Star Wars: Squadrons får joystick-stöd och inga mikrotransaktioner

Robot
Star Wars: Squadrons får joystick-stöd och inga mikrotransaktioner

I väntan på gameplay sammanfattar vi detaljerna du kanske missat.

#star-wars-squadrons


Skribent

Inga mikrotransaktioner, men vi har "överraskningslådor" XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Never forget Gold five!

Gold Five

Medlem

Undra när vi får gameplay...

Medlem
Skrivet av sk4sure:

Undra när vi får gameplay...

Natten mellan torsdag och fredag, 01:00

Medlem

@Gesturr: Glatt förvånad! Hoppas dem visar upp VR med

Quake-konnässsör

Försiktig optimistiskt är man...

När de pratar om att de inte kommer ha några "lootlådor" med, kanske de också menar vid release. Det har hänt förut att de har gjort så.

Hur som helst är det bra att de lägger in joystick stöd, man får hoppas på en mer simulerad upplevelse än det man fick via Battlefront.

Skribent
Skrivet av Johlor:

Inga mikrotransaktioner, men vi har "överraskningslådor" XD

"Låt oss presentera ett nytt koncept vi jobbat hårt med på senare tid... Pytteöverföringar."

Testpilot

Får nostalgiska flashbacks till Xwing vs Tie Fighter.

Jag hoppas de också använder de spelen som grund. Just jonglerandet mellan sköld/motor och att Tie Fighters var betydligt mer manöverbara men med sämre sköld även förs över till detta spelet.

Medlem

Skulle vara konstigt om det inte blev nå joystick stöd när det ska komma till konsoll också
Frågan är om det kommer ha support för de gamla goda flight sticksen som man använde i unga dagar


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Harakiri:

Får nostalgiska flashbacks till Xwing vs Tie Fighter.

Jag hoppas de också använder de spelen som grund. Just jonglerandet mellan sköld/motor och att Tie Fighters var betydligt mer manöverbara men med sämre sköld även förs över till detta spelet.

"Modify your ship, divert the power between its systems," står det på hemsidan, så gissningsvis blir det en del roddande.

Skrivet av Godofcheese:

Skulle vara konstigt om det inte blev nå joystick stöd när det ska komma till konsoll också
Frågan är om det kommer ha support för de gamla goda flight sticksen som man använde i unga dagar

Har de stöd för HOTAS har de nog stöd för flygpinnar också


signatur
Medlem

3-6månader efter lanseringen...
-Vi har lagt till mikrotransaktioner för det är vad spelarna ville ha.

Quake-konnässsör

@Carl Johansson-Sundelius: När du säger flygpinnar, tänker jag på dessa...

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

"Låt oss presentera ett nytt koncept vi jobbat hårt med på senare tid... Pytteöverföringar."

Half the price, double the fun! 😁

Men stöd för joystick är ju lovande iaf, hoppas verkligen på en seriös sp kampanj.

Medlem

Jag tror det kan bli liiiiite XWing-vibbar... (just nu tar jag allt jag kan få):


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

När jag kollade på trailern så får jag mer en känsla av Rebel Assault än spel som X-Wing, Tie-Fighter eller ens Rogue Squadron. Det funkade då, inte 2020 när spelen som kom efter, framför allt Alliance var så mycket bättre och öppnare. Detta kommer från en person som verkligen gillade Rebel Assault, det är bara det att Rogue Squadron var en rejäl förbättring.

Jag väntar med att uttala mig om själva spelet tills de visar upp något från spelet men det kommer krävas mer än snygg grafik för att övertyga mig.

Medlem

Hellre micro transactions än att betala för expansion packs eller vad de kallas nu för tiden med nya banor som riskerar dela upp spelarbasen ala Battlefront 2015. Hade BF2 ens microtransactions? Spelade det 20-30h och minns störande lootlådor man behövde öppna men kunde man köpa dem för riktiga pengar?

Med ett så lågt pris som $40 känns det ju som att de kommer släppa någon form av tillägg ifall spelet säljer bra.
Ser hur som helst verkligen fram emot ett nytt Star Wars i VR.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Får nostalgiska flashbacks till Xwing vs Tie Fighter.

Jag hoppas de också använder de spelen som grund. Just jonglerandet mellan sköld/motor och att Tie Fighters var betydligt mer manöverbara men med sämre sköld även förs över till detta spelet.

Ja, sämre sköld för tie fighter var väl en underdrift. Dom hade ju ingen sköld alls 😂
Dock var det väldigt roligt att just köra tie fightern då man verkligen fick tänka sej för. En enda träff kunde leda till att ditt skepp sprängdes.
En av mina favoriter i just x-wing Alliance är dock tie advance för dess sköldar och manuvrering. Inte konstigt att dart vader hade ett sånt skepp istället för en vanlig sleten tie fighter i filmen starwars 4. Det är typ skillnaden mellan dom som kör vanlig bil och dom som kör suv i dagens sverige om man skulle göra en jämförelse med dagens mått 😁


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

undrar om dem blivit inspirerade av star citizen fan kunna ändra i reglagen i skeppet låter ändå high tech för o vara EA

Avstängd
Skrivet av ace84:

undrar om dem blivit inspirerade av star citizen fan kunna ändra i reglagen i skeppet låter ändå high tech för o vara EA

Hur ska man kunna bli inspirerad av ett spel som inte ens är färdigt?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Hur ska man kunna bli inspirerad av ett spel som inte ens är färdigt?

Det är val inte svårt. Star citizen har varit spelbart länge nog.

Medlem

Folk kan säga vad de vill, men EA har gjort snabba steg för att anpassa sig bäst av alla företag mot en marknad som säger emot mikrotransaktioner.

Det försvinner nog aldrig från t.ex. FIFA, men man kan nog förvänta sig fler och fler spel som inte är skräddarsydda för att mjölka pengar ur föräldrars plånböcker.

Skribent
Skrivet av almblad:

Försiktig optimistiskt är man...

När de pratar om att de inte kommer ha några "lootlådor" med, kanske de också menar vid release. Det har hänt förut att de har gjort så.

Sen om vi ska ta detta i perspektiv. Hur jävla tragiskt är det inte att "Vi har inte lootlådor" har blivit en sak som man kan sälja spel med? Att ens det är något som anses som något som behövs framhållas som ett plus?

Liksom att det nästan kommer fram selling-text i trailern.

"Fight for the rebels or the Empire, 5 vs 5, now WITHOUT lootboxes"


signatur

"Writer and Fighter"

Quake-konnässsör

@Johlor: håller fullständigt med.

Medlem

Jag förstår inte varför de envisas med att INTE göra ett X-wing/TIE-fighter liknande spel. Folk har ju tjatat om det hur länge som helst. Grab the money, it's a no-brainer! Nu gillade jag i och för sig EVE Valkyrie och liknande spel (där man också siktade med "huvudet" i VR). Det här verkar ärligt talat vara nerbantat i jämförelse, men slipper man p2w kan det säkert vara kul ett tag. Men det är ju solo-kampanjer, mäktiga slag där vi är väldigt, väldigt små men precis räcker till för att förändra utgången, det är det vi vill ha. ...och Death Star trench run, every time!
I slutänden skulle jag bli väldigt förvånad om det inte finns någon form av extra kostnad här. kosmetiska "tillägg", "mini-DLC", betala för maps.

Skribent
Skrivet av ulrik.borg:

Jag förstår inte varför de envisas med att INTE göra ett X-wing/TIE-fighter liknande spel. Folk har ju tjatat om det hur länge som helst. Grab the money, it's a no-brainer! Nu gillade jag i och för sig EVE Valkyrie och liknande spel (där man också siktade med "huvudet" i VR). Det här verkar ärligt talat vara nerbantat i jämförelse, men slipper man p2w kan det säkert vara kul ett tag. Men det är ju solo-kampanjer, mäktiga slag där vi är väldigt, väldigt små men precis räcker till för att förändra utgången, det är det vi vill ha. ...och Death Star trench run, every time!
I slutänden skulle jag bli väldigt förvånad om det inte finns någon form av extra kostnad här. kosmetiska "tillägg", "mini-DLC", betala för maps.

Tror de gör marknadsundersökingar och då visar det sig att det finns så få rymdflygspel på marknaden, och de som finns är nischade. Så även om de nere på golvet vill göra spelen, så ser kostymerna på toppen bara sifforna och finns det inte chans till maximerad vinst, då får det helt enkelt vara.

EA äger ju dessutom både Wing Commander och nu X-Wing/Tie-Fighter genom SW. De båda spelserierna som var störst i sin genre under 90-talet.

Rymdflygspelen har ju varit princip döda till för något år sen och lär inte detta sälja kommer nog EA begrava den genern. Däremot om det säljer kanske vi till och med kan få ett nytt Wing Commander...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Vr och hotas support i en tie fighter. Kommer bli epic.

Medlem

Första gången jag känt mig sugen på VR. Skulle ju kunna bli hur bra som helst, om tekniken håller.

Testpilot
Skrivet av vbgbasse:

Ja, sämre sköld för tie fighter var väl en underdrift. Dom hade ju ingen sköld alls 😂
Dock var det väldigt roligt att just köra tie fightern då man verkligen fick tänka sej för. En enda träff kunde leda till att ditt skepp sprängdes.
En av mina favoriter i just x-wing Alliance är dock tie advance för dess sköldar och manuvrering. Inte konstigt att dart vader hade ett sånt skepp istället för en vanlig sleten tie fighter i filmen starwars 4. Det är typ skillnaden mellan dom som kör vanlig bil och dom som kör suv i dagens sverige om man skulle göra en jämförelse med dagens mått 😁

Haha var det så. Ja det var det nog!
Har bara svaga minnen från den tiden. Kul va det iallafall och jag körde de spelen och hoppade helt över wing commander serien.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Haha var det så. Ja det var det nog!
Har bara svaga minnen från den tiden. Kul va det iallafall och jag körde de spelen och hoppade helt över wing commander serien.

Ja å min polare tryckte det spelet bra många timmar och kulmen måste nog varit när vi tillsammans plockade ner en super star destroyer (SSD) med hjälp av 2 singlefighters då vi kom på att det fanns en blind spot precis bakom SSD:ns sköldgeneratorer (dom stora bollarna på toppen av skeppet), så vi la oss bakom där och sedan sköt vi vanliga laserskott på bollarna tills dom gick sönder för att sedan skjuta sönder skrovet också. Jag minns inte helt, men jag tror hela operationen tog oss upp emot 2 timmar. Jäklar va xp vi fick för det iaf 😁


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

1
Skriv svar