Generation Zero-expansionen FNIX Rising visar upp sig i ny trailer

Robot
Generation Zero-expansionen FNIX Rising visar upp sig i ny trailer

Robotar som pratar engelska med svensk brytning = Ren skräck.

#Avalanche-studios, #Fnix-Rising, #Generation-zero, #nyhetstips


ELF
Medlem

Tur det inte är norska åt minstone.....


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

borde inte spelet släppas innan dom släpper nytt dlc till spelet, Jaha nähe jag trodde inte orginal spelet var klart för ens om 5 år till minst ^^

Medlem
Skrivet av Natrium:

borde inte spelet släppas innan dom släpper nytt dlc till spelet, Jaha nähe jag trodde inte orginal spelet var klart för ens om 5 år till minst ^^

Känns som dom kör på med mer content medans det är något mer fundamentalt som saknas spelet.. Känner jag..

Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är dock.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Kom inte långt i originalet. Det "flyter" i 30 fps till konsolerna och är taskigt optimerat för PC. Jag får fler frames per second i nyare spel. Synd, för annars hade jag spelat vidare. Det är inte många spel som utspelas i Sverige. Så konceptet är väldigt fräscht. Det vore kul med fler spel som utspelar sig i Sverige. <3

Inaktiv

Jag och tjejen spelade ut betan och tyckte det var rätt så kul men samtidigt lämnades vi med känslan att man var ganska nöjd efter de timmarna. Storyn om vad som hänt kändes ej tillräckligt intressant för att köra 20(?)+ timmar till av ett gameplay som till slut blev lite stagnant

Medlem

Hoppas de fortsatt att utveckla uppdragens utformning i det nya DLCt. Alpine Unrest var ett steg i rätt riktning. Jag tycker att spelet har en fantastisk atmosfär och att storyn är lite lagom mystisk och öppen för tolkning. Ska bli riktigt kul med nytt content då jag inte tycker det är så kul att jaga achievements.

Medlem

Älskar den här typen av spel, bara 729 timmar spelat än.
Som spelet är idag så är det stor skillnad mot när det släpptes och det utvecklas ständigt med patchar och gratis nytt innehåll stort sett varje månad plus att de nu är på väg att lansera sin andra expansion.
Det här är helt klart ett spel som man antingen gillar eller inte, byggt efter gamla skolan från 90-talet och tidigt 2000-tal.
Ja det finns buggar och det kraschar ibland och har man inte överseende med det så ska man nog skippa det här spelet.

Prestandamässigt med ett 1080 Ti och i7 3770k ligger jag runt 70-100 fps i 1440p upplösning.

KoP
Medlem

Dom borde fokusera på att få spelet stabilt och buggfritt på PS4:an. ಠ_ಠ

Medlem

Trodde de skulle överge konceptet efter det ljumma mottagandet. Glad att de vågar satsa


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Riktigt häftig setting men tyvärr var inventorysystemet det sämsta jag någonsin sett i ett spel av den här typen. Hoppas det blir bättre i framtiden.

Medlem

Blir riktigt sugen på att testa, gillar den grafiska stilen. Kul att det utspelar som sig under svenskt åttiotal också. Hoppas dom kör någon gratis helg framöver så man kan testa.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Riktigt häftig setting men tyvärr var inventorysystemet det sämsta jag någonsin sett i ett spel av den här typen. Hoppas det blir bättre i framtiden.

Vilket Inventory-system menar du då? Det gamla där du fick leka-Inventory-Tetris hela jädra tiden (hatade det systemet), eller det nya där allt har en vikt och du har en Max-vikt där du inte längre kan springa (och en vikt där du inte ens kan gå längre)?
Det nya är bra mycket bättre tycker iaf jag, om än det behöver lite små förändringar som tydligen ska komma med uppdateringen nu i slutet av månaden, var tänkt att dom skulle förbättra det en sväng förra månaden, men den uppdateringen blev framskjuten på grund av Expansionen (verkar det som)


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Vilket Inventory-system menar du då? Det gamla där du fick leka-Inventory-Tetris hela jädra tiden (hatade det systemet), eller det nya där allt har en vikt och du har en Max-vikt där du inte längre kan springa (och en vikt där du inte ens kan gå längre)?
Det nya är bra mycket bättre tycker iaf jag, om än det behöver lite små förändringar som tydligen ska komma med uppdateringen nu i slutet av månaden, var tänkt att dom skulle förbättra det en sväng förra månaden, men den uppdateringen blev framskjuten på grund av Expansionen (verkar det som)

I teorin är det väl bra men det är ju sjukt bökigt att hantera olika prylar och vapen. Jag har endast spelat under senaste gratishelgen på Steam och det blev inget köp p.g.a ovanstående.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

I teorin är det väl bra men det är ju sjukt bökigt att hantera olika prylar och vapen. Jag har endast spelat under senaste gratishelgen på Steam och det blev inget köp p.g.a ovanstående.

Jag tycker det är bra i praktiken, men du ska ju inte bära med dig absolut allt samtidigt heller.
Själv bär jag med mig två-tre vapen max + ammo för dom, lite flares och fireworks och Healing Items.
Resten lägger jag in i Plunda-lådan som finns i Safe Houses.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

@I am Grööt: Nya inventory-systemet fick en del kritik när det kom, delvis för att folk då hade vant sig vid det gamla, men de har fixat till rätt mycket av det folk klagade på i de senaste patcharna. Eller refererar du kanske till det ursprungliga old-school inventory-systemet där man fick flytta runt saker ("lägga pussel") för att få plats med allt?

Medlem
Klassiker

Ahaaa den där gamla dängan:

https://www.youtube.com/watch?v=3Brad7beevU

Det var inte igår man såg den

Medlem
Skrivet av NisseHult:

@I am Grööt: Nya inventory-systemet fick en del kritik när det kom, delvis för att folk då hade vant sig vid det gamla, men de har fixat till rätt mycket av det folk klagade på i de senaste patcharna. Eller refererar du kanske till det ursprungliga old-school inventory-systemet där man fick flytta runt saker ("lägga pussel") för att få plats med allt?

Nej jag har endast spelat under gratishelgen på Steam för ett par månader sen. Så det måste röra sig om det nyare systemet.

1
Skriv svar