Medlem
Bästa datastolen?

Hej, jag ska nämligen köpa en ny datastol men det verkar riktigt svårt att hitta en bra. De flesta verkar ha gamingstolar men dom gillar jag inte. Jag skulle vilja ha en riktigt bra kontorsstol i tyg som är väldigt skön. Nån som har något att rekommendera?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Det är en fråga om din budget. Vill du spendera så lite som möjligt så är Markus från IKEA ett bra val, förutsatt att du inte väger omkring 100 kg, då är den lite vek i dynan. Annars är det "seriösa" stolar som Kinnarps, Flokk, och Herman Miller. Ibland finns det begagnade på Blocket, annars landar de nya omkring 10 000 kr och uppåt.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Herman Miller Aeron är den överlägset skönaste stolen jag har suttit i. Men den kostar skjortan.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

HP's Omen är den skönaste jag haft.
Jämför med ett otal IKEA-stolar och en AKRacing (den var brutalt oskön).


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Har en Markus och är supernöjd (väger 85 kg)! Köpte först en Dxracer eftersom alla sa att de var så bra, men den var fruktansvärt obekväm då man blir för "låst" i position enligt mig...

Medlem

Tycker inte det är en budgetfråga faktiskt. Har provat flera "gaming stolar" som AK Racing m.m. men tycker helt ärligt denna stol från IKEA är bäst:

https://www.ikea.com/se/sv/p/millberget-skrivbordsstol-bomsta...

Har en liten filt på också för att höja mysfaktorn

Medlem

Jag är mycket nöjd men min SecretLab stol Www.secretlab.eu

Mycket bra stol för ett bra pris.

Medlem

Tack så mycket för alla tips! satt i Marcus i helgen och den var Ok men tyckte att sittdynan inte åkte med nog mycket när man luta sig bakåt i stolen. 2000kr är nog max.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Jag är mycket nöjd men min SecretLab stol Www.secretlab.eu

Mycket bra stol för ett bra pris.

Fick min för en vecka sedan. Supernöjd. Enda problemet är att jag bara köpte en, men både min fru och jag sitter i samma rum hemma och jobbar. Lång historia kort, nya stolen blev hennes stol men gjorde precis en beställning på en till...

Farornas Konung

Själv sitter jag i en sån häringa!
Bra om man är lite större 100Kg+

https://www.inet.se/produkt/6608378/noblechairs-hero-akta-lader-svart

Medlem

Har 4st Kinnarps stolar hemma.
Riktigt bra. Den som jag använder är dock sämst. En stol från 93, håller enda än


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent

Har en DX Racer Iron som jag är väldigt nöjd med. Den kändes lite hård i början, men det blev bra när den blev lite mer insutten så att säga. Hade problem med kullagret efter ca 1 år, det började rassla och jävlas men jag fick en ny del gratis från DX Racer som jag bytte själv och sen var stolen som ny igen.

Om jag köper en ny så blir det till att prova på en från Secret labs, verkar vara bra kvalité och den har fått bra kritik från användare. Dessutom är det den typ av stol som arrangörerna av de stora LAN-turneringarna i CS använder, samt den stolen som många av proffsen har hemma så borde ju rimligtvis bli bättre på CS om jag sitter i en sådan stol 🙄😁

edit: Det jag stör mig mest på gällande stolar som typ Markus o.s.v. är att man inte kan justera armstöden, och att de blir hårda efter ett tags användande.

Medlem

Har haft en SecretLab Titan i lite drygt två år nu och otroligt nöjd. Gedigen och framförallt skön, inte skålad som många andra gamingstolar. Utmärkt kvalité också, ser fortfarande ny ut trots att den används varje dag.

Jag har börjat använda skrivbordsstolar som funkar riktigt bra, det måste inte vara en gamingstol ibland tycker jag att less is more. Jag köpte en ny för inte så längesen och då hittade jag min på den här sidan med skrivbordsstolar som samlar från massa olika sidor. Ett tips är att välja en stol med lång rygg ifall man är lång som jag är.

1
Skriv svar