Grafiken i Cyberpunk 2077 hårdanalyseras

Robot
Grafiken i Cyberpunk 2077 hårdanalyseras

Gameplay med och utan alla krusiduller.

#cyberpunk-2077, #grafik


Medlem

Inte bara glada tillrop i den där videon. DF är även bekymrade över att CPR inte skall sätta AIn rätt då de aldrig gjort ett spel som detta med stealth gameplay och inget i det som visats ännu stillar den oron. De fastställer att det blir 30fps på next gen konsoler, inget annat skulle "make sense", det finns Zfighting och Lod popins i det som visas samt att raytracing inte är aktiverat så som utlovat.

Medlem

Jag såg i videon att många animationer "skakar", whats up with that

Medlem

Jag tycker Joakim Bennet borde justera i nyheten lite, för nu tror man att det är guld och gröna skogar så länge man inte tittat på videon.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Bra genomlysning. Alltid kul att lyssna på folk som vet vad de pratar om. Blir imponerad. Sedan är det klart att man alltid måste ta genvägar för att de skall se snyggt ut in alles. Bara för att ljuset inte studsar rätt ute i ngn periferi. Eller att om ngt hår ser lite knäppt ut om man zoomar in betyder ju inte jätte mycket för helheten. Det är nog inte där du fäster blicken när du upplever spelet. Tekniker för att ta genvägar för att det skall bli en bra slutprodukt finns i alla teknikbrancher. Evolution handlar mycket om är göra rätt kompromisser. När kompromisserna är slut. Det är då man får börja om från grunden med någorlunda rent papper för att ta bort de faktorer som gör att man måste kompromissa. Typ Unreal V, next gen konsoler eller en ny motorplattform för en Volvo eller annat....glider iväg...men..det är så teknikutveckling går till.

Apsnyggt, gillar den delen när man flyger in och landar på basketplanen. Så stämningsfullt.

Det är väl pop ins när man kör på vischan som jag tror kan tänka mig att jag stört mig på, även om jag inte hade tittat på den här genomgången. Hoppas de putsar till det. Finns fler spel som anses vara snygga som lider av det. Inte direkt en deal breaker.

Bra klipp!

Gen
Medlem
Skrivet av Aletheides:

...samt att raytracing inte är aktiverat så som utlovat.

Kan vara en liten hint om att viss hårdvara (som släpps till senhösten) kommer att orka driva spelet med RT men att current-gen inte kan samt att dagens grafikkort har svårt att lösa det.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Inte bara glada tillrop i den där videon. DF är även bekymrade över att CPR inte skall sätta AIn rätt då de aldrig gjort ett spel som detta med stealth gameplay och inget i det som visats ännu stillar den oron. De fastställer att det blir 30fps på next gen konsoler, inget annat skulle "make sense", det finns Zfighting och Lod popins i det som visas samt att raytracing inte är aktiverat så som utlovat.

Men ps5 stödjer ju 120 hz!!! /s

Tror själv att dom skavanker spelet kommer ha, om det har några, kommer patchas bort snabbt.
Dom tog ju hand om witcher 3 väl och i nuläget lär dom ha sinnessjukt mycket mer kapital att använda

Medlem

Intressant länk från SweC

Medlem
Skrivet av Gen:

Kan vara en liten hint om att viss hårdvara (som släpps till senhösten) kommer att orka driva spelet med RT men att current-gen inte kan samt att dagens grafikkort har svårt att lösa det.

Mja åtminsone om vi snackar 4K och ray tracing vill man nog inte ha något annat än ett high-end BigNavi eller Ampere.

Medlem

Won't somebody please think of the children!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

angånde popins som visas i detta spelet får mig att känna dom faktist testat och visat fotagen på konsol. varav ifall det är så kommer det se ännu bättre ut när vi får det på pc.

Medlem

Hoppas att könen är högupplösta bara.

FM-guru
F.d. Sisyr

Tur att det duggar rätt tätt med intressanta releaser fram till november...

Skrivet av Hipshot:

Jag tycker Joakim Bennet borde justera i nyheten lite, för nu tror man att det är guld och gröna skogar så länge man inte tittat på videon.

Vad menar du? Det är ju guld och gröna skogar om du har sett videon. Typ 90% av videon ägnas åt hur impade de är. Det står väl inget i nyheten om att det inte fanns någonting som helst negativt? Däremot säger de ju i videon om Cyberpunk att det är "one of the most impressive things I've seen", så att DF är imponerade är ju en helt korrekt beskrivning.

Medlem

Farligt att se på sådana här videos för längtan blir bara ännu mer svår att hantera.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Jag såg i videon att många animationer "skakar", whats up with that

Well, to take it in your språk. CDPR säger att the game is finnished. But it wount release untill november, så dom kan polera. Och take care of alla buggar.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Inte bara glada tillrop i den där videon. DF är även bekymrade över att CPR inte skall sätta AIn rätt då de aldrig gjort ett spel som detta med stealth gameplay och inget i det som visats ännu stillar den oron. De fastställer att det blir 30fps på next gen konsoler, inget annat skulle "make sense", det finns Zfighting och Lod popins i det som visas samt att raytracing inte är aktiverat så som utlovat.

Fast nu vet vi ju för ett faktum att ray tracing är aktiverat och körs i den där versionen. De påstår aldrig i sin analys att det inte skulle vara på. Utan de analyserar hur de har använt sig utav tekniken.

Alla som fick spela spelet hade ray tracing aktiverat.

Gen
Medlem
Skrivet av Sapiens:

Mja åtminsone om vi snackar 4K och ray tracing vill man nog inte ha något annat än ett high-end BigNavi eller Ampere.

Kör själv 3440x1440 som är en bra bit från 4K och måste i princip ha igång DLSS för att få en acceptabel FPS med RTX utan att behöva dra ner allt på Low.

Medlem
Skrivet av Gen:

Kör själv 3440x1440 som är en bra bit från 4K och måste i princip ha igång DLSS för att få en acceptabel FPS med RTX utan att behöva dra ner allt på Low.

Mm ska bli intressant att se hur RT-prestandan blir på de nya korten, sett ryckten att de ska vara bra mycket bättre än dagens kort.

1
Skriv svar