Se 25 minuter oredigerad Cyberpunk 2077-gameplay

Robot
Se 25 minuter oredigerad Cyberpunk 2077-gameplay
Medlem

Är det bara jag eller känns det som varje gång man får gameplay trailers och de kör med gamepad. Så uppstår det som att det är segt eller att personen kunde klarat av sakerna snabbare bara den kört med M&K istället.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Är det bara jag eller känns det som varje gång man får gameplay trailers och de kör med gamepad. Så uppstår det som att det är segt eller att personen kunde klarat av sakerna snabbare bara den kört med M&K istället.

Tycker framförallt alltid det ser ut att spelas av människor som inte är van med gamepad, framförallt biljaktsscenen. Sen hjälper det ju inte att man är ganska less på det obligatoriska momentet rail shooter i fps spel.

Frilansare
Skrivet av Ctrl:

Är det bara jag eller känns det som varje gång man får gameplay trailers och de kör med gamepad. Så uppstår det som att det är segt eller att personen kunde klarat av sakerna snabbare bara den kört med M&K istället.

Ofta kör man med handkontroll när videos spelas in, för rörelserna blir mycket smidigare och mjukare. Enklare för ögat att titta på och hänga med än de betydligt snabbare vändningarna med m&t.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Ofta kör man med handkontroll när videos spelas in, för rörelserna blir mycket smidigare och mjukare. Enklare för ögat att titta på och hänga med än de betydligt snabbare vändningarna med m&t.

Precis, är säkert för att uppvisningen av spelet skall bli så tydlig som möjligt även fast det är "gameplay".

När "vanligt folk" spelar i sin vardag kommer de sällan att gå runt så långsamt och ta in omgivningen, brukar mest bara vara stressspringande från en waypoint till en annan, fasttravel så mycket det går och snabbtrycka igenom menyerna...Inte ett bra sätt att visa upp ett spel

Det sagt så gick jag ofta runt långsamt i Witcher 3 och bara tog in miljöerna, iaktog NPCs och såg hur oväder blåste in. Det första spel jag gjort så i sedan Deus Ex HR.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Är det bara jag, eller läspar den manliga V-skådisen lite?

Medlem

Hoppas verkligen att det här ska bli bra. Av den här videon får jag emellertid känslan av att spelet är någon slags mix av GTA och Judge Dredd. Verkligen inte min kopp te (x2). Men förhoppningsvis finns det tillräckligt med CDPR-magi i spel och story för att det ska tilltala mig ändå.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Frilansare

@Soulless:
Haha, precis så jag spelar också.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Ofta kör man med handkontroll när videos spelas in, för rörelserna blir mycket smidigare och mjukare. Enklare för ögat att titta på och hänga med än de betydligt snabbare vändningarna med m&t.

Meh bara fåneri

Medlem

Det ser otroligt mysigt ut. Hoppas lite på att de släpper hela b-rollen. Men det kanske är det vi ser här. Hur spännande som helst.
Mörk kväll, nedsläckt, novembervädret smattrandes mot rutorna....och det här. Sååå..najs!

Fasen vad svårt det är att inte titta på material för övrigt. Spelet är ju överallt.

Frilansare
Medlem
Skrivet av Sapiens:

Alltså FEAR är ett av de bästa fpsen ever. Synd att det spårade och blev sämre, även sämre gameplay med det senaste.

Tillbaka till CP2077 så kommer jag som många andra spela på PC och bara mysa runt, följa allt o alla och kolla vad man kan skjuta sönder, vilka objekt som går att skjuta igenom samt använda till sin fördel. Men visst skulle man vilja se ett gameplay alá Doom med mus o tangentbord.

Medlem

Hoppas det inte är för mycket bilkörning, med tanke på att det inte finns någon känsla i själva körningen.
Men de kanske fixar till den så att det blir bra tills release.
Man ser ju hur stelt bilen rör sig. När han/hon kör rakt fram så är bilen som ett fast block som rör sig framåt, inte en tillstymelse till fjädring i bilen där.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Tycker det ser idiotiskt ut när man visar upp gameplay spelat med gamepads. Ser alltid ut som att gubben har svåra rörelsehinder. Sjukt onaturligt att inte göra snabba rörelser, när man kollar åt båda hållen i exempelvis en korridorskorsning.

Medlem

En annan anledning till att man visar på gamepad-gameplay (är det ett ord ?) kan vara att många kör på konsol nu för tiden. Jag var främst PC-spelare fram till för ca 10 år sedan, men tyvärr så blev det för dyrt att följa PC-utvecklingen, plus att många häfta spel kommer enbart/först till konsol nu för tiden. Gillar att Cyberpunk 2077 kommer till PC, Xb och PS samtidigt!

Jag har inga problem med smidigt gameplay, jag gillar att smyga runt och snoka överallt, extensive explorer är min spelstil Men, eftersom det är FPS så kommer garanterat M+K spelande att gå helt utmärkt.

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Hoppas det inte är för mycket bilkörning, med tanke på att det inte finns någon känsla i själva körningen.
Men de kanske fixar till den så att det blir bra tills release.
Man ser ju hur stelt bilen rör sig. När han/hon kör rakt fram så är bilen som ett fast block som rör sig framåt, inte en tillstymelse till fjädring i bilen där.

Håller med.
Det enda jag hittills tycker ser rent dåligt ut är bilkörningen. Och det är helt okej om det inte är en stor del av spelet.
Miljöerna är ofta extremt tätbyggda städer, det gör sig inte bra för bilkörning i min mening. Känns som man följer en räls för att ens kunna ta sig fram.

Nu har jag inte sett mycket av det senaste, vill undvika så mycket som möjligt så kanske är det bättre än vad det verkade vara tidigare. Men ju mindre dess bättre för min del

Övrigt....Wow...Helt sanslös inlevelse och värld de verkar ha byggt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Nu kan jag inget om loren i Cyberpunk men är det folktomt på gatorna på kvällarna för att det är farligt att gå ut? Jag skulle ju vilja se att det är överbefolkat även på natten. Såg lite tomt ut med både bilar och människor på barerna/gatorna.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Tycker det ser idiotiskt ut när man visar upp gameplay spelat med gamepads. Ser alltid ut som att gubben har svåra rörelsehinder. Sjukt onaturligt att inte göra snabba rörelser, när man kollar åt båda hållen i exempelvis en korridorskorsning.

Ja sjukt kasst, vem tror dom att dom lurar?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Har inte reflekterat förrens nu hur förbannat snyggt det är, är det verkligen ingame vi ser? Kikar i 1440p och alltså, damn.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Jag ska inte titta. Jag ska inte titta. Jag ska inte titta...

Medlem
Skrivet av neocon:

Min spekulation är att det är folktomt för att den mängden trafikanter man ser är det maximala konsolerna klarar. Spelet dras redan med en massa pop-in som det är och om man i alla videos av spelet visar en detaljnivå bara en modern PC-klarar så blir det ett jävla liv om falsk marknadsföring sen. Jag hoppas och tror att det kommer finnas sliders för att öka folkmängden på PC.

ps5?

1
Skriv svar