Gammel-gubbar till Valorant?

Medlem
Gammel-gubbar till Valorant?

Hej hopp, jag är en man till åren kommen, snart 40 jordsnurr... Och har fått lite mersmak för Valorant (spelade fram till CS 1.5, sen bar det utför). Jag undrar om det finns några likasinnade gamm-gubbe-gamers (gammal eller känner sig gammal ) på forumet som skulle vara sugna att spela några totalt kravlösa matcher då och då?

Jag är långt ifrån någon med feta aming skillz, men det är kul på en lägre nivå än så länge, och har märkt att det alltid är roligare att spela tillsammans (som den gamla klyschan lyder).

Edit 2 - uppdaterad länk: om det är någon som är intresserad så hoppa in på https://discord.gg/gHbUy44 !


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

Jag hakar gärna på dig någon match!
Är strax över 30 så det sinar i den vanliga vänskapskretsen och jag har själv tänkt tanken att starta en tråd här angående just lite mer casual Valorant spel.
Ses på discorden!

Medlem

Grymt!

Om nån annan är sugen så skriv bara här, så kan jag uppdatera inbjudan till Discord (den verkar bara gälla ett dygn?)


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

@BlackBozze:

Laddar hem nu, inte testat förut, men har lirat lite CS. Är lätt på ett game eller två ikväll om någon är online.

Går för övrigt att ändra hur lång tid en inbjudningslänk ska vara aktiv (enklast är att klicka på länken längst ner i fönstret när du ska skapa en inbjudan)

Medlem
Skrivet av Renfis:

@BlackBozze:

Laddar hem nu, inte testat förut, men har lirat lite CS. Är lätt på ett game eller två ikväll om någon är online.

Går för övrigt att ändra hur lång tid en inbjudningslänk ska vara aktiv (enklast är att klicka på länken längst ner i fönstret när du ska skapa en inbjudan)

Tack för tipset! Då kommer den nya här:
https://discord.gg/gHbUy44

Jag har tyvärr svårt att hinna spela så mycket efter 22, har en liten dotter som brukar vakna på nätterna och vakna tidigt på morgon, så man behöver sin skönhetssömn :\ Men nån annan dag runt 20-21 funkar prima!


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

Vi försöker att köra några omgångar runt 19.30 - 22 ikväll om någon vill haka på.


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

Jag och en vän tänkte börja lira detta, båda närmar oss slutet på 30. Kör oftast ihop på fredagskvällar, så lär väll köra på Torsdag antar jag.

Har gått med i Discord så kan vi väll se.

Medlem
Skrivet av piddau:

Jag och en vän tänkte börja lira detta, båda närmar oss slutet på 30. Kör oftast ihop på fredagskvällar, så lär väll köra på Torsdag antar jag.

Har gått med i Discord så kan vi väll se.

Trevligt! Jag kan oftast måndagar och onsdagar ca 19-22, men försöker få in nån timme övriga dagar också
Hörs i kanalen!


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

@Piddau tack för sällskapet igår, nästa gång placerar vi oss i toppen av listan

Tänkte göra ett nytt försök ikväll ca 19.30 - 22 om någon är intresserad.


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

Kul! Jag har tänkt att jag skulle testa Valorant vid tillfälle. Hoppar kanske in någon kväll.
//Gubbe30+

Medlem

Jag kanske vill hänga med nån kväll. Jag är 35 år, så det borde väl funka?Ses på discorden när ungarna somnat.

Medlem

Sweet. Är gärna med. Får se om man någonsin hittar tiden.
Mina kollegor och vänner berättade nyss att de spelat 80h CS på strax över 2 veckor. Tror jag har 16 min valorant under bältet på samma tid.

Medlem

Ja det här med tiden är ju alltid en utmaning när man har blivit "vuxen" och samhällets krav och familjens behov ligger som ett ok över axlarna... Och lite därför jag tyckte att detta var ett intressant initiativ för likasinnade - kravlös gaming i ett förstående sällskap!


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Skribent

För tillfället så ställer Vanguard till det för mig så jag håller mig till CS:GO. Mitt i Valorantmatcher så blir jag utskickad till Windows eller så låser sig spelet så det enda jag kan göra är att logga ut/stänga av datorn. Händer upprepade gånger så jag har gett upp för tillfället.

Kanske (hur sjukt det än låter) har något att göra med att jag uppgraderat BIOS nyligen?

Medlem

Är gärna på, inte testat spelet ännu och inte spelat på länge, lägger barnen vid 19 tiden på kvällarna så vet inte hur mycket man kan vara med i starten. Mvh //mellan 37och40

Medlem
Skrivet av Shadee:

För tillfället så ställer Vanguard till det för mig så jag håller mig till CS:GO. Mitt i Valorantmatcher så blir jag utskickad till Windows eller så låser sig spelet så det enda jag kan göra är att logga ut/stänga av datorn. Händer upprepade gånger så jag har gett upp för tillfället.

Kanske (hur sjukt det än låter) har något att göra med att jag uppgraderat BIOS nyligen?

Det är väl deras anticheat som spökar?
Jag avinstallerade Valorant men blev sugen nu när jag såg denna tråden.
30 bast med CS och andra FPS som erfarenhet


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Skribent
Skrivet av donniedarko:

Det är väl deras anticheat som spökar?
Jag avinstallerade Valorant men blev sugen nu när jag såg denna tråden.
30 bast med CS och andra FPS som erfarenhet

Jo, jag tror det. Deras anti-cheat kallas för Vanguard som jag nämnde i mitt inlägg. Jag kan däremot inte vara säker för till skillnad från andra som haft problem under betan och sedan launch har det för mig fungerat bra tills i söndags då det blev pannkaka av alltihop.

Medlem

Sign me up. Hoppar in i discord imorgon när jag är nykter. Mini AW med jobbarkompisar idag.

Medlem

Grymt initiativ!

Medlem

haha jag tänkte när jag läste rubriken att det här är ju svincoolt, gubbar som är runt 50-60 som gamear ihop även om spelet personligen inte faller mig i smaken, sen ser jag att trådskaparen är bara några år äldre än mig. Ridå...... anses vi verkligen vara gubbar redan?

Medlem

Jag är 60 och fyller nog upp för gubbgaming.skall ni vilja spöa mej....LoL.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Nic...men tack.
Lite för snabb för min hjärna.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Skribent
Skrivet av Mordocai:

haha jag tänkte när jag läste rubriken att det här är ju svincoolt, gubbar som är runt 50-60 som gamear ihop även om spelet personligen inte faller mig i smaken, sen ser jag att trådskaparen är bara några år äldre än mig. Ridå...... anses vi verkligen vara gubbar redan?

Haha, hög igenkänningsfaktor på den här

Medlem
Skrivet av Mordocai:

haha jag tänkte när jag läste rubriken att det här är ju svincoolt, gubbar som är runt 50-60 som gamear ihop även om spelet personligen inte faller mig i smaken, sen ser jag att trådskaparen är bara några år äldre än mig. Ridå...... anses vi verkligen vara gubbar redan?

Jag vet, det är ju en definition Det handlar mer om inställning än om ålder tror jag (som jag skrev i starten - de som är gamla eller känner sig gamla)

Det handlar väl mest om att få slippa den delen av communityn som tror att de största problemen i världen är vilken märkeskeps man ska ha på sig till skolan. Bra exempel... Inte Men poängen går fram.
Och i den frågan så är nog 35-40+ också "gubbar"!


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

Ålder är bara en siffra.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Hur går det för er?

Läste tråden och började gå i tankarna om en discord server för oss "äldre" som ändå fortfarande lirar. (kanske discordservern ni har redan passar)

Jag flyter runt lite bland spel, men just nu är det Wow och Warzone.
Därav funderingen om man kunde hitta en grupp med nötter som lirade det mesta.
Några tankar, får ju fan solsting just nu på kontoret så svamlar säkert.


signatur

Bara gör det.

Medlem
Skrivet av Groggo:

Hur går det för er?

Läste tråden och började gå i tankarna om en discord server för oss "äldre" som ändå fortfarande lirar. (kanske discordservern ni har redan passar)

Jag flyter runt lite bland spel, men just nu är det Wow och Warzone.
Därav funderingen om man kunde hitta en grupp med nötter som lirade det mesta.
Några tankar, får ju fan solsting just nu på kontoret så svamlar säkert.

Ja varför inte? Det är inget som hindrar andra spel heller, även om det inte är så mycket vi pratat om (Sea of thieves var det dock lite snack om senast). Så det är bara att hoppa in och "start the buzz"


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

Tack alla som var med igår Flamoz, Piddau, Hecce och en eloge till MrBrollan som var by far den mest "livserfarne" hittills i kanalen
Vi gjorde en comeback utan dess like i matchen åtminstone


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

Nu blir det nog sporadiskt med spel under semestern... Men om inte annat så ses vi till hösten igen, dataspelens högsäsong!


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

1
Skriv svar