Min dotter får spela Pokémon SoulSilver på ett lite modernare vis.

Kontot avslutas
Min dotter får spela Pokémon SoulSilver på ett lite modernare vis.

Ingen gillar en fuskare. Men så länge som man inte fuskar mot andra utan bara mot sig själv, då borde det väl gå bra?

Jag skulle själv aldrig försöka fuska mot någon. Man följer spelets regler och låter sen bäste kvinna eller man vinna.
Men i tv spel när man ändå bara spelar mot sig själv så tycker jag att det faktiskt kan funka att fuska om man inte vill uppleva spelet så som det är tänkt.

Pokémon, måste fånga fler.
Jag har själv fuskat i ett flertal Pokémon spel. Själv har jag oftast fuskat så att jag på ett eller annat sätt lättare tar mig upp i level. Det som jag nästan aldrig har gjort är att fuska till mig saker som man egentligen får senare i spelet, (förutom rare Candy) jag har heller aldrig fuskat till mig Pokémon. Utan jag vill hitta och fånga Pokémon som det är tänkt att man ska göra. Förutom exempelvis Mew i Pokémon Red och Blue då detta är en event Pokémon som ändå inte går att få tag på i spelen längre. Som tur vad så går det inte att föra över en Mew till Pokémon Bank som man fuskat till sig.
Men det gör inget. Har fortfarande en Mew som jag fick 2010 i Mystery Gift men som jag behöver antingen Pokémon Black eller White för att kunna föra över till Pokémon Bank.

Hjälper min dotter att fuska.
Jag fuskar väldigt sällan idag när jag spelar något Pokémon spel. I de nyare till 3DS eller Switch har jag aldrig fuskat i. Men samtidigt så behövs det inte i de spelen eftersom man där får exp med alla sina Pokémon som man har ute och inte längre bara med den som man slåss med. Det känns mycket lättare att gå upp i level idag på grund av detta.
Jag märkte även när min dotter spelade Pokémon Sword att hon hade lättare att levla än vad hon har i de äldre spelen.
Det gav mig en idé när hon ville spela SoulSilver igen.
Om jag fuskar så att hon har en massa sådana maskiner som man kan låta sina Pokémon hålla för att få exp oavsett om man använder den eller ej, bara att den är en av de sex stycken som man har ute.
Så jag gjorde det och lät alla hennes Pokémon hålla en sådan. Nu kan hon därför köra med sin favorit Pokémon men samtidigt ändå gå upp i level med alla sina andra Pokémon, precis som i Pokémon Sword.


signatur

ゼルダの城

Moderator | Testpilot

Enda gången jag fuskar i Pokemon, endast emulator då, är att se till att jag kan få vissa Pokemon tidigare än det är tänkt. Om en Pokemon jag vill ha, oavsett om den är bra eller dålig, bara kan fångas innan Elit4an fuskar jag oftast fram den i förväg.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar