Jag söker ett roligt strategispel

Medlem
Jag söker ett roligt strategispel

Hej!

Jag har inte spelat mycket stratergispel alls, Men när epic store delade ut civilization 6 gratis så passade jag på att ladda ner det och jag har fått mersmak!

Jag tycker civ 6 är riktigt kul, men det är för komplicerat och invecklat så jag skulle gärna ta emot tips på andra stratergispel som inte är lika invecklade. Det jag gillar med civ 6 är statdsbyggandet och att bygga upp en arme för att senare gå ut i krig.

Vilka andra spel finns det där det är mer fokus på att bygga upp en stad, en stor arme och ta över områden likt civ 6? men mindre utav det politiska spelet.

Jag har alltid varit en grafik junky, så om spelet desutom är snygg så är det ett stort plus!

Tack på förhand

Medlem

Warhammer 40k: Gladius

Ett civ liknande spel men med STORT fokus på krigandet. Du bygger enheter, forskar fram ny teknik och utforskar kartan men det finns ingen diplomati alls och stadsbyggandet är väldigt lättvikt.

Det är ett riktigtbra spel och varje fraktion spelar väldigt olikt de andra så gott om ”replay-value”


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Warhammer 40k: Gladius

Ett civ liknande spel men med STORT fokus på krigandet. Du bygger enheter, forskar fram ny teknik och utforskar kartan men det finns ingen diplomati alls och stadsbyggandet är väldigt lättvikt.

Det är ett riktigtbra spel och varje fraktion spelar väldigt olikt de andra så gott om ”replay-value”

Låter precis som det jag letar efter! tack ska kolla upp det!

Inaktiv

https://en.wikipedia.org/wiki/Civilization_II:_Test_of_Time

Bästa jag spelat, i den genren.
Annars är warcraft 2 bra.

EDIT
Såg inte att du ville ha det vackert.

Medlem
Skrivet av Oxid:

Låter precis som det jag letar efter! tack ska kolla upp det!

Gör det! Spelet är skapat av Slitherine som är mest kända för sina krigsstrategispel, vilket såklart passar 40k perfekt

Billigt nu också på steam summer sale, $12 för grundspelet!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Total War-spelen kan du ju alltid kika in om du även vill ha stora slag.

Gnällkuk
Skrivet av Soulless:

Warhammer 40k: Gladius

Ett civ liknande spel men med STORT fokus på krigandet. Du bygger enheter, forskar fram ny teknik och utforskar kartan men det finns ingen diplomati alls och stadsbyggandet är väldigt lättvikt.

Det är ett riktigtbra spel och varje fraktion spelar väldigt olikt de andra så gott om ”replay-value”

Som av en händelse var det ett av maj månads "gratisspel" i månadsprenumerationen av Humble Bundle


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar