Red Dead Redemption 2 - Överskattat

Medlem

Spelade 6 timmar tröttna direkt.

Sjukt bra gjort, riktigt snyggt på flesta vis som går.
Men story, game play tröttnar man på riktigt fort.
I mina ögon är det överskattat.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Tycker det är det bästa western spelet som skapats. Njöt igenom det, blir att köra om om något år.

Prövade köra som "good" cowboy ett tag, men lets face it, arthur är en bandit och det är så spelet ska köras, ständig flykt från bounty hunters, jagad genom skogen av hundar, smyga sig in i staden och undvika lagen, ifall någon O'driscoll i staden jävlas får dom smaka bly.

Gav upp när sheriffen ertappade mig en gång, och dutch spränger en ur fängelset med gänget, vilken känsla.

Var många grymma scener i spelet, när hela gänget vandrar ner mot braithwaith herrgården tar nog priset för mig.

Älskar western setting, älskade första spelet, så det påverkar ju såklart vad man tycker.
För mig var det bästa open world sp spelet 2018 helt klart.
Folk gillar olika helt enkelt, det är den enda förklaringen, alla kan inte tycka om samma saker.
Jag gillar inte god of war serien alls tex, medan vissa älskar den, behöver inte vara överskattad för det.

Medlem
Skrivet av miffot:

Spelade 6 timmar tröttna direkt.

Sjukt bra gjort, riktigt snyggt på flesta vis som går.
Men story, game play tröttnar man på riktigt fort.
I mina ögon är det överskattat.

Spelade längre än du, kanske 15 timmar. Men tröttnade snabbt och avinstallerade.

Det är väldigt snyggt och extremt välproducerat. Men gameplay är ofta hårt styrd. Vissa uppdrag var väldigt konstiga för hur jag hade spelat min karaktär men tvingades göra dem för att komma vidare i spelet. En del uppdrag misslyckades jag med och fick börja om, för att jag inte gjorde exakt som Rockstar ville att jag skulle göra.

Testpilot

Som jag skrev i min medlemsrecension så finns det bitar som är ganska tråkiga och ålderdomliga om man skall försöka beskriva uppdragsdesignen. Styrningen som många klagar på tycker jag var utmärkt. Det är ingen twitch shooter och att styra som i Overwatch eller andra reaktionspangare är inte på kartan.

Storyn däremot tycker jag var klockren och de uppdrag som har med det att göra var oftast bra. Det som blev uppenbart efter ett tag är att det är storybiten som är det starka sen rasar korthuset.

En glad överraskning var jakt och fiskebiten som man bränna många timmar på. Tyvärr stöds inte det i spelets design eftersom du kan inte skaffa vagn tex.

Men överskattat. Ja om man tycker detta är det bästa man spelat så håller jag inte med. Men det är ett mycket bra spel och man förlåter många missar för åkturen man får med spelet är underhållande och gripande.

Medlem

Lite överskattat är det nog, hade själv gett det 8/10.

Storyn hade för mycket utfyllnad som gjorde att den hela tiden tappade momentum. Men det är ju ett vanligt problem när folk hela tiden vill ha spel som tar 100 timmar att spela igenom, vilket gör det omöjligt att ha en tight och stark story.

Gillade annars karaktärerna och vissa delar av berättelsen var otroligt bra.

Medlem

Håller inte med dig utan håller Red Dead Redemption 2 som ett av världens absolut bästa spel genom tiderna. Ett mästerverk av R*. Otroligt vacker o detaljerad grafik och en stor intressant spelvärld. Tempot är ju sakta men det är ju western eran. Fantastiskt handling med massor av härliga o intressanta karaktärer man bryr sig om. Tycker kontrollen var skön o hade inga problem alls att styra "M1 Abrams tanken" Arthur Morgan. Betydligt bättre än John Marston från det första spelet som var så spattig i sina rörelser. Han hade MS eller något skit. Eller så var han påtänd på pulver 24/7.

En 10 poängare helt klart ger jag RDR2. MASTERPIECE title.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Rdr2 är absolut inte överskattat. Absolut ingen revolution i gameplay men helheten är det ett jävla mästerverk! Finns inte många spel som är mer komplett i mina ögon.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Måste bara skriva av mig, jag blev klar med spelet ett par månader efter release men det har gnagt på mig och ju mer jag tänker på det desto mer inser jag, detta är ett överskattat spel enligt mig!

Spelet är kul att se på men inte att spela! Handlingen är fantastisk men som spelmedium är det sjukt tråkigt! Rid hit, rid dit och detta är 90% av spelet. Styrningen är som att styra ett hangarfartyg och sen har du den där GTA grejen att det spelar ingen roll om nån attackerar dig men om du attackerar tillbaka så får du polisen efter dig med en gång!

Är det fler som tycker detta spel är överskattat eller är jag på bärtur?

Älskar det.. Men det har massor utav brister.
Styrning, långa transportsträckor, micro transaktioner, en del repetiva uppdrag, lustiga buggar m. m
Jag kan hålla med till viss del att det kan tyckas överskattat.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

För min del, väldigt överskattat. Var rejält hypad efter vad folk skrivit på konsoll. Men var besvikelse i slutet. Valde nyligen att inte ens avsluta hela kampanjen och avinstallera spelet. På tok för krävande för vad de ger och tyckte det kändes väldigt monotont att spela. Får väll ca
3-4/10 från mig.


signatur

The King is Back

Farornas Konung

Känner exakt likadant för detta spelet som med en skiva med... låt säga Coldplay. Välpolerat, bra flyt och lättillgängligt. Men det faller mig inte alls i smaken.
Vet inte exakt vad det är men känns efter ett tag tråkigt och segt.

Lyckades att köpa detta på både Xbox och Pc, så har ju gett det en rejäl chans.
Men efter ett tag så kändes det som en blöt socka i skon, inte roligt alls...

Medlem

Har inte förstått mig på de som klagar på slö tempo. Njut av världen för fasen.

Medlem
Medlem

Spelade igenom RDR2 i våras, tycker likt en del andra här att spelet är aningen överskattat och lite väl för långt/drygt också. Storyn är väldigt förutsägbar också och efter att jag kört ut spelet så förstår jag inte all hype kring det spelet. Grafiken är bra men många delar utav spelet var riktigt dryga kände jag.

Medlem

Har inte ens spelat klart spelet, tröttna straxt efter man skulle sno någon vagn inne på ett hårt bevakat ställe. Tröttna även på att spåra djur o skit som man va tvungen att ha ihjäl med speciella vapen för att inte förstöra päls/skinnen etc. Gjorde mig sedan av med spelet.

Inaktiv

För mig är singleplayerdelen årtiondets bästa spel.
Jag är en sån som gillar detaljer och uppskattar en bra mängd realism (typ 70% realism, 30% Hollywood brukar jag föredra).
Atmosfären när det regnar, hur det lyser i fönstren på nätterna, hur man nästan kan känna doften av träsket, hur djuren är simulerade och jagar och äter varann, hur lik faktiskt förmultnar, att man ser skotthål på kroppar, hår växer, hästarna ångar etc.
Helt amazing.

Köpte en PS4 bara för spelet och körde igenom det en gång på konsol vid release och en gång till runt jul till PC.
Det var mycket bättre kontroller på pc tyckte jag. Jag siktar väldigt mycket bättre och snabbare med mus. Snyggare var det med.

Däremot var väl onlinedelen ingen höjdare.

Medlem

Jag blev faktiskt så pass besviken att jag gav upp efter 10-15 timmar. Huvudpersonen fick jag inget grepp om, annat än att han var butter. Inte heller storyn förmådde engagera mig. Och i ärlighetens namn tyckte jag att grafiken var ganska tråkig. Detaljerad, absolut, men estetiken kändes frånvarande.

Det ska emellertid sägas att röstskådespelarna var riktigt bra. Och så inser även jag att 10-15 timmar är väldigt lite för en sådan här mastodont. Nästan som att bara se Bilbos födelsedagsfest i LotR och sedan stänga av. Mer tid behövs sannolikt för att förstå storheten.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Jag håller det som topp 3 spelupplevelser jag haft. Många ogillar tempot och styrningen, men tycker den hör hemma i spelet. Hade förstört mycket av känslan i spelet om Arthur sprang runt som en super Mario på prärien. 😉

Edit: off topic, skitjobbig den här nya playstationreklamen på FZ..

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Måste bara skriva av mig, jag blev klar med spelet ett par månader efter release men det har gnagt på mig och ju mer jag tänker på det desto mer inser jag, detta är ett överskattat spel enligt mig!

Spelet är kul att se på men inte att spela! Handlingen är fantastisk men som spelmedium är det sjukt tråkigt! Rid hit, rid dit och detta är 90% av spelet. Styrningen är som att styra ett hangarfartyg och sen har du den där GTA grejen att det spelar ingen roll om nån attackerar dig men om du attackerar tillbaka så får du polisen efter dig med en gång!

Är det fler som tycker detta spel är överskattat eller är jag på bärtur?

Både ja och nej.

På PS4, tråkigt. Usel kontroll.
På PC, roligt med mus och tangentbord

Medlem

Vissa spel är mer lämpade för vissa än för andra. Själv sätter jag RDR och RDR2 som de bästa spelen som gjorts genom tiderna. Jag gillade inte den sega gameplayen i TLOU?! har inte testat 2an... men jag gillar världen så mycket i RDR och eran som man är i... Västern kommer alltid locka mig och då behöver det inte vara fastpaced. Det är som GTA... även om jag älskar V av det så kommer jag alltid uppskatta Vice City framför alla de som släppts efter just pga settingen! Där hittade man överallt i staden och det göra man inte längre i GTA V och RDR2 tyvärr.. men västern slår San Andreas "BLM" varje dag tyvärr... blir för mycket. Fastnar man inte för gameplay så får man se vad dom lyckats göra utöver det, världen, grafiken, animationer, dialoger... ja det finns såååå mycket som gör ett rockstar spel. Ser sjukt mycket fram emot ett GTA6 men tror inte det kommer slå känslan av att dra på sig en bandana och robba lite stagecoaches....

Medlem

Det är generationens mest överskattade spel. Visst, det är väldigt snyggt, otroligt välgjort och stämningsfyllt, men kontrollen är för seg, transportsträckorna är för långa och spelet är för repetitivt. Jag tröttnade relativt snabbt och slutade spela efter kanske 8-10 timmar.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Jag har försökt att ta mig igenom spelet både på PS4 och PC. I båda fallen uppskattade jag storyn, men det gick ofta lång tid mellan speltillfällena, varför projektet RDR2 aldrig har slutförts. Skulle nog säga att det i allmänhet har att göra med alltför många element som står i vägen för spelarens framsteg.

Överskattat? Inte säker på det. Hade spelet tjänat på att vara mer strömlinjeformat (läs bättre respekterat spelarens tid)? För mig personligen, absolut


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem

Hade inga jätteproblem med styrning osv. Minns att jag var inne och pillade en aning i inställningarna. Storyn var jag inte så värst impad av utan tyckte mest det var en massa dravel^^. Sen att så många hyllar röstskådisen till Arthur blir jag lite fundersam över då jag mest minns honom som en aning skitnödig och ganska tillgjord. Då tyckte jag definitivt att Dutch skådis gjorde ett mer gediget jobb.

Medlem

För mig var storyn bara för mäktig. Men definitivt inte dålig. Alla spel passar verkligen inte alla människor. Har nog kört Rdr2 online mer tror jag. Det är lite lättare att ta in och friare endå. Kommer säkert börja spela det i samband med nästa uppdatering. 10/10 får det av mig endå. Bara för att jag inte är en tillräckligt stark gamer betyder inte att ett spel inte är bra. Tycker förresten att Playstation reklamen är riktigt bra. Skrattar som en galen bond skurk(för jag är så oskefull). Ha ha! TLU2 får också 10 av 10 för jag är inte bara ondskefull. Jag gillar bra tv spel också!(har bara spelat 95% 1 genomspelning. (blir snart en till)).

Medlem

Jag tycker att det är överskattat, men det tycker jag om nästan alla spel nu för tiden. Förstår inte alls vad folk ser i dem.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Det ser bra ut men kontrollen är inte bra, man råkar heka tiden trycka fel för knapparna byter plats av nån anledning i vissa scener och storyn är rätt menlös, uppdragen är rätt blaha och återigen... kontrollen är inte bra, har nån från utvecklingsavd. ens kikat på andra spels kontroller. En handkontroll är ett relativt simpelt verktyg att kontrollera en cowbpy med, varför är det då så frustrerande bökigt. Witcher3-kontrollen var gudomlig i jämförelse och den var högst medioker men det spelet var iaf kul på ALLA andra parametrar.

Medlem

Vet inte vad jag ska säga. Har köpt det till xbox one, ps4 och datorn. Har nog spelat 250h+ Det är bra

Medlem

Jag tycker inte kontrollerna eller tempot är fel med spelet.
Storyn är utsädragen och seg.
På sidan om sysslorna är varierande men alldeles för enkla på nå sätt, inget djup.

RDR2 världen hade varit perfekt om spelet hade varit mer "RPGigt" om man säger så


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Rockstar är ju kända för att bygga bra storys, karaktärer och fantastiska världar. Tyvärr har ju kassa kontroller varit ett ständigt återkommande tema genom alla deras spel. Allt som innebär skjutande har ju alltid varit en stor portion frustration.

Har knappt rört spelet faktiskt, jag rage-quittade när jag av misstag råkade skjuta istället för vad det nu var jag ville göra. Det är synd, för det förtar ju så mycket av glädjen när det blir ett ständigt återkommande irritationsmoment för att hästen inte gör som man vill, man skjuter någon av misstag eller bara missar skott på skott för att det är horribelt med handkontroll, men det mesta övriga blir bara jobbigt med mus+tbord.

Rockstars problem är att de bygger en bra story med schyssta karaktärer och en spelvärld som ofta tänjer på gränserna och sätter en ny ribba.
Men det sättet man rör sig i världen och hur spelet tar sig fram, är alltid dåligt gjort.
Har inte kört klart ett enda rockstar spel av denna anledning och det är lite tråkigt. Gillade t.ex. storyn i GTA V, men på något vänster så tröttnar jag alltid.

Känner flera som säger att RDR 2 var hur bra som helst när de spelade, men jag tror inte att någon jag känner faktiskt tog sig igenom hela spelet.

Har inte gett mig på det själv än, och väntar nog med det tills det ligger i reabacken, men jag har bara en underliggande känsla av att Rockstar formulan fortfarande är där och förstör vad som skulle kunna vara ett grymt spel.

KoP
Medlem

Fast det är ju då man rider "hit och dit" som man oftast stöter på random saker som förgyller upplevelsen. Och sen det att det finns en viss tyngd i styrningen, det tycker jag personligen är underbart. Enligt min åsikt så förstärker det känslan något enormt.

För att ta ett exempel:
Började nyligen spela The Last of Us Part 2 och i inledningen utav spelet så får man rida häst och självklart tänkte jag att det vore på sin plats att jämföra "häst-känslan". Kan ju säga att känslan i TLOU Part 2 på hästen var under all kritik. Det kändes som att styra runt en papier mache häst, ingen tyngd alls. Personligen så slog det sönder illusionen en bit för mig. ╮(╯_╰)╭

Inaktiv

Kul att se hur väldigt olika folks tycken är ändå.

Själv hoppas jag på att nästa GTA singleplayer får samma känsla som RDR2.
Dvs lite verkligare, brutalare och seriösare ton. Tänker typ Tarantinos Once Upon a Time in Hollywood-känsla.
Men något säger mig att GTA alltid kommer vara deras sätt att släppa lös kreativiteten och tjäna in de stora pengarna.

Skriv svar