Polyphony-chefen lär bli arg när Gran Turismo 5 är klart

Robot
Polyphony-chefen lär bli arg när Gran Turismo 5 är klart
Medlem
Polyphony-chefen lär bli arg när Gran Turismo 5 är klart

visst , man ska inte släppa ett trasigt spel , men är det verkligen smart att ha en perfektionist som chef?

iofs ser jag hellre att det kommer ett grymt bilspel per konsolcykel än ett varje julafton.

Medlem

Det roliga är ju att Gran Turismo-spelen aldrig känns mer polerade än andra spel när de väl släpps..

Medlem

Är väl bra de gör klart spelet innan det släpps, tycker mer utvecklare ska göra det *hint hint DICE*

Medlem

Ska jag vara ärlig så har jag helt glömt bort att GT5 ska släppas. Det har skjutits upp så länge så jag har slutat bry mig...

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Det roliga är ju att Gran Turismo-spelen aldrig känns mer polerade än andra spel när de väl släpps..

Håller med dig. Gran Turismo-serien är förhållandevis bra men det är knappast ensam i toppen.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Gran turismo 5 släpps, ett år senare släpps nästa upplaga av forza eller ett annat bilspel oc är bättre.
flera års utveckling bortkastat


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Att ha en perfektionist som chef orsakar ju bara förseningar. Men idag är de många som släpper sina spel för tidigt, och då kunde man lika gärna ha väntat.

Hur som helst så längtar jag galet mycke efter GT5, de lilla man kört (Prologue och demot) har enligt mig varit bättre än Forza 3, så jag tror skarpt på detta.

Medlem

Börjar verkligen bli tråkigt att vänta


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jag gillar hur spelet enligt många blir sämre av att försenas. Om spelet däremot utannonserats nyligen hade det varit helt andra uttalanden.

Och ändå är det exakt samma spel...

Hype är kraftfullt.

Medlem

Tråkigt att vänta? Själv väntar jag inte ens längre.

Medlem

Tråkigt att vänta? Själv väntar jag inte ens längre.

Medlem

men släpp spelet nu för satan


signatur

Meep!

Medlem

dum i huvet är han.

Medlem

Dags o släppa spelet nån gång kanske.

Medlem

ni klagar på att ni väntar på GT5, ja väntar fortfarande på DUKE!

Medlem

Lagt av att vänta på något av dagens spel. Antingen skjuts de upp eller så är de besvikelser, eller både och. Tar spel som dom kommer...

Inaktiv

Detta spel kommer sälja under miljonen. Forza 4 kommer utannonseras medans GT 5 får ett slutdatum samtidigt på E3.
:$

Medlem

Kanske lika bra att göra en Duke Nukem Forever; byta motor och börja om från början?

Medlem
Skrivet av showerguy:

Detta spel kommer sälja under miljonen. Forza 4 kommer utannonseras medans GT 5 får ett slutdatum samtidigt på E3.
:$

gå lägg dig snorunge.

En anledning till att spelet tagit så här lång tid att göra är att de har skapat ett helt nytt spel från grunden. Man kunde känna detta i fysiken i demot/tävlingsdemot som släpptes för några månader sedan.
Med tanke på allt som kommer finns med i detta spel så tar det sin lilla tid. Nyligen fick jag veta att Top gear banan är med vilket är riktigt nice!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

De kan få släppa det snart om de vill, det är ok.
Sitter inte och väntar aktivt men det vore ju trevligt om det kunde dyka upp nu.....

Medlem
Skrivet av showerguy:

Detta spel kommer sälja under miljonen. Forza 4 kommer utannonseras medans GT 5 får ett slutdatum samtidigt på E3.
:$

Haha, du är rolig du.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_video_games

GT1 var den bäst sålda titeln till PS1.
GT3 och GT4 tog sig båda in på top 3-listan över mest sålda spel till den mest sålda spelkonsolen någonsin.
GT5: Prologue är en av de mest sålda titlarna till PS3.

Sammanlagt har det sålts över 50 miljoner spel i serien. Risken att femman (vars hype antagligen kommer att byggas upp ordentligt inför release) skulle sälja under en miljon är ungefär lika stor som att Halo 4 släpps exklusivt till PS3.

Medlem

Nu äre la snart dags att någon ger den där stollen på käften!

Medlem

Jag håller helt med han. Jag vill hellre vänta ett par sex - sju månader extra för ett extremt bra spel än ett lite mindre. Perfektion har alltid varit GT!

Medlem

Jag skulle förlåta de för allting om de bara lyckades göra något kul AI.. något säger mig att de inte brytt sig om det utan återanvänder Gran Turismo 1ans AI rakt av.

Medlem

Gief nao!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av kebbe:

Det roliga är ju att Gran Turismo-spelen aldrig känns mer polerade än andra spel när de väl släpps..

Nej precis... och jag tycker det här känns lite otroligt.

Det här spelet har en utvecklingstid och kostnad som långt överstiger de andra i serien... men tror någon verkligen att det kommer revolutionera GT-serien?

Är ju ganska så tveksam till det. Se på demoversionen de släppte för ett tag sedan.

Inaktiv

Kebbe vi är på en ny generation och man sitter inte och jämför olika generationer av spelkonsoler. GT 5 = under miljonen och kommer floppa totalt. Alla har ju glömt bort spelet.

Får vi se en andra Prologue eller?

Edit: Vad är det som säger att ett spel är 100 % färdigt? Kommer alltid finnas buggar och problem. :$

Medlem
Skrivet av showerguy:

Kebbe vi är på en ny generation och man sitter inte och jämför olika generationer av spelkonsoler. GT 5 = under miljonen och kommer floppa totalt. Alla har ju glömt bort spelet.

Får vi se en andra Prologue eller?

Edit: Vad är det som säger att ett spel är 100 % färdigt? Kommer alltid finnas buggar och problem. :$

Och du kan se in i framtiden hur? Sluta trolla.

Ett spel är färdigt när utvecklarna säger att det är färdigt, sen om du gillar det eller inte är upp till dig.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av kebbe:

Det roliga är ju att Gran Turismo-spelen aldrig känns mer polerade än andra spel när de väl släpps..

Nej precis... och jag tycker det här känns lite otroligt.

Det här spelet har en utvecklingstid och kostnad som långt överstiger de andra i serien... men tror någon verkligen att det kommer revolutionera GT-serien?

Är ju ganska så tveksam till det. Se på demoversionen de släppte för ett tag sedan.

Som egentligen inte är en demoversion...

Revolutionera? Troligen inte, vem sa något om det? Jag förstås att det kommer bli det bästa GT än så länge. Förmodligen i stil med Forza. Gissningsvis aningen bättre, det är min gissning.

Men att göra som vissa och helt skita i något för att man "tappat intresset" låter vansinnigt... Är vi så lättpåverkade av hype?
Varför ska vi som konsumenter bry oss om hur länge ett spel har varit under utveckling när det ENBART är slutprodukten som räknas?

Hur länge det utvecklas och vad det kostar är PD:s problem.

12
Skriv svar