Far Cry 6 ser ser ut att ha avslöjats - av Playstation store

Medlem

Har inget problem med de stora kartorna i FC med tanke på att du en bit in i storyn nästan alltid har fri tillgång till en helikopter eller flygplan.

Jag hade skitkul med FC5 och skippade spin-offen. Ser faktiskt fram emot detta.

De gör säkert sitt bästa, och det kommer nog se snyggt ut och ha lite nytänk, men, det känns inte så kul att göra 600 "tasks" för att kunna ta sig genom huvudstoryn. Har inte spelat ut 5:an ens. Det blev för mycket av samma vara.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Fezk:

Teorier om att Vaas från Far Cry 3 kommer vara en del av spelet på något sätt. En del tror att spelet är en prequel och att ungen är Vaas som ung, vilket låter ganska långsökt, men man vet aldrig. Han kanske är med på något annat vis, Michael Mando(Vaas) har vagt sagt att han kanske inte var klar som Vaas.(typ)

"Vaas is my spirit animal – having co-created that character is something that will always be dear to me,” Mando explained. “I still get recognized as Vaas, and I still feel the outpouring of love for that character – makes me very happy. Who knows… maybe I will reprise the role very soon? Thank you for watching xo.

https://www.vg247.com/2020/04/22/far-cry-3-vaas-michael-mando...

Han är väl en karaktär som skulle kunna locka till mer försäljning.

https://pbs.twimg.com/media/Ecj3U6uWkAANvl_?format=png&name=s...

En bild som visar "samma" ärr som Vaas hehe, vette fasen, långsökt som sagt.

https://pbs.twimg.com/media/EckHs4qWkAANBJ0?format=jpg&name=m...

Tycker inte alls det är långsökt med tanke på att ärret sitter där på samma ställe :0


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Tycker inte alls det är långsökt med tanke på att ärret sitter där på samma ställe :0

Kanske inte, vi får väl se. ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av pacc:

Tycker tvärtom att kartan kändes liten och ihoptryckt i Far Cry 5 med tanke på allt de tryckte in, man kunde inte gå fem meter utan att snubbla på en puma, ett flygplan började bomba en och ett par fraktioner stannade bilar på vägen nedanför och sköt på varandra.

Jag hade gärna sett att de släppt lite på den krystade story'n och byggt mer av spelet på att befria outposts och skapa ett område som kunde försvara sig mot kultister, kanske ett strategispel i spelet där svaga punkter eller vägar för nära findens område låg illa till. Sedan kan de ju låta andra spelare springa rakt i fiendens land och göra story-uppdragen direkt om de vill.

Kort sagt, de kan anamma open world aspekten ännu mer och inte tvångsmata spelarna med story-cutscenes efter bestämt schema.

Far cry 6? Kanske kan de låta drogkartellerna vara en oberoende dimension som kan hanteras på olika sätt - men jag tror nog att du tvingas följa den snitslade leden genom detta spelet också.

Problemet var inte kartan, det var den idiotiska AI:n och alla spawns. Det spawnade rovdjur och skjutgubbar hela jäkla tiden. Kunde aldrig njuta av naturen och spelet.

Inaktiv
Skrivet av Fr0gg0.:

Problemet var inte kartan, det var den idiotiska AI:n och alla spawns. Det spawnade rovdjur och skjutgubbar hela jäkla tiden. Kunde aldrig njuta av naturen och spelet.

Det var faktiskt röva i FC5. Snacka om dålig fingertoppskänsla där av utvecklarna. De kanske hade 11-åriga pojkar med omedicinerade koncentrationssvårigheter som målgrupp när de skruvade upp NPC encounters till 11 av 10.

Medlem

Hade varit lite roligare om de gjort något med dinosaurier eller som utspelat sig under dinosauriernas tidsålder.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag tror vi ska sluta låtsas som att vi tror att detta är "läckor" eller "misstag". Det är ganska uppenbart att detta är marknadsföring i sitt esse.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Det var faktiskt röva i FC5. Snacka om dålig fingertoppskänsla där av utvecklarna. De kanske hade 11-åriga pojkar med omedicinerade koncentrationssvårigheter som målgrupp när de skruvade upp NPC encounters till 11 av 10.

Jag håller nu på att spela om FC5. Känslan är att de patchat ned just mängden möten med rovdjur och fiender när man är ute och rör sig i skogen jämfört med hur det var när det släpptes.

Det som istället verkligen slår mig är hur genomusel känslan är i fordon i allmänhet och flygplan i synnerhet. Det finns otroligt mycket för Ubisoft att göra på den här punkten.

Inaktiv
Skrivet av bluebird:

Jag håller nu på att spela om FC5. Känslan är att de patchat ned just mängden möten med rovdjur och fiender när man är ute och rör sig i skogen jämfört med hur det var när det släpptes.

Det som istället verkligen slår mig är hur genomusel känslan är i fordon i allmänhet och flygplan i synnerhet. Det finns otroligt mycket för Ubisoft att göra på den här punkten.

Det låter bra om så är fallet. De fick ju en hel del kritik på den punkten så trevligt om de tog åt sig och skruvade ner en aning.

Undrar om man är bortskämd av Rockstars förmåga att programmera bilfysik för GTA-spelen är ju alltid guldstandarden när det kommer till bilfysik och det är nästan märkligt hur långt bort alla andra är, t ex Watch Dogs 2 kändes inte bra alls efter alla timmar GTA5 vilket gör det svårt då det också är ett spel man kör omkring mycket

Medlem

Tillbaka till djungeln alltså, gött! Nu får vi bara hoppas att de plockat bort det usla karaktärsskapandet från Far Cry 5 också. De verktyg de gav en för att visuellt skräddarsy sin karaktär var löjligt minimala (för att inte tala om fult gjorda i kontrast till spelets övriga detaljrikedom) och gav absolut ingenting eftersom man så sällan ser karaktären. Och valet att göra vår huvudperson stum som en praktisk påföljd av detta påverkade i mitt tycke inlevelsen oerhört negativt. Alla spel gynnas inte av påtvingade RPG-element.

Medlem

Det ska bli härligt att ta ner en bakåsträvande nationalkonservativ tyrann.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Det låter bra om så är fallet. De fick ju en hel del kritik på den punkten så trevligt om de tog åt sig och skruvade ner en aning.

Undrar om man är bortskämd av Rockstars förmåga att programmera bilfysik för GTA-spelen är ju alltid guldstandarden när det kommer till bilfysik och det är nästan märkligt hur långt bort alla andra är, t ex Watch Dogs 2 kändes inte bra alls efter alla timmar GTA5 vilket gör det svårt då det också är ett spel man kör omkring mycket

Hahaha som om att GTA V skulle ha bra bilfysik?! GTA IV var ljusår mer realistiskt än femman. Det går ju inte ens att få kast på de bakhjulsdrivna bilarna i femman, går med andra ord inte att sladda. Sedan har bilarna inte ens realistisk diff (det var det i 4an) och det faktum att till och med en buss/sopbil kan göra burnouts är så långt ifrån verkligt det kan bli. Bilarna känns ju som pappkartongen som svävar fram på vägen. Självklart bättre än FarCry och Watchdogs men ett stort steg bak från 4an eller bilspel i övrigt.

Inaktiv
Skrivet av Potatisbullen:

Hahaha som om att GTA V skulle ha bra bilfysik?! GTA IV var ljusår mer realistiskt än femman. Det går ju inte ens att få kast på de bakhjulsdrivna bilarna i femman, går med andra ord inte att sladda. Sedan har bilarna inte ens realistisk diff (det var det i 4an) och det faktum att till och med en buss/sopbil kan göra burnouts är så långt ifrån verkligt det kan bli. Bilarna känns ju som pappkartongen som svävar fram på vägen. Självklart bättre än FarCry och Watchdogs men ett stort steg bak från 4an eller bilspel i övrigt.

Jag sa bra bilfysik, inte realistisk. Det är en stor skillnad. Jag tror utvecklarna visste vad dom gjorde när det programmerade att bilarna skulle vara lätta och roliga att spela framför att man sladdar och har sig i varje kurva. Visst hade det varit fränt om man faktiskt kunde drifta men antar de måste ha tänkt på det men valde bort av någon designmässig anledning.

Medlem
Skrivet av WonderBoy:

Tillbaka till djungeln alltså, gött! Nu får vi bara hoppas att de plockat bort det usla karaktärsskapandet från Far Cry 5 också. De verktyg de gav en för att visuellt skräddarsy sin karaktär var löjligt minimala (för att inte tala om fult gjorda i kontrast till spelets övriga detaljrikedom) och gav absolut ingenting eftersom man så sällan ser karaktären. Och valet att göra vår huvudperson stum som en praktisk påföljd av detta påverkade i mitt tycke inlevelsen oerhört negativt. Alla spel gynnas inte av påtvingade RPG-element.

Läste precis en artikel där det avslöjades att vår nya huvudperson Dani Rojas stämband är fullt intakta! Tack och lov! Och detta dubbelt upp - tydligen kommer man likt Far Cry 5 själv att få välja Danis kön. Utöver det utlovas vår protagonist en mer närvarande roll i handlingen och kommer att synas (i tredje person) interagera med övriga karaktärer i spelets mellansekvenser. Vet inte riktigt hur jag ställer mig till det sistnämnda men förhoppningsvis stör inte skiftet av vyn inlevelsen alldeles för mycket.

12
Skriv svar