Ps5 digital eller optisk?

Medlem
Skrivet av breahl:

Varför ska man köpa serier på bluray när dom finns att se via appar?

Tyvärr är det inte alla filmer och serier som finns tillgängliga att strömma, även med VPN. Sen kan jag tycka att tjänster som HBO Nordic är så fruktansvärt dåliga när det gäller bildkvalitet, och då sitter man ändå på 100/100. Om tjänsterna ens erbjuder de filmer och serier jag vill se, så kan jag inte förlita mig på att de levererar bra kvalitet.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Blir den med optisk p.g.a:
1. Vill kunna köra mina PS4 spel på den
2. Billigare spel

Men även
3. För blu-ray filmer (tyvärr streaming kvalitet kommer inte i närheten av blu-ray)

Avstängd
Skrivet av Belfry:

Tyvärr är det inte alla filmer och serier som finns tillgängliga att strömma, även med VPN. Sen kan jag tycka att tjänster som HBO Nordic är så fruktansvärt dåliga när det gäller bildkvalitet, och då sitter man ändå på 100/100. Om tjänsterna ens erbjuder de filmer och serier jag vill se, så kan jag inte förlita mig på att de levererar bra kvalitet.

Tur att jag är en sådan som totalt skiter i kvalitet då. Jag tycker det går bra att se serier och filmer på streamingtjänsterna. Man har sett värre om man säger så på den tiden man laddade hem cam-versioner av nya biofilmer.

Jag sålde förövrigt iväg mina 30-35 bluray filmer för 700kr för ett tag sedan för jag kollade aldrig på dom. Man ser ju i regel en film en gång, max två om den är bra.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Kommer jag kunna köpa PS4 spel digitalt på PS5? Hoppas i alla fall.

Avstängd
Skrivet av Cooling23:

Kommer jag kunna köpa PS4 spel digitalt på PS5? Hoppas i alla fall.

Det bör väl gå om man ska kunna spela PS4 spel på PS5?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av rhagstrand:

Skaffa hongkong eller us psn konto så blir det oftast billigare än svenska disk-priser. Problemet löst.

kan man spela online då på sitt main acc?

Medlem

Jag gillar det där med skivor, så ja en optisk.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Jag gillar det där med skivor, så ja en optisk.

Jag gillade de första Intel Pentium 75 Mhz CPUerna när dom var nya också. Men det betyder inte att jag gillar dom idag
Skivor är så föråldrat, så dåligt och så omodernt att man skäms nästan över tillverkarna att de fortfarande idag erbjuder det.

Då har ju Nintendo i alla fall tagit tillbaka något som varit med sedan begynnelsen och gjort det mer modernt.
Kassett hade ju det första Nintendo och Sega, men dom var stora. Nu har andra valt att istället använda stora värdelösa optiska skivor, istället ta ett litet minneskort som tar liten plats och är snabbare att läsa från.

Optiska CD-skivor kom ut på marknaden i början av 80-talet, men uppfanns redan på 70-talet. Blu-Ray håller än idag samma format, men kan lagra mer. Att Sony än idag, 40-50 år senare, väljer att hänga kvar vid den standarden förvånar mig verkligen.

Avstängd
Skrivet av rhagstrand:

Skaffa hongkong eller us psn konto så blir det oftast billigare än svenska disk-priser. Problemet löst.

Kan man göra om sitt konto till US?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av John.Blund:

Jag gillade de första Intel Pentium 75 Mhz CPUerna när dom var nya också. Men det betyder inte att jag gillar dom idag
Skivor är så föråldrat, så dåligt och så omodernt att man skäms nästan över tillverkarna att de fortfarande idag erbjuder det.

Då har ju Nintendo i alla fall tagit tillbaka något som varit med sedan begynnelsen och gjort det mer modernt.
Kassett hade ju det första Nintendo och Sega, men dom var stora. Nu har andra valt att istället använda stora värdelösa optiska skivor, istället ta ett litet minneskort som tar liten plats och är snabbare att läsa från.

Optiska CD-skivor kom ut på marknaden i början av 80-talet, men uppfanns redan på 70-talet. Blu-Ray håller än idag samma format, men kan lagra mer. Att Sony än idag, 40-50 år senare, väljer att hänga kvar vid den standarden förvånar mig verkligen.

Alla tycker väl olika? Sedan så ska man kunna spela med PS4-spel på femman. Annars måste man ju köpa spelen på nytt och det är ju mest bara drygt. Om det nu inte går ett göra en uppdatering men sedan vill de ju tjäna pengar.

Åt andra sidan slipper man kanske tre dvd-er när man installerar spel. Min The Wire samling blir oanvändbart.

Avstängd
Skrivet av John.Blund:

Jag gillade de första Intel Pentium 75 Mhz CPUerna när dom var nya också. Men det betyder inte att jag gillar dom idag
Skivor är så föråldrat, så dåligt och så omodernt att man skäms nästan över tillverkarna att de fortfarande idag erbjuder det.

Då har ju Nintendo i alla fall tagit tillbaka något som varit med sedan begynnelsen och gjort det mer modernt.
Kassett hade ju det första Nintendo och Sega, men dom var stora. Nu har andra valt att istället använda stora värdelösa optiska skivor, istället ta ett litet minneskort som tar liten plats och är snabbare att läsa från.

Optiska CD-skivor kom ut på marknaden i början av 80-talet, men uppfanns redan på 70-talet. Blu-Ray håller än idag samma format, men kan lagra mer. Att Sony än idag, 40-50 år senare, väljer att hänga kvar vid den standarden förvånar mig verkligen.

Du har någorlunda en poäng gällande CD-skivor.
Men om dem skulle göra mini disc för att vara mer modern.
Skulle det kunna lagra lika mkt i utrymme?

Skribent

Kommer köpa den optiska varianten (men råkade klicka på fel alternativ i trådstarten) förutsatt att det blir ett hyfsat humant pris. Kom igen nu Sony, ut med priset så jag vet om jag ska förhandsboka eller ej.

Skriv svar