Mutant - Undergångens arvtagare

Medlem
Mutant - Undergångens arvtagare

Tja FZa,

Köpte precis Mutant: Year Zero på Steam rean och blev sjukt sugen på att lira det gamla P'n'P rollspelet Mutant: Undergångens arvtagare som jag spelade som tonåring.

Men hur hittar man en grupp som vill spela? Jag bor utomlands och vet ej längre vart man ska söka sig för att hitta en grupp. Jag har tyvärr inte Facebook. Finns det några forum där ute? Kanske t.o.m. någon här på FZa som vill spela?

Tanken är att spela över discord. Jag gör det regelbundet och det fungerar fint.

Ha en fin helg!

//Fluffo

Medlem

Åhh! Undergångens Arvtagare är ju lätt den bästa versionen av ett av världens bästa rollspel.

Spelade igenom samtliga äventyr och den feta kampanjen med mina vänner när det begav sig och det är fortfarande det bästa jag suttit SL för. Tar fortfarande fram böckerna ibland och drömmer mig tillbaka.

Planerar att någon gång fortsätta med Mutant: Hindenburg med samma karaktärer från Undergångens arvtagare-kampanjen.

Ehum nostalgi åsido.

Det naturliga vore väl att kolla på https://www.rollspel.nu det torde vara Sveriges största forum för rollspel.

Hoppas du hittar en grupp och kan återvända till Pyrisamfundet snarast.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Gå med Bräd- och Rollspelsforum på Facebook och släng ut samma meddelande där så kommer du nästan garanterat hitta folk att spela med. Lycka till!


signatur

IDKFA

Medlem

Tack för era svar!

1
Skriv svar