Senaste spelet du klarade?

Medlem

Första Borderlands. Tog sin lilla tid men klarade det igår kväll 🙄

Medlem

Outward - dryga 100 timmar. Gott om valuta för pengarna.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Flakmonkey

Klarade Star Wars Jedi: Fallen Order igår, riktigt bra tycker jag och väl värt de 30 euro jag betalade på Steam. Kan förstå klagomålen om att det är lite enformigt med plattformandet som blir lite löpande band, men jag gillade det skarpt ändå. Härlig Star Wars-känsla och ser fram emot uppföljaren som väl måste komma.

Härnäst blir det nog A Plague Tale Innocence.

Medlem

The Last Of Us 2!

SPOILER VARNING!

5av5, jag håller med om att spelet stinker av underliggande feminist propaganda, och det är inte bara lite halvtydligt, det är superduper omöjligt att missa, även en idiot som jag kan inte missa faktumet att spelet både försöker få män verka som helt hopplösa som föräldrar, för enlgit spelet växer man upp med en vit man, så blir man mordisk psykopat med noll respekt för liv. Och det jag riktigt äcklades av var hur (JOEL) BLIR TOTALT karaktärsmördad som nån slags galen psykopat som bara gjorde en "postal" på fireflies. Dom förstörde allt som var fint med ettan i tvåan, i storyn!

Men med det sagt, tycker jag spelet i sig var bad ass, och alla som gnäller, har bara svårt att släppa sin avsky som även jag kände, men för mig var spelet så viktigt, att jag inte lät känslorna ta över och förstöra allt för mig själv? I i det stora hela, är det en grym uppföljare, när senast körde jag ett spel som tog 25 timmar? Vet inte. Jag körde dom på 25 timmar i strräck. Och om jag ska vara lite gnällgi igen, så var slutet lite långdraget, det kunde ha varit utan den där sista Santa Barbara (var det va?) För det kändes nästan lite som Sagan om Ringen (kungens återkomst), det var som det inte kunde bestämma sig för bara ett slut, det fortsatte 1 timme för långt... Det var kul, men var onödigt, det behövdes inte? För det visade också, att hon offrade allt för sin hämnd, som hon ändå inte avslutade? Jag mena, ska du göra det, så gör det?


Spoiler-tagg tillagd. /mod


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Red Dead Redemption 2
För ett tag sen. Det är ju ett hyllat spel på god grund men det är ändå något som gör att det inte når upp till Red Dead Redemption. Jag hade högt uppskruvade förväntningar som inte infriades. Det finns många videos på varför RDR2 är överskattat och jag tycker de har goda poänger. Så: ett mycket bra spel, men ändå överskattat.
8/10

XCOM 2: War of the chosen
Fantastisk expansion som gjorde det värt att spela igenom igen. Det enda jag inte gillade var chosen ones bitch-talk. Det passade inte spelets karaktär.
10/10


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

The Last Of Us 2!

SPOILER VARNING!

Wrappa in hela ditt meddelande i [spoiler] [/spoiler ] (utan mellanslag) är du bussig!


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Assassins Creed: Liberation. Var helt okej, kul med piska som vapen blev lite Indiana Jones känsla. 3/5

Medlem

Total War: Warhammer. Klarade precis Empire kampanjen (har dock klarat den tidigare för ca 2 år sedan)


signatur

"Deep into that darkness peering, Long I stood there, wondering, fearing." - Reaktion till Goodbye Volcano High

Medlem
Medlem

Thrill of the fight
Besegrat alla motståndare på "Normal"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Medlem

Klarade äntligen Control


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Jag vill inte tänka på all tid jag lagt ner på Ghost of tsushima... Fixade platinum idag på morgonen och har inga mer färger eller huvudbonader att köpa eller hitta. Allt upplåst.

Kan varmt rekommendera detta spelet men är man som jag samlar benägen så finns det mycket att hämta. Inte speciellt svårt men tidskrävande.

Superbt slut på spelet 👍

Medlem

Titan quest, fastnat totalt på detta. Lagt 150+ timmar på det redan haha


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Fragtjuv

Klarade ut Assassin’s Creed Odyssey i torsdags. Jag ska strax börja med Doom Eternal som jag köpte på Steams sommar-rea.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Baldurs Gate 2: Enhanced Edition. Bra men inte så fantastiskt som legenderna har påstått.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Death Stranding... bra spel 3/5. Kul med något annorlunda men finns skavanker och slutet var väldigt utdraget. Inget spel jag skulle rekommendera till folk om de inte vill prova på just något annorlunda.

Medlem

I Expect You To Die - Oculus Quest.
Kul spel och kul typ av spel med tyvärr lågt återspelningsvärde.
Lite N.O.L.F vibbar för dom som minns det


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Grand Theft Auto V (PC)

+ Röstskådespeleriet
+ Karaktärerna
+ Dialoger och manus
+ Enorm, detaljrik och vacker värld
+ Radiostationerna
+ Oftast skön humor

+ / - Huvud-storyn gjorde vad den skulle, dock inget jag föll ur stolen av.
+ / - Uppdragen var oftast varierande, med en del upprepningar. Skiljdes åt i rolighetsskalan, tyvärr ofta mindre roligt.

- Ganska tråkig gameplay
- Bilkörandet/åkandet blev långtråkigt efter ett tag
- Den stora vackra världen var ganska tråkig att röra sig i
- Styltiga kontroller/rörelser(M+T)
- Fysiken var smått irriterande och frustrerande ibland
- Kändes lite utdraget

Summering: En otroligt detaljrik värld med mycket att göra i(om man orkar). Spelet levde definitivt på sina karaktärer och dialoger med väldigt bra röstskådespeleri men föll ganska platt på gameplay, långtråkig bilkörning och styltiga kontroller för mig.

Betyg: 6.8/10


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Vertigo - Remastered

Suveränt spel, kan verkligen rekommendera.
Inspirerat av half life 1 och Portal typ
Bästa jag spelat i år efter Half life alyx i VR.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

"Two Days to the Race" på ZX Spectrum +2

Modernt skrivspel som finns att ladda ned gratis till många retrodatorer och eller emulator.
http://davbucci.chez-alice.fr/index.php?argument=varie/two_da...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Remnant From the Ashes (PC)

Ett ganska trevligt tredjepersons action/äventyr. Storyn är inte så mycket att hänga i granen men det vägs upp av gameplay, utmaningen och bossar(dock inte alla). Jag kände mig lite överlevlad mot slutet då det kändes lite för lätt, men det var ändå underhållande.

7.5/10


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ghost of Tsushima, äntligen Underbart spel.


signatur

I drank what?

Medlem

Ori and the Blind Forest: Definitive Edition(PC)

Vackert och mysigt litet platforms-äventyr med stundtals relativt utmanande element. Ibland lite frustrerande mest tack vare vissa kontroller på en del förmågor, men överlag tighta kontroller. Måste även påpeka att musiken var smått fantastisk.

Blev ganska förvånad att man nådde eftertexter så pass fort, men det var ganska lagom ändå. Klockade in på 07h:44m och 81% avklarat.

Ger det runt 8/10 i betyg.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Snowrunner - PC
har nu klarat allt i Snowrunner och har börjat med det som kommit efteråt när man har premium edition (hittils bara 1 bana)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

NuZ
Testpilot

Körde äntligen ut GoT. Håller fast vid mitt tidigare betyg, 3/5. Var riktigt snyggt men höll inte hela vägen. Ps4slim.

Ska ge mig an platinum på LoU2 då min vän säger det är värt resan att spela om det även om det inte alls nådde dit jag ville. Ska fixa alla Achivements i nya Ori också på x-lådan. Hur ska tiden räcka med familj o jobb?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Resident Evil 2 (PS4)

Fantastiskt spel!


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem
Skrivet av Ariath:

Zelda 3 - A Link to the past.

SNES mini

Jag klarade också av det på Nintendo Switch (för första gången ensam) i början av augusti någon gång. Gills det om jag tittade lite på Youtube i slutet?

It's not a lake, it's an ocean

Tell Me Why.

Skönt med ett spel jag hinner klara på några kvällar (brukar bli 1-1,5 timme per kväll här hemma, vissa kvällar är jag dock för trött). Helt OK spel, 7/10. Lite väl mycket känslosvall.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Swedengamer:

Jag klarade också av det på Nintendo Switch (för första gången ensam) i början av augusti någon gång. Gills det om jag tittade lite på Youtube i slutet?

Det gills. Turtle mountain gissar jag på att du fick ta en liten titt på youtube för


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Skriv svar