Jo men visst, "tjej-Ratchet" i Ratchet & Clank: Rift Apart är spelbar

Robot
Jo men visst, "tjej-Ratchet" i Ratchet & Clank: Rift Apart är spelbar
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av neocon:

"Ratchette" heter hon nog inte eftersom hon inte kände igen namnet "Ratchet" när Clank sade det. Däremot lär hon defintivt vara Ratchets motsvarighet i ett parallellt universum va?

Jag har läst namnet Lombart någonstans.


signatur
Medlem
Skrivet av neocon:

"Ratchette" heter hon nog inte eftersom hon inte kände igen namnet "Ratchet" när Clank sade det. Däremot lär hon defintivt vara Ratchets motsvarighet i ett parallellt universum va?

Om hon lever i ett parallellt universum, hur kan hon ifrågasätta något? Hon har ju ingen aning.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Jag hittade inte var man kan tipsa om spelnyheter, men här har ni lite mer info om Horizon Forbidden West: https://youtu.be/qIyz_7Hz3U4

Bland annat berättas det att kartan är ännu större än i Horizon Zero Daen, att spelet inte har några laddningstider ens vid fast travel och att spelet planeras att släppas nästa år

#nyhetstips


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Om hon lever i ett parallellt universum, hur kan hon ifrågasätta något? Hon har ju ingen aning.

Kan tänka mig att vem som helst skulle bli frågande om ens kompanjon tilltalar en med ett helt annan namn än ens eget (Får anta att även hon har sin egna "Clank").


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Inaktiv

"Ratchette" var ju extraordinert påhittigt. Formeln verkar alltid vara att ta namnet och lägga till "ette" i slutet så har du den kvinnliga versionen.

Medlem

Har inte kollat på trailern alls
men är det en separat karaktär eller bli Ratchet förvandlad?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Moderator | Testpilot
Skrivet av lampis:

@Carl Johansson-Sundelius: Jag hittade inte var man kan tipsa om spelnyheter, men här har ni lite mer info om Horizon Forbidden West: https://youtu.be/qIyz_7Hz3U4

Bland annat berättas det att kartan är ännu större än i Horizon Zero Daen, att spelet inte har några laddningstider ens vid fast travel och att spelet planeras att släppas nästa år.

Det gör du via kontaktformuläret. Hittas längst ned på sidan


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av lampis:

@Carl Johansson-Sundelius: Jag hittade inte var man kan tipsa om spelnyheter, men här har ni lite mer info om Horizon Forbidden West: https://youtu.be/qIyz_7Hz3U4

Bland annat berättas det att kartan är ännu större än i Horizon Zero Daen, att spelet inte har några laddningstider ens vid fast travel och att spelet planeras att släppas nästa år.

Som Uber sa ovan, eller så kan du skriva taggen #nyhetstips så fångas systemet upp det. Tack!


signatur
Medlem
Skrivet av anon_119148:

"Ratchette" var ju extraordinert påhittigt. Formeln verkar alltid vara att ta namnet och lägga till "ette" i slutet så har du den kvinnliga versionen.

Har du ett bättre förslag?


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av lampis:

@Carl Johansson-Sundelius: Jag hittade inte var man kan tipsa om spelnyheter, men här har ni lite mer info om Horizon Forbidden West: https://youtu.be/qIyz_7Hz3U4

Bland annat berättas det att kartan är ännu större än i Horizon Zero Daen, att spelet inte har några laddningstider ens vid fast travel och att spelet planeras att släppas nästa år.

Som både Uber och Calle sa ovan, eller så kan du skriva i forumtråden för nyheter: https://www.fz.se/forum/trad/299553-nyhetstraden


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv
Skrivet av 4liv3:

Har du ett bättre förslag?

Nej inget förslag på ett namn men alltid trist att se denna totala avsaknad av kreativitet men det kanske bara har blivit något av en oskriven regel att man gör så med namnet när man konverterar en manlig karaktär till en kvinnlig?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Nej inget förslag på ett namn men alltid trist att se denna totala avsaknad av kreativitet men det kanske bara har blivit något av en oskriven regel att man gör så med namnet när man konverterar en manlig karaktär till en kvinnlig?

Men detta är ju 'Internet' som döpt henne till Ratchette. Och detta av den anledning att vi inte vet något om karaktären och då har man för skojs och enkelhetens skulls bara tagit Ratchet och gjort "kvinnligt"
Hon kommer ju självklart ha ett annat och ordentligt namn i spelet.

Precis som att Internet kallar den lilla gröna i Star Wars Mandalorian för Baby Yoda

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Men detta är ju 'Internet' som döpt henne till Ratchette. Och detta av den anledning att vi inte vet något om karaktären och då har man för skojs och enkelhetens skulls bara tagit Ratchet och gjort "kvinnligt"
Hon kommer ju självklart ha ett annat och ordentligt namn i spelet.

Precis som att Internet kallar den lilla gröna i Star Wars Mandalorian för Baby Yoda

Precis såhär. Istället för att folk ska gissa sig fram till ett namn som låter bra kör man på ett placeholder-namn tills dess att man vet vad karaktären faktiskt heter. Tror inte det finns mer baktanke än så, och jag räknar kallt med att karaktären i spelet inte kommer heta Ratchette, då har vi ett helt annat problem om skaparna själva inte har mer kreativtet än så.
Men att det tas fram tillfälliga "kvinnliga" namn på icke namngivna karaktärer på internet, som dessutom har många likheter med en redan namngiven karaktär, är i mina ögon helt normalt. Något måste vi ju kalla henne så länge


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Precis såhär. Istället för att folk ska gissa sig fram till ett namn som låter bra kör man på ett placeholder-namn tills dess att man vet vad karaktären faktiskt heter. Tror inte det finns mer baktanke än så, och jag räknar kallt med att karaktären i spelet inte kommer heta Ratchette, då har vi ett helt annat problem om skaparna själva inte har mer kreativtet än så.
Men att det tas fram tillfälliga "kvinnliga" namn på icke namngivna karaktärer på internet, som dessutom har många likheter med en redan namngiven karaktär, är i mina ögon helt normalt. Något måste vi ju kalla henne så länge

Frågan är ju då vad karaktären bör ha för namn.
Ifall det ska vara en kvinnlig version av samma karaktär så kanske det vore konstigt om dom har helt olika namn?

I och för sig så är ju ett sätt att se på parallella dimensioner att det är nästintill oändligt med variationer, så namnet och allt annat kan ju vara helt olika egentligen.
Fast jag gillar nog mest när det är ungefär samma fast med relativt små ändringar, som i Rick and Morty eller när det finns Stålmannen med stora likheter i flera dimensioner.

Jag är lite småintresserad av det kommande spelet eftersom att jag gillar parallella dimensioner, time-travel och Sci-fi.
Det blir nog att spela igenom spelet som kom innan, eftersom att jag fick det gratis på PS plus.
Har inte varit så intresserad innan, men det nya ser häftigt ut så man kanske ska ge serien en chans.

1
Skriv svar