Ray tracing i Cyberpunk 2077 är en fröjd för ögat

Gnällkuk
Skrivet av deezel:

@trickeh2k: Mjo, så säger ryktena. Väntar dock på hybridkort från EVGA för att ersätta min 1080ti och de brukar alltid kommer lite senare.

Haha, sitter i samma båt... fast sämre. Har ett EVGA FTW3 1080Ti Hydrocopper, så får väl vänta ännu längre.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Haha, sitter i samma båt... fast sämre. Har ett EVGA FTW3 1080Ti Hydrocopper, så får väl vänta ännu längre.

Ah, jag körde på SC2 hybriden så fort den kom (fick i första batchen som släpptes så tur som fasiken hade man där) ^^ Vågar väl knappast hoppas på samma tur denna runda... hoppas gör man dock ^^

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Aa, skrev också att det var 1080p
Vill man maxa grafiken så vill man ju såklart spela med Ray-tracing på, och vill man då ha högre upplösning än 1080p så kommer inte 2080Ti vara tillräckligt, även med DLSS 2.0, om inte CDPR får rejäla optimeringar gjorda.
För mig personligen så är planen att koppla upp datorn till min 4K TV och spela på 4K, och även då med ett 3000-serie kort så lär jag behöva dra ner på massa inställningar för att få stabil fps.

Ja du nämnde dock inte ray tracing, därför jag poängterade det. Finns ju de som tokdissar det utan att tveka liksom.
Med ett 3080ti/3090 borde det inte vara några problem alls att köra 4K.
Känns som att läckorna är rätt så pålitliga.

Skrivet av Sapiens:

Om man inte ser någon märkbar skillnad har jag inget emot DLSS fusk. Jag ska i vilket fall ha mina 100+fps, bara naabs som lirar i 30-60fps

Nja, jag satt med runt 100fps i Metro Exodus när jag piratade spelet. Då körde jag Ultra preset med RT High. Och hade 60-100fps beroende på område och scen.
När jag köpte Steams version så förstod jag varför alla benchmarks visade mycket sämre siffror.
Kortfattat så kan Denuvo dra käpprätt åt helvete.

Medlem

@lasselason: Låter som att du lyssnade på ett gäng devs som inte kan ett skit om hårdvara.
Tyvärr rätt vanligt i dagens industri

Usch, suddigare bilder får man leta efter!
(möjligen har de alla filter på för att dölja skavankerna / låga upplösningen)

Skrivet av anon_119148:

RTX 3080Ti för 18 000+ kr. Ni hörde det här först.

Tur att det är ganska gott med knäckebröd...


signatur

Viam inveniam aut faciam

Inaktiv
Skrivet av hannes.theorell:

Tur att det är ganska gott med knäckebröd...

Eller hur! Och behöver man verkligen bilen?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Eller hur! Och behöver man verkligen bilen?

Jag säger 8 lökar för 3080 och 12 lökar för 3080ti.
Ni hörde det här först.

Skrivet av loerk:

Jag säger 8 lökar för 3080 och 12 lökar för 3080ti.
Ni hörde det här först.

Min bil kan pusta ut.


signatur

Viam inveniam aut faciam

12
Skriv svar