Recension - The Last of Us Part II

Medlem
Skrivet av matt76:

Verkar vara rätt många som gillar handlingen, av de som faktiskt spelar spelet, om man följer "No spoiler" trådarna på Resetera, Neogaf, Eurogamer etc. Kan tycka det är lite löjligt att vissa försöker hävda motsatsen.

Du är den ända som är löjlig här. Kan du inte acceptera att det fins folk som inte gillar spelet eller? Har dom inte rätt att tycka vad dom vill kanske?

Inaktiv
Skrivet av Popski:

Om det nu inte är woke som är problemet med spelet så kan man ju undra varför just detta ord dyker upp hela tiden i denna och sndra trådar om spelet?

Jag står inte på någon sida i detta amerikanska kulturkrig. Jag har, som sagt, inget till övers för någon av sidorna och argumenterar gärna mot båda (pk-sidan fick sug en bredsida när de klagade på Kingdom Come). Pk-sidan verkar dock inte vara just här och gnälla.

Jag säger inte att det är fel att klaga på kvinnor i Battlefield. Däremot är det lite lustigt att man klagade på just det och inte betydligt värre tokigheter i den där usla trailern som släpptes. Sila mygg och svälja kameler brukar det kallas.

Vet inte om det varit mycket "woke" alls i denna tråd utom typ de sista sidorna. Har själv aldrig använt ordet förut.
Men anledningen till att det tas upp är för att man misstänker att anledningen till att man gjort sådana dramatiskt stora förändringar i hur spelet berättas och vad som händer i jämförelse med första spelet är för att pusha någon slags progressiv agenda.

Jag tyckte kvinnorna var den största kamelen i BF. Det och high-tech vapnen.

Skrivet av dex20:

Tror nog du får läsa lite recensioner till om du inte har lyckats hitta en enda som gillar storyn..... Där finns väldigt många.

Bland "fejkrecensionerna" har jag sett att det finns många som verkar gilla den, de som hade embargon och inte fick prata om storyn o.s.v. Bland de jag följer typ Angry Joe och en massa andra verkar alla hata storyn, men det kanske har att göra med att jag följer en viss sorts personer.

Dex
Medlem
Skrivet av KaptenKompis:

Du är den ända som är löjlig här. Kan du inte acceptera att det fins folk som inte gillar spelet eller? Har dom inte rätt att tycka vad dom vill kanske?

Tror du ska läsa kommentaren som han svarade på så kanske du kan ändra din kommentar sen

han svarade ju personen som sa att han inte hade sett en enda person som gillade storyn..... Vet inte riktigt hur du fick det till att han inte accepterar att det finns folk som inte gillar spelet?

Du får nog läsa om detta igen och se vem som är löjlig

Medlem
Skrivet av KaptenKompis:

Du är den ända som är löjlig här. Kan du inte acceptera att det fins folk som inte gillar spelet eller? Har dom inte rätt att tycka vad dom vill kanske?

Svårt med läsförståelsen verkar det som, då jag skrev att det är löjligt att påpeka att "Ingen" verkar gilla handlingen, när det uppenbarligen inte är sant. Tycker även det är lite trist attityd att komma med personliga påhopp som svar.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av dex20:

Tror du ska läsa kommentaren som han svarade på så kanske du kan ändra din kommentar sen

han svarade ju personen som sa att han inte hade sett en enda person som gillade storyn..... Vet inte riktigt hur du fick det till att han inte accepterar att det finns folk som inte gillar spelet?

Du får nog läsa om detta igen och se vem som är löjlig

Det är alltid bra att läsa!

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Vet inte om det varit mycket "woke" alls i denna tråd utom typ de sista sidorna. Har själv aldrig använt ordet förut.
Men anledningen till att det tas upp är för att man misstänker att anledningen till att man gjort sådana dramatiskt stora förändringar i hur spelet berättas och vad som händer i jämförelse med första spelet är för att pusha någon slags progressiv agenda.

Jag tyckte kvinnorna var den största kamelen i BF. Det och high-tech vapnen.

Bland "fejkrecensionerna" har jag sett att det finns många som verkar gilla den, de som hade embargon och inte fick prata om storyn o.s.v. Bland de jag följer typ Angry Joe och en massa andra verkar alla hata storyn, men det kanske har att göra med att jag följer en viss sorts personer.

”Fejkrecensioner”? Och varför är de du följer mer pålitliga recensenter än andra?

Inaktiv
Skrivet av lasselason:

”Fejkrecensioner”? Och varför är de du följer mer pålitliga recensenter än andra?

För att de inte står under embargon från Naughty Dog.
Om man läser en recension på någon produkt men man vet att recensenten inte får nämna vissa saker om produkten då tycker iaf jag att man ska ta recensionen med en nypa salt.
Förstår att sidor vill recensera spelet så tidigt som möjligt och Jockes recension är väldigt välskriven, men tycker ändå att det är mer trovärdigt med recensioner där recensenten får skriva fritt och vad de vill.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

För att de inte står under embargon från Naughty Dog.
Om man läser en recension på någon produkt men man vet att recensenten inte får nämna vissa saker om produkten då tycker iaf jag att man ska ta recensionen med en nypa salt.
Förstår att sidor vill recensera spelet så tidigt som möjligt och Jockes recension är väldigt välskriven, men tycker ändå att det är mer trovärdigt med recensioner där recensenten får skriva fritt och vad de vill.

Jag förstår vad du menar men det handlar ju om spoilers, det är väl därför embargo existerar? Det är ju inte förbjudet att vara kritisk mot ett spel även om det finns begränsningar i vad du får avslöja om spelet.

Medlem

@matt76: Klart det finns de som gillar handlingen, men du verkar ju inte kunna köpa att majoriteten av spelarna verkar ogilla den.

Medlem

Vem är det som bevisat att majoriteten av alla spelare, i världen, ogillar spelet? Har inte sett någon sådan info, men länka gärna till den i så fall (då menar jag inte användarrecensionerna på Metacritic, utan verklig statistik).

Som exempel såldes det enbart i UK ca 200 tusen fysiska kopior av TLOU2 nu under helgen, så de som skriver inlägg på diverse forum och slänger iväg användarecensioner är i extrem minoritet jämfört med verkliga köpare.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Vet inte om det varit mycket "woke" alls i denna tråd utom typ de sista sidorna. Har själv aldrig använt ordet förut.
Men anledningen till att det tas upp är för att man misstänker att anledningen till att man gjort sådana dramatiskt stora förändringar i hur spelet berättas och vad som händer i jämförelse med första spelet är för att pusha någon slags progressiv agenda.

Jag tyckte kvinnorna var den största kamelen i BF. Det och high-tech vapnen.

Jmi trailern jag nämnde var största felet taktisk anvöndning av V1-bomber. Det var ett stategiskt vapen och var omöjligt att använda taktiskt (i ett slag). Själva spelet har så många historiska fel att jag inte ens vet var jag ska börja. Jag körde bara sp och det var bara The Tiger som riade mig (även om det uppdraget också var nedlusat med anakronismer).

Medlem
Skrivet av matt76:

Vem är det som bevisat att majoriteten av alla spelare, i världen, ogillar spelet? Har inte sett någon sådan info, men länka gärna till den i så fall (då menar jag inte användarrecensionerna på Metacritic, utan verklig statistik).

Som exempel såldes det enbart i UK ca 200 tusen fysiska kopior av TLOU2 nu under helgen, så de som skriver inlägg på diverse forum och slänger iväg användarecensioner är i extrem minoritet jämfört med verkliga köpare.

Det är inte bara på metacritic folk sågar handlingen. Youtube hittar du massvis med kommentarer, reddit hittar du massor. mer eller mindre alla forum så hittar du något. Men okej, jag kan väll hålla med om att kanske inte alla i hela världen sågar spelet, men jag finner det att betydligt fler ger ris än ros, speciellt när det kommer till handling och karaktär.

Skicka statistik själv på hur många 10/10 reviews det fins, av "riktiga köpare"

Moderator | Testpilot
Skrivet av KaptenKompis:

Det är inte bara på metacritic folk sågar handlingen. Youtube hittar du massvis med kommentarer, reddit hittar du massor. mer eller mindre alla forum så hittar du något. Men okej, jag kan väll hålla med om att kanske inte alla i hela världen sågar spelet, men jag finner det att betydligt fler ger ris än ros, speciellt när det kommer till handling och karaktär.

Skicka statistik själv på hur många 10/10 reviews det fins, av "riktiga köpare"

Du har ju dock ingen data överhuvudtaget som säger att majoriteten ogillar den heller. Som tidigare nämnt i tråden, och det är nästan likadant varje gång, de som gnäller hörs och syns mest.

Bevisligen är det ett spel som delar många, men att på något sätt säga att de flesta avskyr spelet, vad det nu ska spela för roll, känns onödigt då ingen någonsin kommer kunna göra en rättvis bedömning.

Varför snackar vi ens om det? Mångt och mycket handlar eran konversation om: "Det har sålt mycket så många gillar det" eller "Många på Metacritic ger det lågt betyg och många på Youtube säger det är dåligt", och att ni försöker använda den här "datan" för att rättfärdiga eran syn på att spelet är bra eller dåligt.

Spela hellre spelet själva och ha en vettig diskussion istället för denna, förlåt, löjliga pajkastning.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Sålde inte spelet guld innan spelet hade kommit ut dessutom, så de har redan gått med vinst oavsett vad folk ger för betyg, eller oavsett hur bra eller dåligt det är.
https://www.fz.se/nyhet/283070-the-last-of-us-part-2-ar-helt-...
Många har alltså köpt innan de visste vad spelet skulle gå ut på.

Neil Druckmann: "Structure of the game was initially such that there was this antagonist that was chasing Joel and Ellie throughout the country and for a long time it just felt contrived like he couldn't buy in this world why someone would hate these characters so much and they would chase after them to like the ends of the earth. Can't escape your past. Took a step back and remove that character and the structure totally changed. Doesn't need this Hollywood kind of structure to sell it, everything fell into place."

Hur många gånger har vi inte sett sådana här historier, och de verkade inte ha något vettigt från början?
Jag säger bara att det kunde blivit bättre om de hade lagt upp innehållet på ett helt annat sätt men det kanske är jag som förstår dåligt, och många andra som klagar.

Pratar i spoiler då jag sett hela spelet nu, även från olika spelare och olika åsikter och jag fokuserar på handlingen, som faktiskt kan förmedlas utan att man spelar själv.

Har läst en som gav det 4 av 10 och håller med till det mesta, man kanske ska läsa vad de skriver men det här kanske är ett undantag.
https://www.metacritic.com/user/Sijun
Där det största minuset påpekas och troligtvis varför de flesta är upprörda över TLOU 2, det är alltså inte att en karaktär dör utan hur och när och hur det berättas.

- Hur fan klippte de ihop detta spel tänkte jag från början, men eftersom Abby tog över helt och hållet efter halva spelet så var det inte bara dålig klippning(fram och tillbaka i tiden, rätt förvirrande), de ville bara byta ut älskade karaktärer eftersom de inte vill köra "Hollywood style".

Om de bästa scenerna är tillbaka blickar, varför börjar man inte med dessa då, innan man dödar huvudpersonen?
Samtidigt som alla dessa tillbakablickar visar på hur ofantligt tunn historien är i TLOU2, efter 7 år...

Första halvan kunde ha varit okej om Abby hade introducerats 5 timmar tidigare och om de inte hade lagt in före, nutid, före, nutid, före nutid i en salig röra... Ungefär som Serien Lost, bara förvirrande och irriterande.
Först tänkte jag att de kunde väl gjort som The Last of Us: Left Behind, med Abby, låt spelarna lära känna karaktären före TLOU 2 men sen inser man att de vill ha med så många olika karaktärer som möjligt för att alla ska känna sig hemma, samtidigt som de flesta dör en efter en, inga val direkt.

"To be honest, I didn’t give one shit about Abby and lev’s storyline."
Att inte Naughty Dog kunde förutspå att en personer under och efter spelet kommenterar så här på youtube. Det visar även varför det kom ut läckor, jag gissar en del på spelföretaget är riktigt missnöjda med sin produkt.
Själv är jag bara besviken på hur ännu en bra historia(första spelet) slarvas bort, och om jag vill loota i mängder och döda kan jag ju spela The Division 2.

Terminator Dark Fate, där James Cameron raderar ut 30 år av historia med den här scenen https://youtu.be/DgbfYISdYAA och sedan görs det recensioner med titeln "Mysig robotnostalgi i ny förpackning". Tänk dig att spela TLOU 1 igen och tänka på hur Joel är död, lite samma sak.

Sitter även och tänker på Crysis och Crysis Warhead, att Naughty Dog egentligen kunde gjort 2 bra spel men gör ett miserabelt mellanting. Och att då helt meningslöst spelar man John "Psycho" Sykes med målet att döda Jake "Nomad" Dunn, bara för att, för att sedan mitt i spelet få reda på varför man är arg eller har en agenda.

Ett exempel där man drar ut på historien när det är en akut händelse med amputation på dagordningen:
Hämta antibiotika tog här en halv dag, klättra över hela staden, bli tillfångatagen och samtidigt går vi runt och lootar allt annat i det här spelet från skruvar till det som behövs för att modda vapen men sedan krävs en hel våning på en orörd del av sjukhuset fylld med infekterade som bara Abby kan hitta för att hitta ett exemplar av det vi behöver.

En fullt gravid kvinna springer omkring och leker Rambo, “I’ll ask Becky to impregnate me”

Det här är ju inte ett vanligt spel, utan en skildring av dagens media idag, spelet handlar ju inte om att rädda folk som man tänkte på i ettan utan mer om att splittra folket, skildra personer och hur de är. Samtidigt som det är väldigt enkelspårigt, döda alla andra, It's the aposte! Kill her!, och dör Abby i teatern så är det game over så du har inget val egentligen utan att bara följa med

Att Ellies död skulle skapa ett vaccin, eller som manusförfattarna på Naught dog hävdar är förenklat, sen om det någonsin skulle vara 100% säkert att hon bidrar är inte säkert, då är det 100% bättre att hon lever. Ett vaccin är ju redan för sent i en värld som TLOU Där är det människorna som är problemet, i ett ganska destruktivt spel som skjuter först och frågar inte alls.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Du har ju dock ingen data överhuvudtaget som säger att majoriteten ogillar den heller. Som tidigare nämnt i tråden, och det är nästan likadant varje gång, de som gnäller hörs och syns mest.

Bevisligen är det ett spel som delar många, men att på något sätt säga att de flesta avskyr spelet, vad det nu ska spela för roll, känns onödigt då ingen någonsin kommer kunna göra en rättvis bedömning.

Varför snackar vi ens om det? Mångt och mycket handlar eran konversation om: "Det har sålt mycket så många gillar det" eller "Många på Metacritic ger det lågt betyg och många på Youtube säger det är dåligt", och att ni försöker använda den här "datan" för att rättfärdiga eran syn på att spelet är bra eller dåligt.

Spela hellre spelet själva och ha en vettig diskussion istället för denna, förlåt, löjliga pajkastning.

Uppenbarligen är det här en stor kontrovers, behövs inga länkar med data för att konstatera det. Det jag( och kanske andra) reagerar på är att om man inte håller med speljournalisterna så är man en bot, man är ett troll som inte ens spelat spelet osv osv.

Även fast jag inte har spelat spelet, så är jag väll ändå berättigad att ha en åsikt av hela den här historian eller? Jag har personligen inte sagt någonting om gameplay eftersom jag inte hunnit spela än. Vi har en diskussion, låt oss ha det, det är ingen som tvingar dig att lägga dig i.

Medlem

Att gå guld i det här fallet betyder att de är klara med utvecklingen och spelet är klart för att gå i produktion.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Moderator | Testpilot
Skrivet av KaptenKompis:

Uppenbarligen är det här en stor kontrovers, behövs inga länkar med data för att konstatera det. Det jag( och kanske andra) reagerar på är att om man inte håller med speljournalisterna så är man en bot, man är ett troll som inte ens spelat spelet osv osv.

Även fast jag inte har spelat spelet, så är jag väll ändå berättigad att ha en åsikt av hela den här historian eller? Jag har personligen inte sagt någonting om gameplay eftersom jag inte hunnit spela än. Vi har en diskussion, låt oss ha det, det är ingen som tvingar dig att lägga dig i.

Det är det, problemet jag har är väl snarare att du försöker få det låta som att de flesta inte är nöjda med spelet, vilket du redan sagt.

I viss mån ja, men ändå inte i mitt tycke. Jag tycker personligen att man upplever en handling bäst om man läser boken, ser filmen, eller spelar spelet själv. Därav jag tyckte folk var onödigt kritiska som dissade spelet på grund av läckorna när vi inte ens då hade kontext till allt.

Och nej ni har ingen diskussion. Era senaste inlägg handlar bara om "Många säger spelet suger / är bra så därför har jag mer rätt än dig". Har ni inget annat vettigt att tillägga och ha en givande konversation så får ni ta det till PM istället, med tanke på att ni redan börjat att kalla varandra löjliga. Man kan utan problem diskutera ett spel (trotts du inte spelat det) utan at det ska bli tjafs. Det här gäller alla, men nu råkar det vara dig jag citerar.

Och om man ska vara sådan, jo, jag är tvingad att lägga mig i då jag är moderator.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Min uppfattning är att väldigt många som inte tycker vissa saker i handlingen är bra och att de är upprörda. Men visst, jag får väll hålla dom åsikterna för mig själv så ingen blir ledsen eller sårad.

Moderator | Testpilot
Skrivet av KaptenKompis:

Min uppfattning är att väldigt många som inte tycker vissa saker i handlingen är bra och att de är upprörda. Men visst, jag får väll hålla dom åsikterna för mig själv så ingen blir ledsen eller sårad.

Det stämmer, och alla har rätt till sin åsikt. Jag tycker dock man kan ta och spela spelet själv och ta reda på hur bra/dåligt det egentligen är innan man försöker framföra en grupp individers åsikter.

Mitt problem med många av er i tråden är att ni sätter er i ett läger och gör ert bästa för att framföra det lägrets budskap - till en sådan grad att det blir tjafs om det. Det borde inte vara så svårt att att diskutera spelet, vad man inte gillade, vad som skulle kunna tänkas ha gjort det bättre, och inte bli ovänner i slutet av diskussionen.

Igen, nu citerar jag dig men det här gäller alla.

Kort och gott gjorde Naughty Dog ett val om hur de ville berätta nästa del i den här serien. Var spelet bra eller dåligt? Diskutera det sakligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det absolut bästa spelet jag spelat på väldigt länge. Förstår inte alls all den negativitet spelet får. Naughty Dog har skapat ett mästerverk. Synd att vissa inte kan se det! Äger pc, ps4 och xbox one och alla har sina otroligt fantastiska spel men för mig är Playstation oerhört grymma på berättandet och andra saker spelmässigt. Absolut i klass med Rockstar i min mening! Innan folk kallar mig för "fanboy" så har jag även oerhört kul i Gears 5 och Halo för att nämna några men Playstation är något extra med sina exklusiviteter, i alla fall i min mening.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nu är jag inte så insatt i ämnet, men det finns mycket rapporter, likt nästan vilken spelstudio som helst, att det inte varit kul att jobba där. Söker du runt kan du säkert hitta det

Ja det här känns tyvärr som information som vi alla borde bry oss om iaf. Sedan Neil tog över så verkar stämningen på Naughty Dog sjunkit rejält och det är definitivt ingen rolig utveckling.
Vet inte om problemen fanns där redan innan han kom till "makten" men det har iaf inte blivit bättre av jag förstått.
Jag får känslan han inte är någon vidare bra ledar typ.

Skrivet av krille1986:

Det absolut bästa spelet jag spelat på väldigt länge. Förstår inte alls all den negativitet spelet får. Naughty Dog har skapat ett mästerverk. Synd att vissa inte kan se det! Äger pc, ps4 och xbox one och alla har sina otroligt fantastiska spel men för mig är Playstation oerhört grymma på berättandet och andra saker spelmässigt. Absolut i klass med Rockstar i min mening! Innan folk kallar mig för "fanboy" så har jag även oerhört kul i Gears 5 och Halo för att nämna något men Playstation är något extra med sina exklusiviteter, i alla fall i min mening.

Kul o höra! Ska sätta tänderna (nej inte ordagrant tack o lov hehe) i det idag förhoppningsvis då jag väntar på en fysisk kopia på spelet.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av KaptenKompis:

Det är inte bara på metacritic folk sågar handlingen. Youtube hittar du massvis med kommentarer, reddit hittar du massor. mer eller mindre alla forum så hittar du något. Men okej, jag kan väll hålla med om att kanske inte alla i hela världen sågar spelet, men jag finner det att betydligt fler ger ris än ros, speciellt när det kommer till handling och karaktär.

Skicka statistik själv på hur många 10/10 reviews det fins, av "riktiga köpare"

Det är som vanligt. Bara de med starkast åsikter orkar gå in och skriva av sig.
Dels de som älskar skiten. Dels de som hatar.
Sen alla som, för att sno deras egna ord, "pushar sin anti-woke agenda" och de som surnar till därför.

Medlem
Skrivet av krille1986:

Det absolut bästa spelet jag spelat på väldigt länge. Förstår inte alls all den negativitet spelet får. Naughty Dog har skapat ett mästerverk. Synd att vissa inte kan se det! Äger pc, ps4 och xbox one och alla har sina otroligt fantastiska spel men för mig är Playstation oerhört grymma på berättandet och andra saker spelmässigt. Absolut i klass med Rockstar i min mening! Innan folk kallar mig för "fanboy" så har jag även oerhört kul i Gears 5 och Halo för att nämna några men Playstation är något extra med sina exklusiviteter, i alla fall i min mening.

Jag håller med. Spelet är fenomenalt på så många sätt. Jag förstår verkligen inte hur det kan vara så snyggt och flyta på så bra på en gammal PS4. Är det världens snyggaste spel? Jag tror det.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Vet någon hur man får bort filmbruset i bilden? Jag hittar inte det i settings.

Inaktiv
Skrivet av matt76:

Verkar vara rätt många som gillar handlingen, av de som faktiskt spelar spelet, om man följer "No spoiler" trådarna på Resetera, Neogaf, Eurogamer etc. Kan tycka det är lite löjligt att vissa försöker hävda motsatsen.

Skrivet av matt76:

Svårt med läsförståelsen verkar det som, då jag skrev att det är löjligt att påpeka att "Ingen" verkar gilla handlingen, när det uppenbarligen inte är sant. Tycker även det är lite trist attityd att komma med personliga påhopp som svar.

Har inte sett en enda som spelat spelet och gillat handlingen.
Att "många" i relativ mening verkar gilla handlingen tror jag inte är sant.
Du bör förövrigt inte klaga på personangrepp när du själv kommer med passiv-aggressiva gliringar som att det dina meningsmotståndare gör är "löjligt" istället för att citera och svara dem direkt.

Medlem

Jag var bara tvungen att göra ett inlägg här i tråden. Har nu spelat igenom spelet och undrar om det är något jag missat, har hållit mig ifrån läckorna och spoilers och gick in helt clean i spelet. Jag förstår FORTFARANDE inte varför folk är så upprörda över spelet?! Jag är inte en typisk ND fanboy direkt, men tycker om dynamiken och storyn i TLOU. Tvåan håller upp ettan som en tvådelad story arc. Är det fortfarande det här drabblet om homosexualitet som gör folk upprörda? Är folk fortfarande så bakåtsträvande? Jag kan inte bry mig mindre om vilken sexualitet folk har för att vara ärlig. Om man spelar spelet från början till slutet och SER vad det egentligen handlar om så tror jag folk skulle uppskatta ND för att de faktiskt tog upp ämnen som många inte alls pratar om som förlust, skuld, hat, förnekelse och besatthet. DET gjorde de galant och jag var hooked enda till slutet.

Medlem

Förstår ärligt talat inte varför det är så viktigt att hela tiden hävda att absolut ingen verkar gilla handlingen eller spelet ifråga, ser inte vinningen med att hela tiden påpeka detta, som om det vore en universal sanning. (därav skälet till att jag kallade det löjligt).

I övrigt hänvisar jag till uberpwnage2.0 tidigare inlägg.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Dex
Medlem
Skrivet av anon_306295:

Har inte sett en enda som spelat spelet och gillat handlingen.
Att "många" i relativ mening verkar gilla handlingen tror jag inte är sant.
Du bör förövrigt inte klaga på personangrepp när du själv kommer med passiv-aggressiva gliringar som att det dina meningsmotståndare gör är "löjligt" istället för att citera och svara dem direkt.

Hur kan du inte ha sett en enda som spelat spelet och gillat handlingen? Flera personer här i denna tråden ju som har gjort. Jocke som resencera det tyckte ju också storyn var bra (kanske inte lika bra som 1:an dock).

Men bara gå in och kolla på metacritic så är där användar recensioner och spelrecencenter som gillar storyn. Att du inte har hittat en enda som gillar storyn är ju ganska intressant.....

Är inne på timme 7 i spelet nu. Det verkar, likt ettan, vara en slowburner rent storymässigt, att det mot slutet faller på plats och tar sin tid. Har undvikit alla spoilers så jag går in ren i tankarna. Grafiken måste vara alien technology som ligger bakom, gameplay är som första mer eller mindre och spelvärlden är otrolig. Kommer inte komma med betyg fören jag är klar, men so far så är jag väldigt investerad i spelet.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

För att de inte står under embargon från Naughty Dog.
Om man läser en recension på någon produkt men man vet att recensenten inte får nämna vissa saker om produkten då tycker iaf jag att man ska ta recensionen med en nypa salt.
Förstår att sidor vill recensera spelet så tidigt som möjligt och Jockes recension är väldigt välskriven, men tycker ändå att det är mer trovärdigt med recensioner där recensenten får skriva fritt och vad de vill.

Jag klarade ut spelet idag, och det var en känslosam storm. Efter att ha lite betänketid tycker jag fortfarande spelet är något av det bästa jag upplevt inom berättarteknik och integration av ämnen som är svårformulerade i ord.

Är jag upprörd över många av de twists and turns ND tog? nej. Blev jag berörd? JA! Helvetes massa ja.. Och det är väll också det som de vill säga, de vill berätta en berättelse som ska få dig att känna med karaktärer och beslut de tar. Det var väldigt välskrivet och jag har väntat många år på att få spela ett spel som faktiskt berör en på andra plan än bara ytligt dödande eller betydelselösa karaktärer.

Skriv svar