Airpod Pro - åsikter?

Skägg.
10 Chambers
Airpod Pro - åsikter?

Många butiker kampanjar Airpod Pro för strax under 2500 kr, vilket ju är en del pengar, men samtidigt bra mycket billigare än premiärpriset. Gillar inte utformningen på vanliga airpods/Iphone-lurar men Pro-modellen ska ju vara bättre, med noise cancel. Har ett par Sony WH-1000XM2 men de är ju ganska så svettiga att använda på sommaren men använder dem supermycket ändå.

Kan tillägga att jag nog aldrig kommer köpa ett par lurar utan NC. Använder Sony-lurarna för att skydda tinnitus-öron mot till exempel dammsugarljudet, så de kommer förmodligen användas väldigt regelbundet. Om inte dagligen.

Men vad tycker ni? MKHB kallar dem "imperfectly perfect" med motiveringen att det finns andra lurar som gör vissa aspekter bättre men att inget par är så genombra som Airpods Pro.


signatur
Medlem

Men du Calle, vi har ju snackat om det här..! Ta och beställ nu!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Haft mina i en månad, gjorde ont i början men nu känns det bra.
Personligen måste jag trycka till dom i öronen från och till men det är ju helt olika hur dom sitter.
NC är bra för vad det är, dvs. små in-ear hörlurar. Självklart är NC mycket bättre på ett par större lurar men pro's är klart godkända!
Det ända jag har reagerat på är att batteritiden är ganska dålig, kanske 4 timmar? dock verkar de ladda rätt snabbt när de är i sin låda så det är överkomligt.

Jag röstade "Hyfsat nöjd"

Medlem
Skrivet av baggso:

Det ända jag har reagerat på är att batteritiden är ganska dålig, kanske 4 timmar? dock verkar de ladda rätt snabbt när de är i sin låda så det är överkomligt.

Det är den tänkta batteritiden så inget konstigt där.

  • With multiple charges in your case, you get more than 24 hours of listening time, or more than 18 hours of talk time.10

  • Your AirPods Pro can get up to 4.5 hours of listening time8 or up to 3.5 hours of talk time on a single charge.

  • If you charge your AirPods Pro for 5 minutes in their case, you get around 1 hour of listening time or around 1 hour of talk time.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av DKvarn:

Det är den tänkta batteritiden så inget konstigt där.

  • With multiple charges in your case, you get more than 24 hours of listening time, or more than 18 hours of talk time.10

  • Your AirPods Pro can get up to 4.5 hours of listening time8 or up to 3.5 hours of talk time on a single charge.

  • If you charge your AirPods Pro for 5 minutes in their case, you get around 1 hour of listening time or around 1 hour of talk time.

Titta, där ser man

Medlem

Var skeptisk först men är toknöjd!

Medlem

Tycker mina är skräp rakt ut sagt, åtminstone med hänvisning till prislappen. Inga av plupparna (rätt ord?) passar mina öron perfekt så de glider liksom ut. Har haft ett gäng olika lurar innan utan att ha upplevt detta problem (såklart då in-ear med liknande pluppar).

Ibland så ansluter inte blåtanden heller till iPhone. Har försökt reseta hörlurarna och telefonen men samma issue.

Om de hade kostat 699 så hade jag tyckt det varit rimligt, men när de går på som ett par av Sonys flaggskeppslurar så förväntade jag mig minst lika bra kvalitet. Ljudet är okej, men tyckte mina Beats X lät bättre.

Största fördelen är väl laddningen, men den har väl stulits av alla andra tillverkare vid det här laget.

Medlem

Går dom att synka med en spelkonsol eller bara telefoner som gäller?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Fragtjuv

Jag har haft mina sedan januari och är väldigt nöjd. Jag fick prova mig fram med plupparna men till sist så sitter de väldigt bra och bekvämt.

Jag kan till och med ta en joggingtur med dem utan att de ramlar ur.

Jag tycker också att brusreduceringen är helt okej men naturligtvis inte i klass med ett par rejäla hörlurar som täcker hela öronen.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Min slutsats: hyfsat nöjd

Jag har en alldeles för stor samling lurar hemma. Så jag har en viss bredd i vilka populära alternativ jag kan jämföra med.

  1. AirPods (2nd gen): dessa har sämre ljud, likvärdig passform, ingen ANC, sämre mikrofon men ett mindre och betydligt smidigare ladd-case.

  2. Samsung Galaxy Buds: dessa har mycket sämre ljud, mycket sämre mikrofon, ingen ANC, likvärdigt laddcase men likvärdig eller kanske något bättre passform.

Det går naturligtvis inte att jämföra med Bose QC 35II eller Sonys WH-1000XM3, men för er som ändå väljer mellan dessa (gör man verkligen det?):

  1. Bose QC 35II vs AirPods Pro: om du väljer mellan dessa handlar det enbart om huruvida du skall ringa eller ta emot samtal. Skall du göra det är Bose skräp. Bose är extremt bra på komfort, ANC och har en ljudkvalitet som de flesta skulle nöja sig med. Du tänker sällan på att du har dem på dig och de "svettas" inte särskilt mycket såvida du inte är ute i 30-graders sommarhetta. Så pratar du i telefon i sommarhetta, välj APP.

  2. Bose 700 vs AirPods Pro: här är det storleken som är till fördel för APP. Och om du är helt inkörd i Apples ekosystem, då kan APP ha en liten fördel. Bose 700 har en helt okej mikrofon för samtal och avsevärt bättre taltid.

  3. Sonys WH-1000XM3 vs AirPods Pro: i princip identiskt som för QC 32II. Sony är lite tyngre, har touchkontroller som är helt wonky för det mesta men lite bättre ljud jämfört med Bose. Skitkass mikrofon.

Skall man försöka koka ner det så har AirPods Pro dessa huvudsakliga styrkor:

  • Små och lätta att ta med sig, men bara för kortare resor eftersom batteritiden är helt kass.

  • Fungerar även stekheta sommardagar, men passar inte bra för löpning då gummiplopparna tappar i stuns och med tiden lättare trillar ur öronen.

  • Bra för samtal och lång räckvidd via Wifi, bättre än Bluetooth. Dock fungerar det dålig om enheten ligger inomhus och du går utomhus, då är Bluetooth bättre.

  • Passar bra in i Apples ekosystem om du har både iPhone, iPad och/eller Mac. Men jag har inte fått dem att växla mellan olika enheter automatiskt, du får aktivera dem via Bluetooth-menyn på den enhet du vill lyssna/svara på.

Så om du mestadels har tänkt använda dina AirPods Pro till att lyssna på musik och spela så bör du tänka om. Men har du tänkt använda dem till att prata i telefon och lyssna lite på Spotify/iTunes när du

Skrivet av baggso:

Haft mina i en månad, gjorde ont i början men nu känns det bra.
Personligen måste jag trycka till dom i öronen från och till men det är ju helt olika hur dom sitter.
NC är bra för vad det är, dvs. små in-ear hörlurar. Självklart är NC mycket bättre på ett par större lurar men pro's är klart godkända!
Det ända jag har reagerat på är att batteritiden är ganska dålig, kanske 4 timmar? dock verkar de ladda rätt snabbt när de är i sin låda så det är överkomligt.

Jag röstade "Hyfsat nöjd"

Har liknande erfarenheter. Precis i början fick jag för mig att de satt bättre än "vanliga" AirPods, men nu börjar jag bli tveksam.

Efter 2 månaders användning märker jag att de tenderar att vilja lossna över tid så att man får trycka in dem i öronen någon gång i timman. Ingen jättestor sak, men väl värt att nämna eftersom många dissar passformen till tandborstarna men de tyckte jag satt helt okej så länge man inte skumpar, springer, hoppar etc.

Skrivet av korvmos:

Går dom att synka med en spelkonsol eller bara telefoner som gäller?

De går att synka med Bluetooth-enheter, då det beror inte på APP utan på enheten du ansluter till. Går ju att ansluta till t.ex. datorn eller en Android-lur.

Inaktiv

Vad bra att du skapade denna tråd då även jag mer och mer sneglar åt Airpods Pro nu när de börjar ligga på ett pris jag tycker är mer rimligt. Jag har provat ett par förut av en kompis och tyckte de verkar funka rätt bra och ANC var ju nice. Vill minnas de satt bra i mina öron också men det är ju för individuellt för att ge någon annan underlag inför sitt köp.

Medlem

Kan tillägga att man inte bör förvänta sig samma nivå av ANC som från Bose/Sony. Den är riktigt bra för att vara earbuds, men kan inte jämföras med on-ear.

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Kan tillägga att man inte bör förvänta sig samma nivå av ANC som från Bose/Sony. Den är riktigt bra för att vara earbuds, men kan inte jämföras med on-ear.

Känns som en självklarhet att inte förvänta sig det?
Varken ANC eller allmän ljudkvalitet!?

Medlem

Köp ett par bra proppar från Sony istället! För samma peng så får du bra mycket bättre ljud och passform enligt mig. Allt med äpplet på är inte bättre än andra märken...

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Känns som en självklarhet att inte förvänta sig det?
Varken ANC eller allmän ljudkvalitet!?

Du skulle bli förvånad över hur många som faktiskt bär på naiva förhoppningar om att AirPods Pro är "the one" som har allt i ett och samma paket. Säkert delvis på grund av märket, delvis på grund av prislappen. De flesta förstår nog att ANC:n inte är bäst i klassen, men tror att den ändå skall räcka till för öppna kontorslandskap. Det gör den inte.

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Du skulle bli förvånad över hur många som faktiskt bär på naiva förhoppningar om att AirPods Pro är "the one" som har allt i ett och samma paket. Säkert delvis på grund av märket, delvis på grund av prislappen. De flesta förstår nog att ANC:n inte är bäst i klassen, men tror att den ändå skall räcka till för öppna kontorslandskap. Det gör den inte.

Har aldrig jobbat i ett kontorslandskap men lurarna funkar riktigt bra i diverse lok iaf. Har inga klagomål öht.

1
Skriv svar