Microsoft lägger ner Mixer - hänvisar till Facebook Gaming istället

Skribent

Känns som att många av de större streamers kommer återvända till Twtich (Ninja och Shroud) snarare än gå till Facebook. Helt annan tjänst med en helt annan målgrupp som jag inte tror lockar.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Jag kanske missat något men det känns som det både kom plötsligt och skall genomföras som om de har rejält bråttom. Jag undrar om det kan ligga andra avtal med Facebook i botten? Typ VR vilket gör att man behöver kasta ut mixer. Gissningsvis är jag ju helt ute och cyklar. Men jag förstår åtminstone det

Du vet, jag tänkte samma sak med, det var fan vad snabbt det gick, bara sådär. Jag tänkte att dom har kanske märkt att det inte gått sådär, sedan kom något upp och då nappade dom direkt men behövde då göra sig av med sin egen lösning.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av erikcedervall:

Känns som att många av de större streamers kommer återvända till Twtich (Ninja och Shroud) snarare än gå till Facebook. Helt annan tjänst med en helt annan målgrupp som jag inte tror lockar.

Fast det får dom nog inte bara göra sådär, avtalet lär väl vara skrivet som att MS äger dom för en viss tid, då följer dom med till facebooken?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

KoP
Medlem

Facebook och gaming rimmar illa.

Medlem

Trist! Deras FTL-protokoll var riktigt trevligt.


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Medlem

Hur säkert är det att sitta kolla på stream eller streama på fb-gaming. Blir lättare att hitta folk med för o efternamn, Tänk att en grupp haters har lättare att komma hem till en t,ex.
Jag kommer bara använda twitch o youtube.

Annan sak många vill ha sitt namn privat.

Medlem

Alltså det var skrivet på väggen. Det sög ganska så bra. I 4 års tid lärde jag mig aldrig. Varje E3. "Åh kul se på det via Mixer, få MixPot(vilket var ganska coolt, men sög för det mesta)". Och varje gång showen börjar och bara minuter in hänger sig streamen. Paniken kommer 2 sekunder efter det och man börjar leta efter kontrollen för att hitta Youtube och sedan navigera till streamen igen. Missar det första MicDrop moment och man måste." VADDÅ VAD HÄNDE, VADDÅ VAD HÄNDE AHHHH FUCK YOU MIXER". Så förbannat jävla skönt, äntligen. Sedan så från April 2019 - April 2020. Gissa hur mycket Mixer växte? Facebook Gaming växte 200%.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Fast det får dom nog inte bara göra sådär, avtalet lär väl vara skrivet som att MS äger dom för en viss tid, då följer dom med till facebooken?

Högst tvek, detta är ett helt nytt avtal på en helt ny tjänst. Så om de inte tecknat ett helt idiotiskt avtal, är de nog rätt säkra att bestämma själva hur de vill göra.

Edit - Verkar som de får göra som dem vill:
https://www.theverge.com/2020/6/22/21298963/ninja-shroud-mixe...


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Inaktiv

Riktigt synd. Mixer var förbaskad mycket bättre imho

Medlem

Management-nivå hos Mixer måste vara en av anledningarna till att man löser upp streamingtjänsten, då man har läst till sig om sexuella & rasistiska anspelningar bland anställda och mot deras egna streamers.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Riktigt synd. Mixer var förbaskad mycket bättre imho

Jätte tråkigt

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Alltså det var skrivet på väggen. Det sög ganska så bra. I 4 års tid lärde jag mig aldrig. Varje E3. "Åh kul se på det via Mixer, få MixPot(vilket var ganska coolt, men sög för det mesta)". Och varje gång showen börjar och bara minuter in hänger sig streamen. Paniken kommer 2 sekunder efter det och man börjar leta efter kontrollen för att hitta Youtube och sedan navigera till streamen igen. Missar det första MicDrop moment och man måste." VADDÅ VAD HÄNDE, VADDÅ VAD HÄNDE AHHHH FUCK YOU MIXER". Så förbannat jävla skönt, äntligen. Sedan så från April 2019 - April 2020. Gissa hur mycket Mixer växte? Facebook Gaming växte 200%.

Aldrig hängt sig för mig och för många jag känner.. dåligt internet är inte mixers fel

Medlem
Skrivet av denza:

Aldrig hängt sig för mig och för många jag känner.. dåligt internet är inte mixers fel

Telia Fiber nu. Och från Fiber innan. Tjänsten funka inte som det skulle. Därav Mixer lägs ner.

Medlem

Jädrar i det, man undrar hur mycket pengar Microsoft förlorade för att göra ett sådant beslut. De hade ju knappt kommit igång.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Knepigt beslut. Mixer var ändå helt okej som tjänst och tekniskt sätt var det bra.
Men det är lite typiskt Microsoft, köpa upp nånting sen skrota det...

Innan Microsoft köpte det så var det fullt med aktiva developers online för plattformen etc.

12
Skriv svar