Josef Fares nya spel heter It Takes Two – hör honom berätta om det

Robot
Josef Fares nya spel heter It Takes Two – hör honom berätta om det

"It will blow your f*cking mind away!"

#Hazelight, #It-takes-two


Inaktiv

Vet ej vad jag tänkt om detta om det inte varit för Fares meriter så nu är man förstås nyfiken vad detta ska bli

Medlem

Alltid härligt med nytänkande. Hoppas dock det faktiskt är nytänkande och inte bara det vanliga snacket om hur "vi är så innovativa", följt av ett spel som återanvänder allt som redan finns. Fares har i alla fall gjort sig förtjänt av mitt förtroende än så länge, med tanke på tidigare spel.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Nya Peter Molyneau!!!!

Fares skulle kunna sålt allting från telefonabonnemang till bilar 😁

Medlem

Hahaha, han är för härlig

Medlem

”It takes two” fick mig att associera till denna låt med samma namn.

ALAN WATTS X DR DRE - IT TAKES TWO

Spelet verkar spännande, minst sagt, tack vare den välpolerade och väldigt säljande teasern. Men, Jag ska hålla huvudet kallt och invänta steam-recensionerna.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Ser ut att bli mer i stil med Brothers, vart hur som helst mer intresserad av detta än jag var när de visade upp A Way Out. Hoppas det betyder att man kommer kunna spela spelet på samma sätt som Brothers, själv med en handkontroll. Jag har inget emot spel där man spelar med andra, så länge det är ett val och inte ett krav.

Inaktiv
Skrivet av kanshira:

Nya Peter Molyneau!!!!

Att hans spel bara är 75% av vad han sagt att de ska vara? Jag håller inte med.

Medlem
Skrivet av kanshira:

Nya Peter Molyneau!!!!

Men som kan leverera vad han lovar.

Inaktiv
Skrivet av Hanzo:

”It takes two” fick mig att associera till denna låt med samma namn.

ALAN WATTS X DR DRE - IT TAKES TWO

youtube.com/watch?v=d6VTQZNULlA

Spelet verkar spännande, minst sagt, tack vare den välpolerade och väldigt säljande teasern. Men, Jag ska hålla huvudet kallt och invänta steam-recensionerna.

Du menar väl ändå denna https://youtu.be/phOW-CZJWT0 ?

Medlem
Skrivet av kanshira:

Nya Peter Molyneau!!!!

Håller med!

Inaktiv
Skrivet av ohGr:

Håller med!

Utveckla gärna då detta kan tolkas på en rad olika sätt. En viktig skillnad för mig är att Fares faktiskt levererar på det han säger. Möllunö ska dock ha cred where it's due, så att säga, för hans spel men hans visioner är som bekant ofta lite väl storslagna och tycks vara svåra att få in allt i spelen.

Medlem

Kommer ni ihåg för något år sen, kändisen, som körde rattfull?
Glömdes det inte bort väldigt fort?
Rattfyllan, riskerade livet för allt och alla, släpper alltså nu ett nytt spel.
Borde det inte handla om hur man inte ska dricka medans man kör bil?
Den dömde rattfyllan släpper nytt spel, men borde vara mer fokus på nykter bilkörning.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Utveckla gärna då detta kan tolkas på en rad olika sätt. En viktig skillnad för mig är att Fares faktiskt levererar på det han säger. Möllunö ska dock ha cred where it's due, så att säga, för hans spel men hans visioner är som bekant ofta lite väl storslagna och tycks vara svåra att få in allt i spelen.

Nja, tycker väl knappast att ett enda av hans tidigare 2 spel har fått mig att blowa my mind. Han använder lite för många superlativ och bygger upp en hajp hos folk när det kanske inte är så stora gamechangers egentligen.

Medlem

@anon_119148: Mycket snack, lite verkstad.
Känns väl mer passande än någonsin.
Bara se tidigare verk, filmer, spel, och kommande.
Något enstaka bra, men det mesta riktigt dåligt...

Inaktiv
Skrivet av kanshira:

Nja, tycker väl knappast att ett enda av hans tidigare 2 spel har fått mig att blowa my mind. Han använder lite för många superlativ och bygger upp en hajp hos folk när det kanske inte är så stora gamechangers egentligen.

Skrivet av ohGr:

@grollo_92: Mycket snack, lite verkstad.
Känns väl mer passande än någonsin.
Bara se tidigare verk, filmer, spel, och kommande.
Något enstaka bra, men det mesta riktigt dåligt...

Jag har inte vad jag vet sett hans filmer men jag tycker att spelen hittills levererat bra. Man kan dock inte neka att han är generös med att hypea sina egna spel men som sagt de två han gjort tycker jag han gjort bra så för mig är det vad som känns betryggande inför detta spel och inte vad han sa i videon.

Medlem

Det dömda rattfyllot Fares...
Borde han inte göra något åt mindre rattfyllor?
Ett spel som Brothers, där ena brodern dör av ett rattfyllo.
Tänk behöva begrava och putta ner sanden i graven, på din bror/syster/familj, bara för att Fares tyckte det var kul att köra bil rattfull?
Läskigt hur sånt här glöms bort, förstasidan igår - bortglömt idag...
Vart är me-too, och blm när det gäller rattfyllor?

Inaktiv
Skrivet av ohGr:

Det dömda rattfyllot Fares...
Borde han inte göra något åt mindre rattfyllor?
Ett spel som Brothers, där ena brodern dör av ett rattfyllo.
Tänk behöva begrava och putta ner sanden i graven, på din bror/syster/familj, bara för att Fares tyckte det var kul att köra bil rattfull?
Läskigt hur sånt här glöms bort, förstasidan igår - bortglömt idag...
Vart är me-too, och blm när det gäller rattfyllor?

Det har jag inte ens hört något om men ska kolla upp det.

Edit: haha vad fan snackar du om att ena brodern i Brothers dör av ett rattfyllo? Och jag har googlat som en galning nu men hittar bara att Fares körde sin Tesla full 2016. Jag tror någon har tagit för mycket midsommarnubbe till sillen här.

Medlem

Josef Fares kör rattfull i Tesla MS, erkänner inte grovt
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=29&t=5025

"Min bil kör ändå sig själv" Sa Josef Fares innan han hoppade in i sin svarta Model S med 1.06 promille alkohol i blodet och gav sig ut i Stockholmstrafiken efter en sen AW.

Bryr sig inte om, om han råkar köra ihjäl någon på vägen verkar det som.

Åtal finns att läsa i länken ovan.

Filmregissören Josef Fares rattfylleridömd sept -16 [Länk till FUP i TS]
https://www.flashback.org/t2738677

Stämningsansökan och Polisens förundersökningsprotokoll i länken ovan.

– Jag ångrar mig otroligt mycket, så helt jävla korkat, säger skådespelaren till Nöjesbladet.
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle23121928.ab

Någon som har några småsyskon som blivit ihjälkörda av rattfyllon?
Och tycker att han gjorde rätt? Han har ju en Tesla, borde han inte få köra rattfull då?
Får man komma undan med att köra rattfull bara för man är kändis?
Och så glöms det bort ett par år senare?

Inaktiv
Skrivet av ohGr:

Josef Fares kör rattfull i Tesla MS, erkänner inte grovt
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=29&t=5025

"Min bil kör ändå sig själv" Sa Josef Fares innan han hoppade in i sin svarta Model S med 1.06 promille alkohol i blodet och gav sig ut i Stockholmstrafiken efter en sen AW.

Bryr sig inte om, om han råkar köra ihjäl någon på vägen verkar det som.

Åtal finns att läsa i länken ovan.

Filmregissören Josef Fares rattfylleridömd sept -16 [Länk till FUP i TS]
https://www.flashback.org/t2738677

Stämningsansökan och Polisens förundersökningsprotokoll i länken ovan.

– Jag ångrar mig otroligt mycket, så helt jävla korkat, säger skådespelaren till Nöjesbladet.
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle23121928.ab

Någon som har några småsyskon som blivit ihjälkörda av rattfyllon?
Och tycker att han gjorde rätt? Han har ju en Tesla, borde han inte få köra rattfull då?
Får man komma undan med att köra rattfull bara för man är kändis?
Och så glöms det bort ett par år senare?

Det är förstås förjävligt men jag är inte helt säker på att jag förstår vad du vänder dig emot här och varför det är relevant idag. Blev han aldrig straffad? Isf är det ju väldigt dåligt. Men om han blev straffad så har han sonat för brottet och förmodligen lagt det där bakom sig vilket är vad vi borde göra också (i detta scenario). Jag är väldigt oinsatt i detta specifika fallet så har inte så mycket att säga förutom det jag just skrev.

Edit: Det står i flashbacktråden att han dömdes får rattfyllan.

Medlem

Lol


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av ohGr:

Får man komma undan med att köra rattfull bara för man är kändis?
Och så glöms det bort ett par år senare?

Han blev ju dömd, så hur menar du att han kom undan?

Medlem

@ohGr
Vad du har hakat upp dig på rattfyllan.
Det är klart att det inte är okej men han verkar ju ångra sig och har dessutom blivit dömd.

Skrivet av ohGr:

Och så glöms det bort ett par år senare?

Du har ju uppenbarligen inte glömt det och tar gärna upp det flera gånger i en tråd som inte har något med det att göra.

Medlem

Alltid kul med nytänkande samt passion.

Har inte spelat något som Fares har gjort, så jag ska inte säga för mycket.

Men jag får känslan av att det är en icke-gamer som är "nyfrälst" och därför tror sig sitta på saker som "will blow our minds".


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Alltid kul med nytänkande samt passion.

Har inte spelat något som Fares har gjort, så jag ska inte säga för mycket.

Men jag får känslan av att det är en icke-gamer som är "nyfrälst" och därför tror sig sitta på saker som "will blow our minds".

Fares idéer är man ska använda sig av samarbete mer än annat. Tales of two brothers, a way out är mera samarbete som är huvudsaken och tycker det är väldigt mysigt o kul. Så ser fram emot detta

Medlem

Fick ju inte se något gameplay så återstår att se vad det blir men håller tummarna att det blir lika bra som föregående spel.

1
Skriv svar