Vakna med Kellogg's Minecraft! Officiella frukostflingor släpps snart (i väst)

Robot
Vakna med Kellogg's Minecraft! Officiella frukostflingor släpps snart (i väst)

Creeper Crunch låter förfärligt/härligt onyttiga.

#minecraft


Medlem

När marknadsföring och branding går för långt?!?


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Avstängd
Skrivet av Maddox:

När marknadsföring och branding går för långt?!?

Sån där merchandising är bokstavligen talat "vardagsmat" i staterna. Snarare mer förbluffad över hur lång tid det tagit innan detta hittade ut i matbutikerna.

Medlem

Ser inte problemt i sig, men synd att man inte tog tillfälligt i akt å få ungarna å käka nyttigare flingor men mindre socker! Med hjälp av brandingen så hade det nog fungerat!

Medlem

Precis som med Kellogg's Mario så lär det inte komma hit.

Medlem
Skrivet av Lord Silver:

Ser inte problemt i sig, men synd att man inte tog tillfälligt i akt å få ungarna å käka nyttigare flingor men mindre socker! Med hjälp av brandingen så hade det nog fungerat!

Faktiskt så hörde jag ett radioprogram för länge sen att det var mindre socker i Amerikanska flingorna motsvarande dom svenska.
Anledningen var att "det bara var så" helt enkelt.
Då jämförde dom rakt av kellogs flingor som finns där och här.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Faktiskt så hörde jag ett radioprogram för länge sen att det var mindre socker i Amerikanska flingorna motsvarande dom svenska.
Anledningen var att "det bara var så" helt enkelt.
Då jämförde dom rakt av kellogs flingor som finns där och här.

Sa dom något om vilken typ av socker usa och Sverige använder? Kanske behöver mer socker om man använder en annan typ.

Medlem

Ja apropå socker och kvaliteten på maten. Den ska ju tydligen vara värre där. Eftersom företagen där har mer makt. Och kan stoppa in mer skit i maten för att öka förtjänsten.

Medlem

Så nästan som en mix av Cinnamon Toast Crunch och Lucky Charms. Skulle kunna vara smarrigt. Som ett stort fan av flingor måste jag erkänna att jag är lite avis på det närmast ändlösa amerikanska sortimentet av söta frukostflingor. Ser det dock mer som ett alternativt snack än en vettig frukost.

KoP
Medlem

Det var bättre när flingtillverkarna gav bort spel i flingpaketen som handlade om just deras produkt. Ingen som kommer ihåg spelet Kalas Puffs Expressen? Det spelet var ju faktiskt rätt bra t.o.m.

Sen finns det ju en uppsjö av andra varumärkesspel typ Pepsodent, McDonalds, Pepsi, 7UP, Coca Cola, Burger King, Chupa Chups.. the list goes on and on.

Medlem

Hoppades på att man skulle få körkort till MC i paketen

Medlem
Skrivet av Molotov:

Faktiskt så hörde jag ett radioprogram för länge sen att det var mindre socker i Amerikanska flingorna motsvarande dom svenska.
Anledningen var att "det bara var så" helt enkelt.
Då jämförde dom rakt av kellogs flingor som finns där och här.

Du ska nog inte tro allt du hör utan att faktakolla.

Om man kollar på Kellogg's amerikanska hemsida så innehåller 42 g Kellogg's Corn Flakes där 4 gram socker, dvs ca 10 g per 100 g
http://smartlabel.kelloggs.com/Product/Index/00038000001109
Om man kollar på innehållsförteckningen från en leverantör i Sverige står det 8g per 100g
https://www.mathem.se/varor/cornflakes/corn-flakes-500g-kello...
Lutar med andra ord snarare åt motsatsen.

Medlem

Det fanns en tid då jag jobbade på Mojang (vilket jag är glad över att jag inte längre gör när jag ser nyheter som denna). Innan vi blev uppköpta av ett jättelikt företag i väst var det väldigt mycket snack om att vi inte skulle tjäna pengar på omoraliska mikrotransaktioner eller ful-merchandise, ingen av dessa principer verkar ju dock längre leva kvar

Inaktiv
Skrivet av twilek:

Det fanns en tid då jag jobbade på Mojang (vilket jag är glad över att jag inte längre gör när jag ser nyheter som denna). Innan vi blev uppköpta av ett jättelikt företag i väst var det väldigt mycket snack om att vi inte skulle tjäna pengar på omoraliska mikrotransaktioner eller ful-merchandise, ingen av dessa principer verkar ju dock längre leva kvar

Västerpartist much? Detta låter ju awesome. Håller tummarna för release här.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Västerpartist much? Detta låter ju awesome. Håller tummarna för release här.

Nej, jag är liberal, aldrig röstat rött. Vänsterpartiet har ju dock som tur är inte patent på att tycka mindre bra om cynisk marknadsföring och cyniska företag

Medlem
Skrivet av twilek:

Du ska nog inte tro allt du hör utan att faktakolla.

Om man kollar på Kellogg's amerikanska hemsida så innehåller 42 g Kellogg's Corn Flakes där 4 gram socker, dvs ca 10 g per 100 g
http://smartlabel.kelloggs.com/Product/Index/00038000001109
Om man kollar på innehållsförteckningen från en leverantör i Sverige står det 8g per 100g
https://www.mathem.se/varor/cornflakes/corn-flakes-500g-kello...
Lutar med andra ord snarare åt motsatsen.

Som sagt det var ganska länge sen.
Jag hörde det på radio i bilen och la väll inte mer energi på det.
Kan ju ha ändrats nu och som sagt det kanske är son tidigare skrev olika socker eller olika mätningar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av KoP:

Det var bättre när flingtillverkarna gav bort spel i flingpaketen som handlade om just deras produkt. Ingen som kommer ihåg spelet Kalas Puffs Expressen? Det spelet var ju faktiskt rätt bra t.o.m.

Sen finns det ju en uppsjö av andra varumärkesspel typ Pepsodent, McDonalds, Pepsi, 7UP, Coca Cola, Burger King, Chupa Chups.. the list goes on and on.

Jag kommer ihåg både spelet och den usla tv-reklamen för Kalaspuffar 🤣


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Inaktiv
Skrivet av twilek:

Nej, jag är liberal, aldrig röstat rött. Vänsterpartiet har ju dock som tur är inte patent på att tycka mindre bra om cynisk marknadsföring och cyniska företag

Julklappstips, en ordbok. På vilket sätt passar cynisk in i detta sammanhang? Product placement när den är som bäst, man försöker få folk att få upp ögonen för en ny produkt med hjälp av en välkänd annan produkt från ett annat produkt segment men med samma kundbas....liberal, Ja det är väl alla nuförtiden från vänster till höger.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Julklappstips, en ordbok. På vilket sätt passar cynisk in i detta sammanhang? Product placement när den är som bäst, man försöker få folk att få upp ögonen för en ny produkt med hjälp av en välkänd annan produkt från ett annat produkt segment men med samma kundbas....liberal, Ja det är väl alla nuförtiden från vänster till höger.

Sorry, men jag tänker inte köpa några julklappar till dig. Om du nu inte vet vad cynisk kan betyda så kan du läsa det här https://www.saob.se/artikel/?seek=cynisk&pz=1
https://www.synonymer.se/sv-syn/cynisk
Det jag avsåg när jag sa cynisk var skamlös, fräck, hänsynslös.

Att använda sig av ett populärt varumärke hos barn för att sälja på dem sockerfyllda onyttiga flingor, och dessutom slänga i några DLC-koder så att ungarna än mer ska tjata till sig att sina föräldrar köper produkten är vad jag kallar för just cyniskt, allt för att tjäna några lätta dollars. De får ju så klart göra vad de vill med sitt varumärke, jag tycker bara det är en aning smaklöst och patetiskt. Speciellt med tanke på vad företaget hade för hållning till denna typ av marknadsföring innan Bra produkter klarar sig ofta utan sån här typ av smaklös marknadsföring riktad till barn, riktigt bra produkter säljer ofta sig själva, dåliga produkter kan bara säljas om de sminkas upp till oigenkännlighet men blir ändå inte vidare långlivade... Jag har en känsla av att denna produkt kommer ingå i den senare kategorin, men visst, jag kan ha fel

Du kan slappna av om du nu är så rädd för vänstermänniskor, jag är som sagt inte vänster så mig behöver du inte vara rädd för, har aldrig röstat vänster och kommer med stor sannolikhet aldrig göra det. Jag är en stark förespråkare av kapitalism, jag har själv på heltid ägnat två år att handla på börsen, många jag känner skulle skratta om någon kallade mig vänster. Men du, du vill såklart måla ut mig som vänster på grund av att jag råkar kritisera ditt favvoföretag Även en kapitalist kan dock tycka företag är både patetiska, skamlösa och dåliga, jag måste inte investera i dem, det är det som är bra med en fri marknad.

Inaktiv
Skrivet av twilek:

Sorry, men jag tänker inte köpa några julklappar till dig. Om du nu inte vet vad cynisk kan betyda så kan du läsa det här https://www.saob.se/artikel/?seek=cynisk&pz=1
https://www.synonymer.se/sv-syn/cynisk
Det jag avsåg när jag sa cynisk var skamlös, fräck, hänsynslös.

Att använda sig av ett populärt varumärke hos barn för att sälja på dem sockerfyllda onyttiga flingor, och dessutom slänga i några DLC-koder så att ungarna än mer ska tjata till sig att sina föräldrar köper produkten är vad jag kallar för just cyniskt, allt för att tjäna några lätta dollars. De får ju så klart göra vad de vill med sitt varumärke, jag tycker bara det är en aning smaklöst och patetiskt. Speciellt med tanke på vad företaget hade för hållning till denna typ av marknadsföring innan Bra produkter klarar sig ofta utan sån här typ av smaklös marknadsföring riktad till barn, riktigt bra produkter säljer ofta sig själva, dåliga produkter kan bara säljas om de sminkas upp till oigenkännlighet men blir ändå inte vidare långlivade... Jag har en känsla av att denna produkt kommer ingå i den senare kategorin, men visst, jag kan ha fel

Du kan slappna av om du nu är så rädd för vänstermänniskor, jag är som sagt inte vänster så mig behöver du inte vara rädd för, har aldrig röstat vänster och kommer med stor sannolikhet aldrig göra det. Jag är en stark förespråkare av kapitalism, jag har själv på heltid ägnat två år att handla på börsen, många jag känner skulle skratta om någon kallade mig vänster. Men du, du vill såklart måla ut mig som vänster på grund av att jag råkar kritisera ditt favvoföretag Även en kapitalist kan dock tycka företag är både patetiska, skamlösa och dåliga, jag måste inte investera i dem, det är det som är bra med en fri marknad.

Fri marknad. Lol. Du har inte en aning om vad du pratar om. Detta är en win win för inblandade företag om det slå väl ut, så din GoogeFu hjälpte dig föga där. Inget skamlöst eller hänsynslöst med att
Sälja flingor till barn med vare sig färg på kartongen eller dlc koder I. Isåfall var kellogs hänsynslösa förra året när de hade samarbete med någon nöjespark (på ditt språk så du förstår det , kapitalismens högborg för rekreation), eller nåt år tidigare när något så plumpt som en sked!!? Kunde er hållas för endast 5 tokens och 30 kr I frakt. De gynnade då dessutom det nykapitalistiska Postnord med allt vad det innebar. Leve revolutionen kamrat!

Medlem

@anon_81726 Det räcker med att kolla på dina tidigare inlägg här på FZ för att förstå att du är en Mícrosoft-fanboy av rang. Du verkar inte ägna dig åt något annat här på FZ. Så fort någon nämner något negativt om Microsoft verkar du få spelet, samtidigt som du inte drar dig för att högljutt kritisera deras största konkurrent Sony. Så jag har full förståelse för att du tycker det är jobbigt att någon som varit anställd på Microsoft yttrar sig negativt om din älskling. Och det är ju fint av dig att du likt din idol inte verkar ha några skrupler inför marknadsföring som ovan, fint att du står upp för dina principer

Jag förstår dock inte hur du kan vara så rädd för vänstermänniskor med tanke på att du verkar ha sådana tendenser själv? Ur ett kapitalistiskt perspektiv är det ganska uppenbart vem som gjort den bästa konsolen: den som under likvärdiga förhållanden säljer mest. Krävs ett vänsterspöke för att hävda något annat Att tycka synd att produkter läggs ned som helt uppenbart inte är kommersiellt framgångsrika är också en aning vänstervridet om du frågar mig. Värdelösa produkter förtjänar att förpassas till historien (det inser till och med Microsoft, därför de tex lägger ner Mixer), och det tar just kapitalismen och en fri marknad hand om.

1
Skriv svar