Trots pandemin - WoW Shadowlands ska släppas i år

Robot
Trots pandemin - WoW Shadowlands ska släppas i år

Blizzard jobbar på med nya expansionen.

#beta, #wow-shadowlands


Medlem

Allt annat vore konstigt. Spelet hade dött annars.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Allt annat vore konstigt. Spelet hade dött annars.

Tveksamt till det, men imponerad över supporten detta spel får! Har inte lirat WoW på säkert 7-8år
Var som mest aktiv mellan 2008-2012

Medlem

Expansionerna brukar ju hur som helst bli mer lazy gjorda för varje del.
Håll i hatten för snart kommer en ny fantasilös raid + några instancer som är för enkla!
Ohh och ett nytt levling område som man tar sig igenom på någon dag!

Förvånad att det finns folk som faktist är taggade över WoW fortfarande.

Medlem
Skrivet av rewoX:

Tveksamt till det, men imponerad över supporten detta spel får! Har inte lirat WoW på säkert 7-8år
Var som mest aktiv mellan 2008-2012

Kan inte påstå att man skall imponeras av supporten... Att utvecklare släppet expansioner till sin spel är väl inte speciellt unikt.
13€/mån Och 40€/expansion..
Vill man vara en expansion efter så klarar man sig på endast 13€/mån.
Nu är det ju åratal sen Blizzard har skrutit över spelar antalet. Men de går nog runt på att släppa expansioner till ett gammalt spel.

Medlem

Vilken dålig koll jag har på Wow nu, jag trodde att det var Shadowlands som var den aktuella expansionen alla spelade nu. Nytt level tak på 60, hur löser de det på ett bra sätt när alla är på 100+?

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Vilken dålig koll jag har på Wow nu, jag trodde att det var Shadowlands som var den aktuella expansionen alla spelade nu. Nytt level tak på 60, hur löser de det på ett bra sätt när alla är på 100+?

Gissningsvis typ 120 = 50. 90 = 35 eller så osv... Krymper ju ihop siffrorna lixom och justerar alla så dom är rätt i relation till vad dom var i det nya systemet.. Det är ju inga konstigheter.

Sen kanske dom gör nått nytt dock.. Det ska väl vara någon sorts dödsvärld så man kanske dör och alla börjar på level 1 eller så.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Senaste Nytt: Allt Oförändrat.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Kan inte påstå att man skall imponeras av supporten... Att utvecklare släppet expansioner till sin spel är väl inte speciellt unikt.
13€/mån Och 40€/expansion..
Vill man vara en expansion efter så klarar man sig på endast 13€/mån.
Nu är det ju åratal sen Blizzard har skrutit över spelar antalet. Men de går nog runt på att släppa expansioner till ett gammalt spel.

Jaa det är lite "fult" ändå att kräva både månadsbetalning för att spela och fullt pris för expansioner, borde vara lite generösare till aktiva spelare.

Medlem

@rewoX:
Tja det var ju värre förut när man fick så lov och köpa varje expansion var för sig... Så på den punkten har de ju blivit bättre..

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Vilken dålig koll jag har på Wow nu, jag trodde att det var Shadowlands som var den aktuella expansionen alla spelade nu. Nytt level tak på 60, hur löser de det på ett bra sätt när alla är på 100+?

Det heter "Level Squish". Alla nuvarande 120 spelare kommer se sin level sänkas till 50, när pre-patchen släpps (ca 1 månad före Shadowlands expansionen släpps). Generellt kommer spelare ha samma mängd hälsa och skade-potential som dom hade innan patchen, även om just siffrorna blir lägre.

Nya spelare kommer börja i en ny startzon (Exile's Reach), där man får lära sig grunderna i spelet, med en mini-dungeon i slutet innan man ger sig ut i stora världen. Nya spelare kommer efter avslutad startzon skickas iväg till Kul Tiras/Zandalar (BFA expansionen), där dom levlar mellan 10-50.

Existerande spelare kan välja mellan att spela i den nya startzonen, alternativt deras klassiska ras-zon (Elwynn Forest för Humans t.ex). Vid level 10 kommer veteran spelare ges möjlighet att välja valfri expansion att levla 10-50, via en ny funktion som kallas för "Chromie Time". Nya spelare har inte den här valmöjligheten alls, utan kommer per default få nöta igenom BFA upp till 50.

Alla spelare, både nya och gamla kommer därefter ge sig ut till "The Shadowlands" via en ny introduktion som börjar där Shadowlands Cinematic slutade: Du möter Bolvar Fordragon (The Lich King) i Icecrown, som nu saknar sin berömda hjälm, innan man ger sig ut till Shadowlands.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

ELF
Medlem

Spelar inte WoW, men kan se framför mig hur forum efter forum blir nedspammat med.

(All my character dropped to lvl 50. Dafuq happened? Plz halp. Fix diz mess blizzard.)


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Ni som säger att spelet får lågkvalitativt innehåll och tråkiga nyheter har helt fel. Det kommer en uppsjö av nytt content som håller hög standard. Det som haltar har haltat länge. Det är snarare dissonansen mellan att håla valarna sysselsatta länge och den sociala biten i gameplayet som är den stora utmaningen för Blizzard. Även där görs det dock framsteg och såklart baksteg varje expansion och flera gånger under en cykel.

WoW har en medierapportering som tyvärr är felrepresenterad.

1
Skriv svar