.

Det hade ju kunnat funka i typ en attack mot dödsstjärnan eller liknande scenarion om man......varför tittar alla så konstigt på mig? Oooh, ni har egna stenar med er, vad ska ni göra med...AJ! 😁

Skrivet av Joakim Bennet:

Så... Vad tror ni det blir för gameplay då?

Det hade ju varit riktigt fint om en likt trailern fick balansera vapen/sköldar/motor i bombastiska strider i episka rymdmiljöer.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

"About STAR WARS™: Squadrons:

ALL WINGS REPORT IN – Plan skirmishes with your squadron in the briefing room before taking off to the evolving battlefields across the galaxy. Compete in intense 5v5 multiplayer dogfights or unite with your squadron to tip the scales in monumental fleet battles. Together, you’re the galaxy’s finest.

MASTER LEGENDARY STARFIGHTERS – Take control of different classes of starfighters from both the New Republic and Imperial fleets – including the agile A-wing and the devastating TIE bomber. Modify your ship, divert the power between its systems, and destroy your opponents in strategic space dogfights.

GET IN THE COCKPIT – The cockpit is your home. Use its dashboards to your advantage and – with just a thin hull of metal and glass between you and the perils of space – feel the intensity of combat from a first-person perspective. Take off in thrilling multiplayer modes and a unique single-player Star Wars story, which covers a key campaign near the conclusion of the Galactic Civil War. Immerse yourself in the pilot’s seat completely with the option to play the entirety of Star Wars: Squadrons in Virtual Reality on PlayStation 4 and PC.

THE MISSION IS CLEAR – Star Wars: Squadrons is a fully self-contained experience from day one, where you earn rewards through play. Climb the ranks and unlock new components like weapons, hulls, engines, shields, and cosmetic items in a clear path for progression that keeps gameplay fresh and engaging."

Skrivet av NordhNet:

Det hade ju kunnat funka i typ en attack mot dödsstjärnan eller liknande scenarion om man......varför tittar alla så konstigt på mig? Oooh, ni har egna stenar med er, vad ska ni göra med...AJ! 😁

Ja, just det, kanske! Men att vänta 10 min för att komma in i spelet och sen komma till dödsstjärnan och en svärm med tie-fighters skjuter dig på 3 sekunder 😁

Hade inte nått av Battlefront spelen ett läge som bara var flygstrider?

Medlem

Aldrig haft så låga förväntningar.


signatur

- pixelfantast

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Så... Vad tror ni det blir för gameplay då?

gAmEPlaY? Vad lever du i för år? 1993?

Frilansare

Drömmer fortfarande om ett X-wing Alliance-liknande spel med en gedigen singelkampanj. Med dagens grafik och tekniska företräden. Känslan i de uppdragen var magnifik. Hoppas singeldelen här kan åtminstone närma sig det, men tror kanske att det blir något påklistrat som i Battlefront II:s korta singeldel. Också gjord av Motive.

Frilansare
Skrivet av Sapiens:

gAmEPlaY? Vad lever du i för år? 1993?

Förlåt, låt oss återgår till att prata raser!

123
Skriv svar