4 miljoner The Last of Us II skeppades första helgen

Robot
4 miljoner The Last of Us II skeppades första helgen
Medlem

Mycket bra spel!

Medlem

Riktigt bra spel, förstår inte vad folk grinar över helt ärligt.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Riktigt bra spel, förstår inte vad folk grinar över helt ärligt.

Folk som söker sig till drama, och om de inte hittar något måste de skapa drama. Det är coolt att hata och inte bilda sin egen åsikt men istället köra på det lättare valet att bara låta någon valfri content-creator på Youtube eller överdramatisk artikel på nätet säga åt dig vad du bör tycka och tänka, alternativt skapa en rätt så grundlös åsikt och hålla i den stenhårt utan att ens ge spelet en chans. Folk är konstiga.

Medlem

så jag har en tanke om nu last of us 2 fick så himla höga betyg av recensenter, hur om nu cyberpunk kommer ut och blir ett riktigt sjukt bra spel, som spottar på TLOU2 både story och gameplay och hur stort det är.

menar då recencenter att milda 8 poäng mer? är rättvist? just detta är problemet för mig med TLOU2 en recommendation att köpa det och ge det 65-85 poäng köper jag men att ge det dom höga poängen som känns väldigt vinklade skapar bara det tråkiga problemet att många ej litar på officiella recensenters poängsystem och dom tycker det är riggat för dom ger dom höga poäng pga ger dom dåligt så får dom ej sammarbete osv med sony m.m i framtiden.

Detta gör att jag anser det är ett stort problem och spelföretag ska inte få lov att utesluta recensenter eller ge dom något.

Då det uppfattas enligt mig som muta.

och nej jag menar inte hemsidor gör det med vilje utan problemet ligger i att spel recensenter som ej är oberoende har en pisol riktad emot dom trots dom ej vill det.

Så lagar bör göras här enligt mig för att få bort detta problem annars kommer detta bara fortsätta.

Jag är glad jag inte är recensent för stora sidor, givetvis har dom gjort valet själva, men jag tror problemet bör adresseras och göras något åt.

redan för 8 år sedan såg vi bevis på det av totalbisquit, saker som vi antog men visste ej fick vi bevis för spelföretag köpte strippor mat sprit och bjöd på saker, givetvis kan detta ses som en god gest, men för mig är detta helt oacceptablet då ett spelföretag ska inte lägga sig i alls.

precis som domstolar där domaren inte får prata om något eller ha kontakt med någon i målet medans det händer.

Något mildare system bör hända innan spel släpps här med.

Medlem
Skrivet av miffot:

Riktigt bra spel, förstår inte vad folk grinar över helt ärligt.

Många gillar inte vad dom gjorde med handlingen och karaktärerna.
Och sen finns de en massa idioter som bara antar en massa saker om karaktärerna och sånt men dom kan vi börja ignorera så vi inte ger dom mer bränsle.

Medlem

För att citera en snubbe jag såg på Facebook.
"When you see a game get this much attention, know it has to do with agenda pandering".

Eller så är det för att det är tokhyllat och säljer som smör i småland?

Folk klagar på leftist snowflakes.
Men sånna här snubbar från andra sidan. Alltså...

Många har vad som låter vettig kritik om storyn. Men sen finns alla de som skriker hysteriskt för att de finns lesbiska OCH kvinnan man spelar inte ser ut som de fotomodeller de är vana vid.

Själv gillade jag inte ettan alls. Det var... Okej. så tänker nog avvakta med tvåan.

Medlem
Skrivet av miffot:

Riktigt bra spel, förstår inte vad folk grinar över helt ärligt.

problemet är att storyn är väldigt skev, hur folk pratar med varandra. många kommer med argumentet om att folk har emot lgbqt vilket är fel då dlcn i 1an hade redan detta och fick skyhöga betyg.

Dex
Medlem
Skrivet av FuzioN:

så jag har en tanke om nu last of us 2 fick så himla höga betyg av recensenter, hur om nu cyberpunk kommer ut och blir ett riktigt sjukt bra spel, som spottar på TLOU2 både story och gameplay och hur stort det är.

menar då recencenter att milda 8 poäng mer? är rättvist? just detta är problemet för mig med TLOU2 en recommendation att köpa det och ge det 65-85 poäng köper jag men att ge det dom höga poängen som känns väldigt vinklade skapar bara det tråkiga problemet att många ej litar på officiella recensenters poängsystem och dom tycker det är riggat för dom ger dom höga poäng pga ger dom dåligt så får dom ej sammarbete osv med sony m.m i framtiden.

Detta gör att jag anser det är ett stort problem och spelföretag ska inte få lov att utesluta recensenter eller ge dom något.

Då det uppfattas enligt mig som muta.

och nej jag menar inte hemsidor gör det med vilje utan problemet ligger i att spel recensenter som ej är oberoende har en pisol riktad emot dom trots dom ej vill det.

Så lagar bör göras här enligt mig för att få bort detta problem annars kommer detta bara fortsätta.

Jag är glad jag inte är recensent för stora sidor, givetvis har dom gjort valet själva, men jag tror problemet bör adresseras och göras något åt.

redan för 8 år sedan såg vi bevis på det av totalbisquit, saker som vi antog men visste ej fick vi bevis för spelföretag köpte strippor mat sprit och bjöd på saker, givetvis kan detta ses som en god gest, men för mig är detta helt oacceptablet då ett spelföretag ska inte lägga sig i alls.

precis som domstolar där domaren inte får prata om något eller ha kontakt med någon i målet medans det händer.

Något mildare system bör hända innan spel släpps här med.

Eller kanske det kan bara vara så enkelt att många recensenter helt enkelt tycker att spelet är jäkligt bra? Allt behöver inte alltid vara så komplicerat.

Medlem
Skrivet av dex20:

Eller kanske det kan bara vara så enkelt att många recensenter helt enkelt tycker att spelet är jäkligt bra? Allt behöver inte alltid vara så komplicerat.

Är du naiv eller? tror du på fullaste allvar att ett spel får så dåligt betyg ifrån spelare som spelat som inte reflekterar för fem öre spelet i närheten utav recensenterna?

Nu menar jag inte att spelet är en 4.5 som metacritic eller det är ett 0 - 10 utan snarare en 6.5-7.8 som bäst.

Det är ett sp spel som är baserat på storyn , inget nytt gameplay i form utav hur combaten fungerar ain är ett skämt.

Det ser förjävla snyggt ut.

Men att storyn handlar inte om att den ger en story jag vill ha utan hur folk reagerar pratar med varandra och hur det hoppar.

Det är det som är problemet att en viss person blir dödad utan något prat utan att veta sanningen eller diskution efter färdats så långt.

Ingen diskution och karaktären som gör det har inte ens en personlighet som reflekterar dennas person agerande om du spelat spelet.

dvs storyn och karaktärerna går inte ihopa för fem öre.

Ungefär som sitta och säga TBC storyn med illidan vart bra för att tbc vart en bra expansion gameplay wise.

Nä storyn vart ett totalt skämt, att dom retconnar det flera år senare.

exakt samma problem här saker går inte ihopa, hade det varit logiskt i betende och hur en karaktär är som person fine, men nu är inte det så fallet.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av FuzioN:

så jag har en tanke om nu last of us 2 fick så himla höga betyg av recensenter, hur om nu cyberpunk kommer ut och blir ett riktigt sjukt bra spel, som spottar på TLOU2 både story och gameplay och hur stort det är.

menar då recencenter att milda 8 poäng mer? är rättvist? just detta är problemet för mig med TLOU2 en recommendation att köpa det och ge det 65-85 poäng köper jag men att ge det dom höga poängen som känns väldigt vinklade skapar bara det tråkiga problemet att många ej litar på officiella recensenters poängsystem och dom tycker det är riggat för dom ger dom höga poäng pga ger dom dåligt så får dom ej sammarbete osv med sony m.m i framtiden.

Detta gör att jag anser det är ett stort problem och spelföretag ska inte få lov att utesluta recensenter eller ge dom något.

Då det uppfattas enligt mig som muta.

och nej jag menar inte hemsidor gör det med vilje utan problemet ligger i att spel recensenter som ej är oberoende har en pisol riktad emot dom trots dom ej vill det.

Så lagar bör göras här enligt mig för att få bort detta problem annars kommer detta bara fortsätta.

Jag är glad jag inte är recensent för stora sidor, givetvis har dom gjort valet själva, men jag tror problemet bör adresseras och göras något åt.

redan för 8 år sedan såg vi bevis på det av totalbisquit, saker som vi antog men visste ej fick vi bevis för spelföretag köpte strippor mat sprit och bjöd på saker, givetvis kan detta ses som en god gest, men för mig är detta helt oacceptablet då ett spelföretag ska inte lägga sig i alls.

precis som domstolar där domaren inte får prata om något eller ha kontakt med någon i målet medans det händer.

Något mildare system bör hända innan spel släpps här med.

Det är ju samma problem som med all betygssättning av subjektivt tyckande, inget unikt för The Last of Us 2 och inte recensenternas "fel". Visst kan man prata om betygsinflation, men det känns inte som om det är där skon klämmer här.

Man kan aldrig ta hänsyn till alla föregående verk, än mindre kommande, utan måste sätta ett betyg där och då. Det går aldrig att jämföra två spelbetyg med varandra, de måste bottna i kriterierna för den publikationens betygssystem. Och förstå att två spel kan få lika höga betyg, och vara bra på två helt olika sätt.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det är ju samma problem som med all betygssättning av subjektivt tyckande, inget unikt för The Last of Us 2 och inte recensenternas "fel". Visst kan man prata om betygsinflation, men det känns inte som om det är där skon klämmer här.

Man kan aldrig ta hänsyn till alla föregående verk, än mindre kommande, utan måste sätta ett betyg där och då. Det går aldrig att jämföra två spelbetyg med varandra, de måste bottna i kriterierna för den publikationens betygssystem. Och förstå att två spel kan få lika höga betyg, och vara bra på två helt olika sätt.

Det är visserligen sant, att 2 spel kan vara starka på helt olika sätt och det kan beröra 2 olika mäniskor på helt olika sätt och olika saker tar recensenter på olika sätt.

Jag förstår dock inte hur man kan missa och tycka att en person kan ändras personlighets mässigt i värderingar ena ifrån den andra scenen och vara logisk i vissa och helt ologisk oavsett ilska.

utan att prata med confrontation utan att prata det går bara inte ihopa för mig.

jag själv tycker att spelet är ett säkert köp missförstå mig inte men jag anser att det känns konstigt alla ger det så mycket höga poäng nästan alla stora sidor. ingen nämner direkt problemen heller vad jag skrev ovan vilket är väldigt oroväckande.

aja släpper det här onödigt drama ifrån min sida vart tvungen att ventilera lite kanske fel forum att göra det på, menar inget ont emot någon recensent då dom har det jobbigt redan som det är och kan inte föreställa mig hur det är att vara i deras fötter.

Medlem

Det här spelet är 10/10 folk blir galna för att man ska döda X men man får ju sätta sig in i Y's roll och då är det inte så konstigt att man vill det. Riktigt grymt att man får tänka i annorlunda banor.

Dex
Medlem
Skrivet av FuzioN:

Det är visserligen sant, att 2 spel kan vara starka på helt olika sätt och det kan beröra 2 olika mäniskor på helt olika sätt och olika saker tar recensenter på olika sätt.

Jag förstår dock inte hur man kan missa och tycka att en person kan ändras personlighets mässigt i värderingar ena ifrån den andra scenen och vara logisk i vissa och helt ologisk oavsett ilska.

utan att prata med confrontation utan att prata det går bara inte ihopa för mig.

jag själv tycker att spelet är ett säkert köp missförstå mig inte men jag anser att det känns konstigt alla ger det så mycket höga poäng nästan alla stora sidor. ingen nämner direkt problemen heller vad jag skrev ovan vilket är väldigt oroväckande.

aja släpper det här onödigt drama ifrån min sida vart tvungen att ventilera lite kanske fel forum att göra det på, menar inget ont emot någon recensent då dom har det jobbigt redan som det är och kan inte föreställa mig hur det är att vara i deras fötter.

Som sagt kan det inte bara vara så enjelt att dom flesta recensenterna inte håller med dig i kritiken bara? Menar inte att du har fel, för som Calle säger så är all betygsättning väldigt subjektivt så är ju inte rätt eller fel.

Men i den här frågan tror jag helt enkelt att dom flesta recensenterna helt enkelt inte håller med. Är extremt tveksam till att i princip alla recensenter i världen sätter betygen efter att ha blivit påverkade av utvecklarna. Känns extremt osannolikt. Det förekommer säkerligen så som du säger att vissa blir påverkade, men har extremt svårt och se att majoriteten av den branschen skulle vara så "korrupt".

Redaktör
Skrivet av FuzioN:

så jag har en tanke om nu last of us 2 fick så himla höga betyg av recensenter, hur om nu cyberpunk kommer ut och blir ett riktigt sjukt bra spel, som spottar på TLOU2 både story och gameplay och hur stort det är.

menar då recencenter att milda 8 poäng mer? är rättvist? just detta är problemet för mig med TLOU2 en recommendation att köpa det och ge det 65-85 poäng köper jag men att ge det dom höga poängen som känns väldigt vinklade skapar bara det tråkiga problemet att många ej litar på officiella recensenters poängsystem och dom tycker det är riggat för dom ger dom höga poäng pga ger dom dåligt så får dom ej sammarbete osv med sony m.m i framtiden.

Detta gör att jag anser det är ett stort problem och spelföretag ska inte få lov att utesluta recensenter eller ge dom något.

Då det uppfattas enligt mig som muta.

och nej jag menar inte hemsidor gör det med vilje utan problemet ligger i att spel recensenter som ej är oberoende har en pisol riktad emot dom trots dom ej vill det.

Så lagar bör göras här enligt mig för att få bort detta problem annars kommer detta bara fortsätta.

Jag är glad jag inte är recensent för stora sidor, givetvis har dom gjort valet själva, men jag tror problemet bör adresseras och göras något åt.

redan för 8 år sedan såg vi bevis på det av totalbisquit, saker som vi antog men visste ej fick vi bevis för spelföretag köpte strippor mat sprit och bjöd på saker, givetvis kan detta ses som en god gest, men för mig är detta helt oacceptablet då ett spelföretag ska inte lägga sig i alls.

precis som domstolar där domaren inte får prata om något eller ha kontakt med någon i målet medans det händer.

Något mildare system bör hända innan spel släpps här med.

Betyg och recensioner är är tyckande, inte mätningar eller sanningar. Så jag tycker inte man ska använda ord som "rättvist" och "vinklat" - för då gör man ju sin åsikt mer värd än andras.

Om ett spelföretag skulle straffa en site för tidigare lågt betyg genom att inte ge recensionskod för nästa spel, straffar de samtidigt sig själva: spelet syns ju på ett ställe mindre, vilket verkligen inte är bra om spelet i fråga är bra och betyget skulle blivit högt.

Jag tror betygsinflation är en stor del av problemet du beskriver. OIika skalor med värderingarna på helt olika ställen knölas ihop till en enda och Metacritics 100-skala har på något vis blivit normen. Det är helt skevt om man läser betygen utan att se vad som ursprungligen satts. Vi gav ju 4 av 5 till TLOU2, om vi fanns på Metacritic skulle det bli 80 - bland de 10 lägsta procenten av recensionerna på Metacritic. Trots att 4 av 5 verkligen inte är ett lågt betyg.


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av dex20:

Som sagt kan det inte bara vara så enjelt att dom flesta recensenterna inte håller med dig i kritiken bara? Menar inte att du har fel, för som Calle säger så är all betygsättning väldigt subjektivt så är ju inte rätt eller fel.

Men i den här frågan tror jag helt enkelt att dom flesta recensenterna helt enkelt inte håller med. Är extremt tveksam till att i princip alla recensenter i världen sätter betygen efter att ha blivit påverkade av utvecklarna. Känns extremt osannolikt. Det förekommer säkerligen så som du säger att vissa blir påverkade, men har extremt svårt och se att majoriteten av den branschen skulle vara så "korrupt".

Det som är så intressant är att det är två sidor.

Enda sidan menar att recensenterna har blivit påverkade av utvecklarna och sätter alldeles för höga betyg. Andra sidan menar att folk bara hatar på spelet och utvecklarna och sätter alldeles för låga betyg.

Det är ganska uppenbart att en del recensioner från användare är review-bombing då många slängde in recensioner när spelet inte ens hade funnits ute länge nog för att folk skulle kunna spela klart hela spelet. Finns även en chans att någon recensent har satt ett högre betyg än de kanske skulle gjort i vanlig ordning.

Det jag alltid finner underhållande är: Varför spelar allt det här roll?

Varför ska folk ta en sida och sprida den sidans agenda som att deras liv hängde på det? Går det inte att prata sakligt om vad man tyckte var bra OCH dåligt i spelet utan att det ska bli massa tjafs?

Nu öppnar jag väl upp för mer off-topic snack med det här inlägget, men snälla, håll allt snack sakligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

aja släpper det här onödigt drama ifrån min sida vart tvungen att ventilera lite kanske fel forum att göra det på, menar inget ont emot någon recensent då dom har det jobbigt redan som det är och kan inte föreställa mig hur det är att vara i deras fötter.

Jag tror inte det är så svårt att vara en recensent i det här fallet. Spelet är fantastiskt och de behöver inte försvara sina personliga åsikter, som en recension nu är, för läsare som uppenbart har någon personlig agenda, och som lätt kan bilda en egen åsikt om spelet, om nu inte recensionen faller dem i smaken.

Medlem

Överskattat spel tycker jag.

Grafik och mo-cap/voice acting är top notch men gameplay är som tidigare nämnt i princip oförändrad och då var det den svagaste länken redan i första spelet. Man kunde ha överseende med själva gameplayen i ettan för att storyn var välskriven och gripande. I tvåan tycker jag inte att man får samma känsla och det är flasbacks på flasbacks vilket inte fungerade för mig för att ta storyn frammåt.
Jag tycker mycket av det emotionella som driver själva spelaren blir lite "fejk" när man närmar sig slutet och det tyckte jag var väldigt synd. Abbey fastnade jag aldrig riktigt för heller trots att jag verkligen försökte.

Allt snack om att det är folk som hatar LGBT osv som drar ner betyget tvivlar jag på. Vad jag ser på metacritic osv är det en minoritet.

Medlem

Kul att det säljer bra, detta är ett bra spel. Det är när man läser om sådana här försäljningsframgångar man fattar hur sinnesjukt mycket Nintendos spel säljer, Animal Crossing sålde närmare 12 miljoner ex första veckan.

Medlem

Har X antal timmar i spelet och jag gillar det verkligen. Nu kommer det ett stort "MEN" så är stridssystemet är sig likt, vid ett tillfälle hade jag problem att komma förbi ett passage (i survivor svårighetsgraden) där man ska använda sig av stealth-mekaniken, men fienderna är så jädra känsliga av minsta rörelse så det blir ju gunfight ändå... och man har ingen ammunition alls vid detta tillfälle - kände mig besegrad efter att man dog miljonte gången på samma ställe, fick byta svårighetsgrad och vips... klarade man det på en gång.

Inaktiv
Skrivet av Luciphear:

Folk som söker sig till drama, och om de inte hittar något måste de skapa drama. Det är coolt att hata och inte bilda sin egen åsikt men istället köra på det lättare valet att bara låta någon valfri content-creator på Youtube eller överdramatisk artikel på nätet säga åt dig vad du bör tycka och tänka, alternativt skapa en rätt så grundlös åsikt och hålla i den stenhårt utan att ens ge spelet en chans. Folk är konstiga.

Det är att göra det väldigt enkelt för sig att påstå att de som klagar gör det grundlöst för att skapa drama och för att det är coolt att hata, eller för att de inte orkar tänka själva och att de är konstiga.
Vissa verkar bli kränkta och helt irrationella när spelet de tänkt köpa ogillas av vissa.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Det här spelet är 10/10 folk blir galna för att man ska döda X men man får ju sätta sig in i Y's roll och då är det inte så konstigt att man vill det. Riktigt grymt att man får tänka i annorlunda banor.

Samma story som i Spy vs Spy alltså?

Mind.
Blown.
😮

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av FuzioN:

Det är visserligen sant, att 2 spel kan vara starka på helt olika sätt och det kan beröra 2 olika mäniskor på helt olika sätt och olika saker tar recensenter på olika sätt.

Jag förstår dock inte hur man kan missa och tycka att en person kan ändras personlighets mässigt i värderingar ena ifrån den andra scenen och vara logisk i vissa och helt ologisk oavsett ilska.

utan att prata med confrontation utan att prata det går bara inte ihopa för mig.

jag själv tycker att spelet är ett säkert köp missförstå mig inte men jag anser att det känns konstigt alla ger det så mycket höga poäng nästan alla stora sidor. ingen nämner direkt problemen heller vad jag skrev ovan vilket är väldigt oroväckande.

aja släpper det här onödigt drama ifrån min sida vart tvungen att ventilera lite kanske fel forum att göra det på, menar inget ont emot någon recensent då dom har det jobbigt redan som det är och kan inte föreställa mig hur det är att vara i deras fötter.

Vi är ju alla här för att diskutera spel och så länge det görs sakligt är alla glada. Jag är nyfiken på hur åsikterna kommer att se ut om några veckor, när fler har lirat och folk landat i upplevelsen. Det känns kanske som att de infekterade diskussionerna innan släppet färgar för mycket nu.


signatur
Medlem
Skrivet av miffot:

Riktigt bra spel, förstår inte vad folk grinar över helt ärligt.

Valfri recension
"Spelet är riktigt bra, men har sina brister i bla storyn enligt mej, helt klart en 8 av 10 enligt mej =)"

En sida...
"Va, varför gav du inte spelet 10 av 10?! Hatar du LGBTQ+ personer eller?! Vidriga mansgris"

Andra sidan...
Hur fan kan du ge detta spelet 8 av 10? Det förtjänar knappt en 4a?! Jävla SJW white-knight SIMP!!!

Ungefär så. xD

Medlem

Jag köpte det på Media Markt den 19 juni under midsommarafton efter att jag bokat ett fysiskt ex där några veckor tidigare. Har kommit 22 timmar in i äventyret och kan säga att det ett ett fruktansvärt bra spelbygge. Ett mästerverk helt klart. Det infriade mina höga förväntningar. Spelet känns minst lika bra som originalet från 2013. Jag sitter som helt förtrollad av storyn och den helt otroligt detaljerade spelvärlden som Naughty Dog studion snickrat ihop. Snyggaste spelet ever. Till och med snäppet bättre än Red Dead Redemption 2. Fast då är ju det ett open-world spel så kanske inte går att jämföra riktigt.

Eldstriderna känns bättre i The Last of Us 2. Skönare vapenhantering. Sedan älskar jag hur pass rått det har blivit med ingångshål i skott i huvudet och ett utgångshål. Sedan sprutar blodet detaljerat åt olika håll även, plus olika blodpölar. Fingertoppskänsla som heter duga. Några nya zombies även so är brutala och skriker högt på ett obehagligt vis. Fienderna känns smartare nu och de samarbetar mer effektivare.

Detta verk måste upplevas. Man märker val att det skiner PK i spelet men när det är så här välgjort, roligt och detaljerat så skiter jag i det helt o hållet.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Evilof:

För att citera en snubbe jag såg på Facebook.
"When you see a game get this much attention, know it has to do with agenda pandering".

Eller så är det för att det är tokhyllat och säljer som smör i småland?

Folk klagar på leftist snowflakes.
Men sånna här snubbar från andra sidan. Alltså...

Många har vad som låter vettig kritik om storyn. Men sen finns alla de som skriker hysteriskt för att de finns lesbiska OCH kvinnan man spelar inte ser ut som de fotomodeller de är vana vid.

Själv gillade jag inte ettan alls. Det var... Okej. så tänker nog avvakta med tvåan.

Jag diggade 2an som fan, är långt ifrån pk eller leftist och hade inget problem med spelet. Jag tror folk läser in skit från ingenstans, tycker inte heller spelet tar någon uppenbar ställning. Väntade på att någon typ skulle hoppa ut med rosa dildo & regnbågsflagga men det hände aldrig.

Däremot är de intressant hur de speglas från multipla perspektiv och vad de kan göra med känslorna and empatin.

De är lesbiska, so what, det är väl mysigt för dem , knappast det som är i centrum hela tiden.

Medlem

Fantastiskt spel. Jag kan förstå en del av kritiken och kanske hjälpte det mig att jag var förberedd på en splittrad story som inte spelas i kronologisk ordning. Men tekniskt sett är det ju oöverträffat och personligen gillar jag ”naughty dog formula”. Om ettan är en 11/10 så är detta åtminstone 9/10.

Medlem

Jag köper fortfarande inte att "gone gold" betyder att ett spel blivit färdigt, när de själva säger att "pre-order" slog rekord(mer än Spider-Man till och med). Vem fan säger "Gone gold" om att man gjort klart ett spel, då är det "Release" klart.
Och med ryggsäcken TLOU1 och The Last of US: Left Behind som knyter ihop Ellies väg att få Joel att överleva i TLOU1 och berättar mer om Ellie innan TLOU1 så fanns det en ganska bra grund att folk köper spelet då man kunde känna med spelkaraktärerna oavsett läckor då säkert en del redan köpt det innan spelsläpp, och vill inte tro eller bryr sig om dessa läckor.

Är det här nya recensionstråden?

16 Juni kom den här videon upp, jag såg den igår:
Alanah Pearce har jobbat på IGN och betygsatt spel 10/10 Game Reviews: the truth.
"10/10 är inte perfekt, ingenting är perfekt" om nu någon tror det.

Och vi fortsätter prata om, "Jag förstår inte varför folk är arga, eller får dåligt betyg"?
"skit från ingenstans"...
Nähä... Då kanske man inte har kollat upp det heller eller vill förstå hur människor tänker och fungerar
edit. Lögner om att Ellie är den enda spelbara karaktären, kommentarer tillbaka till 14 juni
https://www.polygon.com/e3/2018/6/14/17464810/the-last-of-us-...

Eller att media som youtube har tumme upp eller ner, inte så många val, sånt där följer med överallt ser man. Antingen det ena eller det andra, Har en politiker sagt en dum grej är den personen helt inkompetent...
Vill man veta vad folk blir upprörda över, ja då måste man spoila spelet. Så se och läs bara om du inte bryr dig eller redan spelat klart:

Mindre än 2 timmar in i spelet så dödas Joel på ett brutalt sätt, av en relativt okänd person, vi vet inte av vilket motiv eller får reda på någon anledning till varför, före man spelat halva spelet.
Just efter Joels död kommer ytterligare en person fram, Neil Druckmann/Danny och säger "Burn in hell, pandejo" och spottar sedan på Joel. (eller på sitt community, beroende på hur man tolkar det)
Det här var ju med i spoilers som läckte ut tidigare, att vanliga spelare tar åt sig det är kanske inte så konstigt då spelvärlden ser ut som den gör, och inte som Game of Thrones där karaktärer dör en efter en.

Det här är själva poängen med spelet, ett nytt sätt att känna, bli arg tills man börjar acceptera, Men lanserades spelet som sådant?
Reviews får inte prata om mer än halva spelet, eller nämns ens Abby eller att man måste starta om att grinda sitt nya gear efter halva spelet?

PewDiePie, om han nu kan räknas som en vanlig spelare... som spelar tvåan live på youtube fortfarande inför över 80k tittare säger att han bryr sig inte om att Joel dödade Abbys pappa, jag gick tillbaka och kollade hans spelomgång, headshot på en kirurg och skriker "El diablo"...
Får spelarna något val att inte döda Abbys pappa??? Jag har bara sett spelare välja den kallblodiga vägen, finns det något val för spelaren att välja något annat?

Dilemmat här är att många anser att Joel är bästa coola Rambo killen som tar hand om Ellie, en fadersfigur.
Han dödar för att de andra skjuter på honom, alla andra förutom Jerry då.
Samtidigt som Naughty Dog nu väljer att se Joel som en massmördare, de valde att döda Jerry och har nu i tvåan Abby som ett offer, som har rätt att kräva hämnd.
Hur många spelare hade hellre valt att skona Jerrys liv så att inte joel framstår som en kallblodig kirurgmördare?
Det är ju de de vill med det här spelet, först är Joel bra, sen dålig. De gör att en del spelare hatar spelet fram tills att Ellie visat sitt onda ansikte och Abby sitt goda ansikte, sen blir man kluven, om man kommer så långt. Och det här ska alla förstå på några timmar när det kan ta åratal för folk att ändra sitt eget beteende och känslor, så det är inte "skit från ingenstans"!
----
Fanns det någon som helst anledning att ha sex i TLOU2 och på det sättet som det blev till?
Hat sex... och otrohet? Att folk inte ens reflekterar över det är väldigt märkligt! Men det är väl bara oskulder som inte förstår är det är okej med sex, att ingen skriker metoo här är märkligt.
Joe: "that is inappropriate". Alex: "but this is art". Ign: "If you dont like sex scenes in a game, you are a virgin".
AngryJoe spelar och reagerar kraftigt och högljutt https://clips.twitch.tv/SpunkyAthleticAmazonTwitchRPG

Angryjoes hela stream: https://www.twitch.tv/videos/660500525 Hoppa till 00:38:30 Över 10 minuter pratas det om det här i streamen, vilket är en bra grej att AngryJoe vill lära sig om våldssex, medans andra bara accepterar, tänker inte ens på det och gillar?

julia_tv har en annan syn spå saken https://www.twitch.tv/videos/660369736 Hoppa till 02:29:00
Julia: "Ok, that was fucking hot" "my good" "That works for me, I am not going to lie" "That works"

Sen har vi det nya ordet "titillation"
Lucy O'Brien IGN Lashes Out At Gamers Who Didn't Like The Last of Us II https://youtu.be/2XQxi25-07g
----
Plotholes: Träd som växer upp där motorväg varit tidigare och det ser ut som ett natureservat som funnits i 200 år, snyggt men inte trovärdigt, se Jeremy Jahns åsikter om spelet: https://youtu.be/GbHfvtxTrk0
Plotholes: 140+ mil mellan Jackson och Seattle, inte en enda infekterad möter man på vägen men när man går omkring hemma i skogen där man regelbundet patrullerar så kommer det en hel hord med infekterade och vill döda Joel, Tommy och Abby, just innan golklubban kommer fram. Vad fan gör de i skogen 20 år efter allt gått åt helskotta?
Plotholes: 180+ mil till Santa Barbara från Seattle, inte en enda infekterad på vägen dit men oj vad det är fullt i Santa Barbara.

4 recensenter utöver Alanah Perarce som pratar i 90 minuter om hur de resonerar kring sina betyg med SPOILERS, det lustiga är att hon som gav 5/10 ändå spelar spelet fastän själva storyn inte passade henne.

Medlem
Skrivet av Hajfena:

Jag köper fortfarande inte att "gone gold" betyder att ett spel blivit färdigt, när de själva säger att "pre-order" slog rekord(mer än Spider-Man till och med). Vem fan säger "Gone gold" om att man gjort klart ett spel, då är det "Release" klart.

"The term release to manufacturing (RTM), also known as "going gold", is a term used when a software product is ready to be delivered. This build may be digitally signed, allowing the end user to verify the integrity and authenticity of the software purchase. A copy of the RTM build known as the "gold master" or GM [16][17] is sent for mass duplication if applicable. This is terminology is taken from the audio record making industry, specifically the process of mastering. RTM precedes general availability (GA) when the product is released to the public."

Medlem

@jehuty:
Märkligt ordval när det gäller spel, iofs så är ju Sony stora inom musikbranchen men Neil har inte jobbat med musik så det är väl något han blivit influerad att använda då. Jag har bara sett det sägas 3 gånger hittills.

12
Skriv svar