20:30 - Uppesittarkväll med FZ och Ubisoft

Medlem

Går inte att logga in, underbart.

Tänkte klicka hem Watch Dogs 2, men "Ubisoft tjänsten är inte tillgänlig för tillfället. Försök igen senare." Vem hade kunna anat detta.

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Länka twitch-konto med uplay-konto och kolla där så borde det funka

Jo, det verkar fungera - även om inte loginproceduren svarar så räcker det om du får en loginruta med token och skickar in ditt lösenord - sedan kan du ladda om twitchinställningarna så är du länkad med uplay trots allt.

Jag satt inloggad i streamen på ubisoft under trackmania,
men sedan verkar min ssd ha blivit överhettad så datorn startade om..... Testar igen med twitch

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Tack! Mina konton verkar länkade nu. Är det bara att kolla på streamen så dyker prylarna upp på Uplay? Jag kan inte skrivt något i chatten på Twitch då man måste följa minst ett dygn innan det går att chatta.

som jag förstått det så räcker det att kolla en minut så kommer spelet upp imorgon

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Tack! Mina konton verkar länkade nu. Är det bara att kolla på streamen så dyker prylarna upp på Uplay? Jag kan inte skrivt något i chatten på Twitch då man måste följa minst ett dygn innan det går att chatta.

Varför ska man länka?

Jag kollade på deras sändning på sidan? Där står det bara logga in? Inte behöver man länka Twitch med Uplay?

Medlem
Skrivet av Maysay:

Varför ska man länka?

Jag kollade på deras sändning på sidan? Där står det bara logga in? Inte behöver man länka Twitch med Uplay?

om du kollar på streamen på Twitch (https://www.twitch.tv/ubisoft) så måste du länka ditt Twitch-konto med ditt Uplay-konto för att kunna få spelet

Medlem

var länkar man? hittar inte

såklart är det omöjligt logga in på uplay....

kul att man suttit o väntat o inget funkar....

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

var länkar man? hittar inte

såklart är det omöjligt logga in på uplay....

kul att man suttit o väntat o inget funkar....

Logga in på twitch, sen inställningar->anslutningar

Skrivet av Nocternity:

Logga in på twitch, sen inställningar->anslutningar

Är det ett måste att göras via twitch? Har inget sånt konto.

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Logga in på twitch, sen inställningar->anslutningar

tack men får bara:

Kunde inte ansluta. Försök igen.

Medlem

dom har väl bara 30 ex att dela ut så det gäller att ha tur

Medlem
Skrivet av Maysay:

Varför ska man länka?

Jag kollade på deras sändning på sidan? Där står det bara logga in? Inte behöver man länka Twitch med Uplay?

Det går inte att logga in på Ubisofts egna sida därav Twitch länkat med Uplay.

Medlem

@SWEBarb:

Gå in på https://drops-register.ubi.com/
Följ anvisningarna på skärmen och håll hårt i hatten vad gäller att kunna logga in...

Ubisoft borde väl veta hur sådana här saker fungerar men tydligen icke...

Man lär se streamen i en minut för att få Watch Dogs 2 och 40 minuter om man vill ha allt game jox


signatur
Medlem

jo jag klickar på sidan drops register men fårbara ett snurrande uplay logo o där stannar den.... att dom inte fattade att miljoner ska försöka få spelet o ddosa servrarna fattar jag inte....

Geeks Gaming

Funkar inte över huvudtaget. Inget ovanligt. Man övergav uplay av en anledning.

Medlem

Hyper Scape vill påminna om Ready Player One...typ...

Medlem

Ubisoft skriver på Youtube att "​Don't worry! We'll be giving out the rewards to all of you, even if you were unable to log in successfully. Sit back and enjoy the show!"

Medlem

det står dont worry we will be giving away the awards to all of you even if you werent unable to login ......

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

jo jag klickar på sidan drops register men fårbara ett snurrande uplay logo o där stannar den.... att dom inte fattade att miljoner ska försöka få spelet o ddosa servrarna fattar jag inte....

Det här var helt väntat, och väldigt idiotiskt av dem att begränsa gratisperioden då folk försöker logga in istället för att kolla på streamen. 100 spänn på att de kommer beklaga allt strul och för att gottgöra det så kommer spelet vara gratis under hela nästa vecka.

Medlem

Valhalla såg verkligen inte ut som den läckta gameplay som var 9 månader gammal. Nytt fighting system, snyggt! Coola features också. Det här kommer bli kul. Far cry meh. Alla andra spel, meh. Valhalla blir detta års spel för mig. Å nej. Inte ens sönder hypade cyberpunk kommer slå valhalla för mig.

Även när jag kollar vidare så är det inte ens i närheten av odyssey. Jag tycker inte det. Tur att man kan tycka olika

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det här var helt väntat, och väldigt idiotiskt av dem att begränsa gratisperioden då folk försöker logga in istället för att kolla på streamen. 100 spänn på att de kommer beklaga allt strul och för att gottgöra det så kommer spelet vara gratis under hela nästa vecka.

Min tanke med, varför inte göra det gratis för alla som loggar in på Uplay under dagen, eller låta folk grabba det i butiken under dagen? Oh well, dom behöver väl lära sig samma läxa andra fått lära sig under flera år

Medlem

Har hoppat på Far Cry tåget med Far Cry 5 vilket är ett spel jag verkligen gillar (visst, man har spelat GTA men detta är ju ett open world där en stor sabla mega bana verkligen gör spelandet nytta), Far Cry 6 fick man se i form av vad som förmodligen är introt till spelet. Kan bli kul beroende på om man får välja sida (Folket eller Makten) men det är ju rätt stor skillnad på vad jag tror spelet kommer att komma att vara jämfört med hur 5'an var


signatur
Medlem

Inget Beyond Good And Evil 2, antar det är nedlagt...

Medlem

...eller så var det nån som passade på med en ddos-attack.

Ubisoft:
"Problem med webbplatsen Account, Store, Ubisoft Forward, forums."
"Driftstörningar i onlinetjänster i flera spel"

Medlem

Gällande nya AC Valhalla, hur snabbt tror vi att någon fixar en modd så hästen/hästarna har 8 ben?


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Inga överraskningar där inte. Trodde i min oändliga naivitet att det fanns en chans att dom skulle överraska med något som jag faktiskt bryr mig om.

Beyond good and evil 2 e borta, det pirat spelet e borta, det zelda liknande fantasy spelet dom avslöjade förra e3 3 borta. Splinter cell, prince of persia, singleplayer rainbow six, etc förblir döda och för att riktigt strö salt i såren så fick dom mig att tro att det skulle komma ett nytt might & magic med deras trailer för deras mobil trams.

Allt "gameplay" är ju förövrigt en mängd små klipp som dom har klippt ihop och det säger ju inget om spelen, Om microsoft show är lika dålig så är detta nog den sämsta E3 på ett bra tag och jag kan inte förstå det då vi har nya konsoler som ska släppas snart.

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Min tanke med, varför inte göra det gratis för alla som loggar in på Uplay under dagen, eller låta folk grabba det i butiken under dagen? Oh well, dom behöver väl lära sig samma läxa andra fått lära sig under flera år

Precis som jag trodde så får man spelet vilket som. Framkommer dock inte hur eller när.
https://twitter.com/UbisoftSupport/status/1282396682454544385

Medlem

De försöker verkligen Ubisoft, synd att allt de rör vid blir kattpiss nuförtiden. Sätter mitt hopp till Far Cry 6 men det blir väl att "libertada" en utpost igenom att klättra i ett torn det med...

Tom Clancy's namn dras i smutsen med något spel till tioåringar som behöver omväxling till Fortnite. Istället för att trycka ut ett Splinter Cell... eller kanske ett nytt IP!?

Medlem

De som inte lyckades logga in under showen för att plocka hem Watch Dogs 2 gratis kommer få det ändå står det på deras sajt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Precis som jag trodde så får man spelet vilket som. Framkommer dock inte hur eller när.
https://twitter.com/UbisoftSupport/status/1282396682454544385

Som jag tolkar det så kommer dom låsa upp alla rewards till alla konton på samma sätt som det var tänkt att enbart dom som såg streamen skulle få. Så då borde vi alltså få spelet imorgon som planerat, även dom som aldrig lyckades logga in

123
Skriv svar