Nya Steam släpps nästa vecka

Medlem

Tidigare när jag provade betan så sabbades min skärmuppdatering avsevärt i de spel jag körde, om det gäller den slutgiltiga versionen återstår att se.

Medlem

Trevligt, har väntat på att den ska gå ur beta-stadiet.

Medlem
Skrivet av Figaro:
Skrivet av Fairfax:

Har de fixat så man kan lista spelen i en liten, kompakt vy som tidigare?

I menyn:
View -> Small mode

LOL! Tack för det tipset, i början av Betan hade dom inte det valet, så jag har vant mig vid den feta. Men det där känns mycket bättre


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Hoppas de bestämmer sig att fixa valutakonverteringen med det nya gränssnittet.

Medlem

men.. men.. mac då? :'(


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Inaktiv

Och då det är en distributionstjänst och DRM så är "enklare att kommunicera med vänner, spana efter spel och läsa nyheter." viktigt hur? Nej inte alls, totalt misslyckande på alla fronter i den nya versionen.

Medlem

Jag tyckte nya ikonen var mycket snyggare än den gamla, passar mycket bättre in i Win7.

Medlem

Laddade ner betan så fort jag såg att den fanns, och än så länge har jag inte haft några större problem. Fanns såklart ett par buggar i början men de fixades snabbt. Designen känns mycket bättre än det gamla.

Medlem
Skrivet av klogg:

Hoppas de bestämmer sig att fixa valutakonverteringen med det nya gränssnittet.

mm eller att man skulle kunna välja mellan valutorna. speciellt vi i sverige som inte ens är med i emu. vi borde kunna välja pund eller dollar. eller varför inte rent av införa SEK

Inaktiv

Vissa delar av det nya UI:t är hyffsat snyggt, men jag fattar inte hur personerna som designade chatten fick anställning hos steam, vad fan tänkte de med?

Ser ju ut som en 12åring som nyss fått tag på photoshop designat den.

"Hmm, gradients.... coolt det tar vi!"

Medlem

Tycker det nya är bättre förutom att listan med spel bara är en lista med namnen borde ha de små ikonerna där som på det gamla.


signatur
Medlem

Ser bra ut men gillade den gamla! Trevlig på nåt' sätt.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Massy:

Tycker det nya är bättre förutom att listan med spel bara är en lista med namnen borde ha de små ikonerna där som på det gamla.

Tryck på "+" plustecknet som är till höger om det översta spelet i listan och bocka för "Icons"

Verkar som att folk inte testar att pilla med inställningarna, utan istället undrar varför de valt att lämna ute saker som egentligen finns där. Kanske inte 100% användarvänligt men å andra sidan finns där ju inte alltför mycket att välja bland och klicka på.

kommer de bli dyrt och köpa det nya steam??? (om de är de så fattar jag itne!! för de gamla steam är ju för skråen gratis!!!!!!!!!)


signatur

[img]

Medlem
Skrivet av rareendangeredspycrabtf2:

kommer de bli dyrt och köpa det nya steam??? (om de är de så fattar jag itne!! för de gamla steam är ju för skråen gratis!!!!!!!!!)

Haha det "nya" steam är samma som det gamla, men uppdaterat med nytt gränssnitt och ny webläsare. Har du redan steam uppdateras alltså bara din nuvarande installation, och vill du installera det igen kommer det således fortfarande vara gratis.

12
Skriv svar