Om ni fick spela ett spel som om det var för första gången

Medlem

Skyrim, Halo serien och The Witcher 3 främst. Men Firewatch hade jag också velat köra om igen för första gången.

Medlem

Första gången jag spelade Breakout på arkad.
Jag fick tjata mig till ett par kronor av min mamma (Den fanns på en resturang på en närliggande strand).
Mindblowing! Jag hade aldrig sett något liknande tidigare.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Super Metroid helt klart!

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av zogez:

För mig phantasy star online till dreamcast, Första gången man blev uppkopplat mot internet och kunde spela med andra spelare och prata med dom (Text form) året var 2000 om jag minns rätt.. Det var en upplevelse..

Ja, wow. Vilka minnen. Jag kände mig verkligen som en sorts pionjär när jag kopplade upp mig. Det var stort, svårt att förstå i dag när internet är som luften vi andas. Så var det verkligen inte för 20 år sedan. Har för mig att PSO släpptes här i början av 2001.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Witcher 3. Jag tror tyvärr att det var den absoluta peaken för hur underbart spännande ett spel kan vara,för mig. Cyberpunk 2077 känns sjukt lovande,men jag vågar inte hoppas att jag ens kommer i närheten av upplevelsen jag hade den första genomspelningen av witcher 3.

Hör dig och känner lika dant. Man är gammal nu och har heller inte samma tid att låta sig försvinna i ett spel. Men ett PS5 och Cyberpunk 2077 blir det ju såklart.

Medlem

WoW och Witcher 3.

Medlem

@Ruffles:

Det Stämmer att det var 2001 det släppte i sverige. 2000 (dec )i Japan

Medlem

World of Warcraft

Upptäckarglädjen, känslan när man som första gången kliver in i Ogrimmar/Stormwind. Magiskt!

Medlem
Medlem

Zelda - Ocarina of time
Heretic 2
Diablo 2
Max Payne
Fable 1
Bioshock 1
Dragon Age: Origin
Skyrim
The Witcher 3


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Bloodborne köpte jag i bundle med ps4an, det var min första upplevelse med på fromsoftware och den generation av tvspel. underbart!

Medlem

FFXIV, utan tvekan. Mina första steg i Eorzea sommaren 2013 var magiska och höjde ribban rejält för vad ett MMO kan vara.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Darksouls, utan tvekan

Medlem

World of Warcraft. Minns fortfarande den helt magiska känslan första gången jag klev in i Ashenvale. Otrolig upplevelse.

Medlem

Shenmue

Demon Souls

Inaktiv
Medlem

Den upplevelsen jag hade som barn när jag för första gången spelade Zelda: Ocarina of time!

Medlem

zelda link to the past

Medlem

Battlefield 2 var nåt av det mest häftiga jag varit med om, jag var helt frälst, jag spelade det dagligen i 2-3år, sen har tyvärr efter BF-BC och BF3 (sista bra BF) inte varit Dice bästa år? Bad Company var också riktigt coolt. HALO 1 är nåt av det bästa minnen jag har av spel, men då var man så ung, en annan är Nystarten av Tomb Raider spelen. Last of Us 1-2 (så tung), hoppas dice hittar tillbaka tilll BF3 formatet, det var det bästa BF i modern tid, sluta med WW1-WW2, det blir bara en jävla oseriös sörja när ni försöker hitta nya (krig) och får typ hitta på vapen, men isåfall, gör ett nytt BF2142, också skitbra spel!

Någon nämnde Bioshock, det håller jag med om, både 1an och sämre 2:an är båda 2 av världens bästa och roligaste spel, och håller på lirar dom perfekta portarna på min Nintendo Switch, nu, kan starkt rekommendera alla tre bioshock spelen, ser och flyter på helt otroligt bra!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

World of Warcraft, råder ingen tvekan om det, men tätt därefter kommer nog Battlefield 2.
I single player väg, förmodligen The Elder Scrolls V: Skyrim, mest pga att det var det single player spelet som verkligen, verkligen öppnade upp mina ögon att fan, single player kan vara kul, man behöver inte alltid spela online och vara competetive.

Medlem

Primordial Soup: Super Mario Bros 3
Fortfarande old school: Final Fantasy III/VI, Zelda: A Link to the Past och Super Metroid
Halvmodern tid: Fallout 3 (om vi också kan rulla tillbaka bandet så jag inte har spelat uppföljarna)
Modern tid: The Last of Us

Medlem

Halo serien var magisk för mig... Men älskade verkligen storyn i God of War 3.

Medlem

The secret of Monkey Island och Star Wars Galaxies pre-CU

Medlem

World of Warcraft och fram till Lich king för min del.

Avstängd

World of Warcraft.

Första gången man sprang in i Stormwind, musiken, kanalerna, allt. Första flygturen. För att inte tala om första mountet. Herregud...

Medlem

Perfect dark - N64

Medlem

Super mario bros, ålder 7 bast kanske?
Spelglädjen man fick på den tidwn den kommer aldrig igen...tyvärr..🙃

Medlem

Håller med samtliga som skriver World of Warcraft. Wow, vilken upplevelse. Livsförändrande.

Om jag begränsar mig till singelplayer så tror jag att följande titlar är aktuella:

The Last of Us
God of War
Final Fantasy 7
Devil May Cry
Elderscrolls: Oblivion
Crackdown
League of Legends
Tetris
Super Mario 64
Mario Kart 64
GOLDEN EYE 64


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag förstår det låter tråkigt, men No man's sky är mitt. Jag hade en hel del förhoppningar om det när det släpptes, och jag spelade den första versionen väldigt mycket. Särskilt för att stämningen var bra precis min smak. Men det var väldigt tomt och jag tröttnade till slut ändå.

Men spelet har verkligen blivit bättre med varje uppdatering, och det är ett spel som jag fortfarande spelar några timmar vid varje uppdatering. Men ofta önskar jag att jag spelade det första gången 2019-2020 istället för 2016, och hade fått spendera uppåt 250 timmar på ett bräde istället för några timmar här och var

Medlem

Deus Ex 1. Alltid.

Skriv svar