Vilken låt lyssnar du på nu?

Medlem

Just nu är jag inne i en Steel panther period innan dess så var det mycket 80 tals musik :).

Medlem

@Sapiens: Kollat på den omänskligt mycket. Blir aldrig trött på att se Haakes brutala misshandel av trumskinn och cymbaler!

Medlem

@73mpl4R: Jo den har man lyssnat på ett antal gånger nu, jag gillar BIll Burr's reaktion av låten...
https://www.youtube.com/watch?v=HS9_p7zNASQ

Medlem

@Sapiens: Haha, hört den innan. Så bra!

Ook
Bibliotekarie (UU)

Slösurfar och hamnar på den där konstiga sidan av Internet

Medlem

signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Christopher Bowes håller lyssnarparty för nya skivan


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Bara för att det är en så bra låt
Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Återupptäckte den här låten igen. Tror det blir min sommardänga.
Förra året var det Diesel - Sausalito Summer Nights.
Året före det var det St Elmos Fire.

Medlem

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

GOD OF WAR by AKIRA YAMAOKA feat.Yoshitsugu Imai

Trevlig cover av herr Yamaoka, mannen bakom musiken i Silent Hill. Sektionen vid 03:58 var riktigt nice.
Cory Balrog verkade även gilla den.

https://twitter.com/AkiraYamaoka/status/1266571077565595649

Edit:

Originalet förövrigt, för den som missat:


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Medlem

Låten börjar vid 0:34


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Moderator | Testpilot

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Inaktiv
Medlem

RIP Falconer.
Bandet meddelade precis att dom kommer lägga ner efter 20 år, i samband med nästa album som släpps den 26:e


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Medlem
Medlem

Marcus Aurelius

Adoptivbarnet som skolade sig inom filosofi och sedan vid 39 års ålder kröntes till Kejsare av Rom.

För snart 1900 år sedan författade han den för honom viktigaste filosofin till sig själv i boksamlingen Meditations, och dessa principer är högst relevanta än idag.

Han skrev om:
- styrkor hos människor att se upp till, dygder, personlig utveckling, självdisciplin, rättvisa, integritet, sanning och god självbehärskning...

Citat:
”And conceived of a society of equal laws, governed by equality of status and of speech and of rulers who respect the liberty of their subjects above all else"

Här är Akira the Dons tolkning av Meditations.

Citat:

Marcus Aurelius
The Roman emperor Marcus Aurelius ruled from 161 to 180 A.D. and has maintained the reputation for being the ideal wise leader whom Plato called the "philosopher king."

His book "Meditations" has inspired leaders for centuries because of its timeless wisdom about human behavior.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Kollade nyligen klart Ozark s3 och låten som spelas i end credits har totalt fastnat på hjärnan. Riktigt bra!

Moderator | Testpilot

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Asså denna låt från deras nya platta. Helt sinnes, älskar den. Att de drar igång och börjar klappa mitt i allt också, jävla idioter! <3


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Halvvägs igenom spår två, så verkar det som att hela det här albumet är som om det vore ett åttio minuter långt metal-intro.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skriv svar