Vilka spelmiljöer gillar ni inte?

Medlem

Kloaker! 100% kloaker. I plattformsspel är vattenmiljöer horribla.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Nu fick jag flashbacks till Oblivion gates... De var så sjukt träliga och tråkiga, inte minst till utseendet.

Hemska minnen.

Undervattenpassager i spel som inte utspelar sig under vatten brukar också suga och vara allmänt bångstyriga. Till och med geniala The Witcher 3, t.ex, var jobbigt de få gånger man var under vatten. Geralt var lika smidig som en förankrad gravsten under ytan medans fienderna naturligtvis var rena delfinerna.

Ambassadör
Xbox

Jag gillar det mesta, variation är trevligt.

Förutom just undervattensmiljöer som många nämnt redan. Framförallt i spel där det inte är huvudsaken så att säga. Tappar alltid orienteringen/battle awareness och liknande, stelt och jävligt är det också. Borde förbjudas!


signatur

Jump in.

Skribent
Skrivet av Ruffles:

Kloaker känns rätt överanvänt vid det här laget.

Plus 1 på den! Liksom känns alltid som en ursäkt att göra labyrinter i cut and paste-format som tar timmar att förvirra sig ur...jävlar vad jag har dem...

Gillar av någon anleding inte snö heller...även om jag i mitt huvud tycker att det låter trevligt, och även är trevligt...fjällen på vintern är magiskt. Men i spel är det mest tråkigt, vet inte om det är spelskaparna som kanske inte lyckats att skapa den där känslan?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kloaker.......


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

"Kinesiska" miljöer. Tänk Mists of Pandaria (WoW) eller Bowser's Castle (Super Mario Odyssey).

Medlem

Värst är nog när man märker att man är nära slutet av spelet för att det är lava överallt. Känns inte så kreativt tionde gången man ser det. Mörka miljöer som kräver ficklampa är inte heller så kul. Hellre gryning/skymning med atmosfäriskt ljus.

Medlem

Alla slags vattennivåer.

Medlem

Allt med sand. Avskyr ökenbanor i alla spel. Alltid.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Allt med sand. Avskyr ökenbanor i alla spel. Alltid.

Exakt det här. Kom att tänka på Diablo 2 och 3, Super Mario 3 och Zelda Breath of the Wild och Ocarina of Time. Ökenpartierna har varit de jag uppskattat minst i alla spel de spelen har jag för mig.

Medlem

Grottor. Speciellt såna som man ska utforska.

Ogillar monster i alla dess former. Desto fler armar och huvuden desto mindre intresserad blir jag. Blir tokig på typ Final Fantasy bossar som tar en halv dag att besegra. Ogillar också att bli attackerad av fiender när man ska button-masha sig fri, det är en dålig spelmekanik. De enda monstren jag tyckt är ok är de i Last of Us och Gears of War.

Medlem

Öken utan tvekan sen på andra plats snö

Medlem

Rymd går alltid bort Gillar heller inte grottor/kloaker etc..

Vill se mer landskap. Vidsträckta levande skogar, böljande fält, gröna kullar, vacker kust och myllrande städer! Tror det är en stor anledning (tillsammans med storyn/karaktärerna) varför jag älskar Witcher 3.

I Skyrim finns ju fantastiska vyer men det smolkas ner av alla grottor och att städerna är så futtiga.

Medlem

Att skräckspel allt som oftast ska utspelas på något övergivet (mental)sjukhus eller annan övergiven plats. Känns som en kliché för genren.

Skribent
Skrivet av Zidious G:

Hemska minnen.

Undervattenpassager i spel som inte utspelar sig under vatten brukar också suga och vara allmänt bångstyriga. Till och med geniala The Witcher 3, t.ex, var jobbigt de få gånger man var under vatten. Geralt var lika smidig som en förankrad gravsten under ytan medans fienderna naturligtvis var rena delfinerna.

Nu fick jag flashbacks till Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty... Undervattensdelarna var som att styra ett godståg på en skridskorink.

Jag håller även med om att ökenmiljöer ofta är ren dynga, men ett spel där det verkligen var ett häftigt och vackert inslag var Dragon Age: Inquisition. Det kan iofs ha varit för att man bröt upp landskapet med klippformationer och oas-liknande inslag på ett bra sätt.

Medlem

Miljöer där man skadas och ständigt stressar efter olika power-ups/skydd för att hålla sig levande, spelar inte stor roll om det är radioaktivitet, vatten eller öken.

Plattform under vatten är värst. Sonic 1 är väl det mest typiska exemplet jag kommer på.

Frilansare

Djungler. Ge mig vad som helst, men inte fler djungler. Undervattenspartier bruka heller inte vara någon höjdare.

Medlem

Som många har sagt tidigare, andra världskrig fps.
Känner exakt samma sak för Vietnam när BF började med det.
Avskyr det.

Medlem

Flygmiljöer.. oftast är det omöjligt o styra skiten dessutom.

Medlem
Skrivet av fujim:

Att skräckspel allt som oftast ska utspelas på något övergivet (mental)sjukhus eller annan övergiven plats. Känns som en kliché för genren.

Spela someday youll return då..utspelar sig i en skog

Medlem

Allt förutom mysiga strandbanor i Mario.

Medlem

@Alexraptor: right on!


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Medlem

Vatten mm jag hatar det simma runt mm. Segt långsamt och tråkigt.

Medlem
Skribent

Isbanor i plattformsspel. Man har halkat runt på isbanor och glidit av kanten de senaste 25 åren.

Medlem

Det är väldigt bra om TV-spel innehåller så många olika varierande miljöer som möjligt. Gärna olika länder på Jorden, eller olika planeter beroende på spelgenre.

Medlem

fantasy världar med rosa lila skogar osv.

123
Skriv svar