Jämförelse - se Seattle i Last of Us 2 kontra verkligheten

Robot
Jämförelse - se Seattle i Last of Us 2 kontra verkligheten

Video visar vilken känsla för detaljer Naughty Dog har.

#the-last-of-us-part-2


Gnällkuk

Har sett flertalet personer som bor eller har bott i Seattle som säger att det är närmast magiskt och surrealistiskt. Minns att Massive blev hyllade också för Division 1 & 2 från New York- respektive Washington-bor.

Lite synd när man inte besökt eller är hyfsat bekant med städerna, man tappar ju en stor del av upplevelsen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det måste vara skojigt att kunna gå runt i en postapokalyptisk version av sin egen stad och kunna peka ut sin lägenhet, arbetsplats och kanske gå längs vägar man kanske använder dagligen i verkligheten.

Inte ens i Assassins Creed Valhalla ger de oss väl en Birka upplevelse :/ Det närmaste vi kommer är väl det där "Generation Zero".

Medlem

Det där är väl Seattle om en snar framtid.

Medlem
Sett Honest Trailers?
Skrivet av DAoG:

Det där är väl Seattle om en snar framtid.

Tänker osökt på den här om Robocop.
"Journey to a futuristic Detroit that has become a bankrupt crimeridden hellhole... Basically present day Detroit"

https://youtu.be/pGemfKLV1JA
VÄL värd några minuter att se på

Medlem

Naughty Dog är grymma när det kommer till detaljer.

Jag minns att The Getaway till Playstation 2 skulle vara så detaljerat att alla vägar, hus och monument i London skulle finnas med. Spelet som sådant var verkligen inte speciellt bra, men snyggt var det vill jag minnas.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Tänker osökt på den här om Robocop.
"Journey to a futuristic Detroit that has become a bankrupt crimeridden hellhole... Basically present day Detroit"

https://youtu.be/pGemfKLV1JA
VÄL värd några minuter att se på

Fuck yeah! Robocop den perfekta actionfilmen! Blod, våld, robotar, oneliners, samhällssatir, humor, pacing... allt är fan i mig spot-on!

Medlem
Skrivet av Margy:

Det måste vara skojigt att kunna gå runt i en postapokalyptisk version av sin egen stad och kunna peka ut sin lägenhet, arbetsplats och kanske gå längs vägar man kanske använder dagligen i verkligheten.

Det här tänker jag på varje gång det släpps spel som utspelar sig i diverse versioner av verkliga städer.
Fasiken vad häftigt det måste vara att kunna spela i "sin" stad.

Man får flytta helt enkelt, det lär ju inte göras något vidare i spelväg baserat på Södertälje liksom


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Aye
Skrivet av Sapiens:

Fuck yeah! Robocop den perfekta actionfilmen! Blod, våld, robotar, oneliners, samhällssatir, humor, pacing... allt är fan i mig spot-on!

När jag för en massa massa år sen skaffade Netflix var Robocop den första filmen jag såg. Fanns drivor av filmer och serier, men gick på kult och kvalitet.

Medlem
Medlem
Skrivet av Evilof:

När jag för en massa massa år sen skaffade Netflix var Robocop den första filmen jag såg. Fanns drivor av filmer och serier, men gick på kult och kvalitet.

Blir lätt så...
The Thing, Predator, Indiana Jones Triologin, Terminator, Aliens, Conan The Barbarian, Goonies, Mad Max 2, Blues Brothers, Die Hard, Blade Runner...

Medlem

Haha! xD

Jäkligt bra gjord också, nästan onödigt bra, lite intressant att ha med den filmen på sitt CV.

Frilansare
Skrivet av DAoG:

Det där är väl Seattle om en snar framtid.

Haha, ja de har ju en liten zon som är på väg dit, om du tänker på Capitol Hill Autonomous Zone (CHAZ)

1
Skriv svar