Flera tunga Ubisoft-chefer avgår från sina poster

Robot
Flera tunga Ubisoft-chefer avgår från sina poster

Företaget rensar efter de många anklagelserna om kränkningar och dålig arbetsmiljö.

#Ubisoft


Medlem

Bra. Riktigt vidriga saker som de här svinen gjort till normal praxis på sin arbetsplats när man läser rapporter från vitnen.

Cynisk som jag är misstänker jag dock att de bara chillar ett år på sin strandtomt på Rivieran för att sedan glida in i nya jobb med miljonlöner. Det är viktigt att folk inte glömmer.

Kommer ju bara flytta från ett högavlönat jobb till ett annat. Ubisoft förlorar deras hjärnor men inte mer


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Inaktiv
Skrivet av Kyraal:

Bra. Riktigt vidriga saker som de här svinen gjort till normal praxis på sin arbetsplats när man läser rapporter från vitnen.

Cynisk som jag är misstänker jag dock att de bara chillar ett år på sin strandtomt på Rivieran för att sedan glida in i nya jobb med miljonlöner. Det är viktigt att folk inte glömmer.

Vad har de gjort?

Medlem

Även Ashraf Ismail, Creative Director och huvudansvarig för Assassin's Creed Valhalla, fick sluta för ett par veckor sedan.
https://www.gamesindustry.biz/articles/2020-06-24-assassins-c...

Inaktiv
Skrivet av Fulci:

Även Ashraf Ismail, Creative Director och huvudansvarig för Assassin's Creed Valhalla, fick sluta för ett par veckor sedan.
https://www.gamesindustry.biz/articles/2020-06-24-assassins-c...

"Over the weekend, Ismail was accused of cheating on his wife and lying about his marital status as part of a fresh wave of #metoo allegations - in the games industry and elsewhere."

Världen är upp och ner.
Folk får lämna sina positioner för att det uppstått någon slags skvallerkultur på företagen där folks privatliv görs offentligt av "anonyma källor".

Medlem
Skrivet av anon_306295:

"Over the weekend, Ismail was accused of cheating on his wife and lying about his marital status as part of a fresh wave of #metoo allegations - in the games industry and elsewhere."

Världen är upp och ner.
Folk får lämna sina positioner för att det uppstått någon slags skvallerkultur på företagen där folks privatliv görs offentligt av "anonyma källor".

Ganska relevant -


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

"Over the weekend, Ismail was accused of cheating on his wife and lying about his marital status as part of a fresh wave of #metoo allegations - in the games industry and elsewhere."

Världen är upp och ner.
Folk får lämna sina positioner för att det uppstått någon slags skvallerkultur på företagen där folks privatliv görs offentligt av "anonyma källor".

Ja, det går en våg av sånt nu. Ismail kan som jag förstår komma tillbaks, om han nu vill det.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Även Ashraf Ismail, Creative Director och huvudansvarig för Assassin's Creed Valhalla, fick sluta för ett par veckor sedan.
https://www.gamesindustry.biz/articles/2020-06-24-assassins-c...

Va fan ska företaget bry sig om man är otrogen?

Medlem
Skrivet av Karmak:

Va fan ska företaget bry sig om man är otrogen?

Antagligen eftersom det påverkar företaget negativt. Tycker att det är löjligt personligen.
Men det är lite som att få sparken över att vara emot t.ex. Black lives matter. Det är inte olagligt att ha en sådan åsikt och att uttrycka den på sociala medier men arbetsgivaren kanske inte vill ha en sådan en anställd eftersom att det kan påverka företaget på ett negativt sätt.

T.ex. i USA är folk väldigt religiösa och tycker att otrogenhet är en synd, där kan det vara så att folk kanske bojkottar Ubisoft ifall en person som varit otrogen arbetar där.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

eld
Medlem
Skrivet av anon_306295:

"Over the weekend, Ismail was accused of cheating on his wife and lying about his marital status as part of a fresh wave of #metoo allegations - in the games industry and elsewhere."

Världen är upp och ner.
Folk får lämna sina positioner för att det uppstått någon slags skvallerkultur på företagen där folks privatliv görs offentligt av "anonyma källor".

Nej, man ska fan inte stöta på anställda om du har en högt uppsatt roll i företag, det existerar en sjuk obalans i maktposition.

I nästan alla fallen så kommer kvinnorna inte kunna gå ut med vad som hänt då dessa högt uppsatta personer har varit viktigare för företaget och rätt hårt försvarade.

I detta fall så hade han gjort det med flertalet kvinnor, det handlar alltså inte så mycket om otroheten.

Många personer vill ju gärna ha en mentor, någon med mycket kunskap som de kan lära sig från, något sätt att bilda kontakter. Många tror att dessa uppsatta personer genuint vill lära ut saker eller vara vänner, sen när allt det opassande beteendet börjar så sitter man i en sits där man har företaget emot sig om man säger nej.

Förstår du problemet nu?

Inaktiv
Skrivet av eld:

Nej, man ska fan inte stöta på anställda om du har en högt uppsatt roll i företag, det existerar en sjuk obalans i maktposition.

I nästan alla fallen så kommer kvinnorna inte kunna gå ut med vad som hänt då dessa högt uppsatta personer har varit viktigare för företaget och rätt hårt försvarade.

I detta fall så hade han gjort det med flertalet kvinnor, det handlar alltså inte så mycket om otroheten.

Många personer vill ju gärna ha en mentor, någon med mycket kunskap som de kan lära sig från, något sätt att bilda kontakter. Många tror att dessa uppsatta personer genuint vill lära ut saker eller vara vänner, sen när allt det opassande beteendet börjar så sitter man i en sits där man har företaget emot sig om man säger nej.

Förstår du problemet nu?

Var någonstans står det att han stöter på anställda?

eld
Medlem
Skrivet av anon_306295:

Var någonstans står det att han stöter på anställda?

https://www.twitlonger.com/show/n_1sr9q90

Citat:

This was a man I had cried with over deep issues, this was someone I considered like family, a friend for life, one of the most honest, innocent heroes of mine. To learn later that he was intentionally manipulating me to one day have sex with me, as if I was some great challenge- to get the good girl to turn from her morals and husband and go into the arms of her “protector” was something that devastated me to the core.

Citat:

I thought well at least it was never actually sexual with me. However the more I’ve seen people defending him, the more I knew what he has ACTUALLY done to these women, saying he would move there with them, have children with them, all the promises, the lies, preying on women 20+ years younger - lying about his age, lying about being married- lying about the circumstances revolving around his son’s death (which really did happen) also claiming it was a child he had out of wedlock with an ex, and that’s why his ex and he broke up because she was so traumatized by it.

Seeing how he preyed on his subordinates at work, preyed on women specifically who were abuse victims- giving all of them that “safe hero” feeling to get them to come closer and give him what he ultimately wanted. Going after fans who adored him, using his position, repeatedly breaking NDA, calling from work for hours, and meeting fans at events for liaisons, there is SO much.

Many many more damning and serious things that for anonymity purposes I cannot share- stories that aren’t mine to* share.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Vad har de gjort?

Ars har lite info

Citat:

As translated on Twitter, the July 10 Libération report alleged that Hascoet once replied acrimoniously to a company VP's criticisms, telling coworkers, "this 'bad fuck' [the VP] was hindering his creativity and that someone should open her mind by '[fucking her] from behind' and 'sharing her around until she gets it.'" In another alleged incident, Hascoet "reportedly blocked a woman in the elevator and put himself against her, making groaning sounds and looking her in the eyes. Some of his collaborators in the editorial team reportedly did the same, to the point it became [a signature move]."

Inaktiv

Det står ingenting om att han stöter på anställda där.

Och kvinnan som skriver är inte anställd. Vad vet hon? Hon är ett fan som började skriva med honom fast hon försöker spinna på det som att det var han som nådde ut till henne: "It started on Twitter when he reached out to me over a comment I made in support of him" och låtsas för sig själv och sin man att hon inte redan visste vad Ismail var ute efter från början och sen blir "sårad" när han bekänner sin kärlek för henne för hon trodde de bara var kompisar, yeah right.

eld
Medlem
Skrivet av anon_306295:

Det står ingenting om att han stöter på anställda där.

Och kvinnan som skriver är inte anställd. Hon är ett fan som började skriva med honom fast hon försöker spinna på det som att det var han som nådde ut till henne: "It started on Twitter when he reached out to me over a comment I made in support of him" och låtsas för sig själv och sin man att hon inte redan visste vad Ismail var ute efter från början och sen blir "sårad" när han bekänner sin kärlek för henne för hon trodde de bara var kompisar, yeah right.

Han kontaktade henne efter hennes kommentar, hon var ett stort fan, han var i maktposition, förstår du problemet?

"I knew Ash was married, I knew about his family, I had every indication our friendship was permissible and innocent. We even talked about hanging out as couples in Canada- going hiking and kayaking. At first it was just so cool, my husband and I being friends with one of our heroes."

Repeterar det här igen för att du inte läste allt hon skrev:

" Seeing how he preyed on his subordinates at work, preyed on women specifically who were abuse victims- giving all of them that “safe hero” feeling to get them to come closer and give him what he ultimately wanted. Going after fans who adored him, using his position, repeatedly breaking NDA"

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Det står ingenting om att han stöter på anställda där.

Och kvinnan som skriver är inte anställd. Vad vet hon? Hon är ett fan som började skriva med honom fast hon försöker spinna på det som att det var han som nådde ut till henne: "It started on Twitter when he reached out to me over a comment I made in support of him" och låtsas för sig själv och sin man att hon inte redan visste vad Ismail var ute efter från början och sen blir "sårad" när han bekänner sin kärlek för henne för hon trodde de bara var kompisar, yeah right.

Väldigt intressant reaktion. Och lite sådär obehagligt generaliserande kvinnosyn du visar.

Det verkar som hon gjort allt det hon borde gjort i situationen, från början. Hon var öppen med sin man om deras kommunikation, hon satte klara gränser med Ismail. Det enda som hon är skyldig till är att vara naiv, men det är förståeligt när man läser om det hon skriver om sig som person.

Inaktiv
Skrivet av eld:

Han kontaktade henne efter hennes kommentar, hon var ett stort fan, han var i maktposition, förstår du problemet?

"I knew Ash was married, I knew about his family, I had every indication our friendship was permissible and innocent. We even talked about hanging out as couples in Canada- going hiking and kayaking. At first it was just so cool, my husband and I being friends with one of our heroes."

Repeterar det här igen för att du inte läste allt hon skrev:

" Seeing how he preyed on his subordinates at work, preyed on women specifically who were abuse victims- giving all of them that “safe hero” feeling to get them to come closer and give him what he ultimately wanted. Going after fans who adored him, using his position, repeatedly breaking NDA"

Nej jag ser inte problemet. Vadå maktposition?
För att hon var ett fan av honom?
Ska rockstjärnor inte få ligga med sina groupies? Ska en känd youtubeare inte få inleda en relation med ett fan? Ska en rik man inte få bli tillsammans med en fattigare kvinna?

Kvinnor söker efter män som är mäktigare än dem själva, de vill att mannen de åtrar har en maktposition. Det är det kvinnor attraheras av, det är mänsklig natur.

Och jo jag läste hela hennes text, hon som inte ens jobbar på företaget säger att hon såg honom "prey on his subordinates at work" och det ska man då tolka som att han stöter på sina anställda?

eld
Medlem
Skrivet av anon_306295:

Nej jag ser inte problemet. Vadå maktposition?
För att hon var ett fan av honom?
Ska rockstjärnor inte få ligga med sina groupies? Ska en känd youtubeare inte få inleda en relation med ett fan? Ska en rik man inte få bli tillsammans med en fattigare kvinna?

Kvinnor söker efter män som är mäktigare än dem själva, de vill att mannen de åtrar har en maktposition. Det är det de attraheras av.

Nej som du säger det själv, du förstår inte problemet.

Skrivet av anon_306295:

Och jo jag läste hela hennes text, hon som inte ens jobbar på företaget säger att hon såg honom "prey on his subordinates at work" och det ska man då tolka som att han stöter på sina anställda?

"Seeing as he":

https://www.collinsdictionary.com/dictionary/english/seeing-a...

Hon har uppenbarligen haft kontakt med andra som kommit ut med vad som hänt, och som vi redan vet så handlar det inte om att han bara varit med en enda kvinna utanför förhållandet.

Men snälla, vad du än gör, börja inte utgå från att kvinnorna ljuger.

Medlem
Skrivet av eld:

Men snälla, vad du än gör, börja inte utgå från att kvinnorna ljuger.

Tycker det är ganska uppenbart hur tankesättet går där. Kvinnan som du länkade till kan ju naturligtvis inte klaga, för hon måste ju ha vetat från början att han bara ville knulla henne, eller hur? Så det är ju naturligtvis hennes fel att han är en framgångsrik manipulativ narcissist med lång erfarenhet att manipulera kvinnor. Låter lite som våldtäktsmän försvarar sig. "Vadå? Det är klart hon visste att jag ville knulla henne, varför skulle jag annars ha bjudit ut henne på drinkar? Hon fick det vi ordlöst avtalade när hon tackade ja till drinkarna, även om hon sa nej när jag senare satt på henne i min bil. Visst kämpade hon emot, men det är ju bara en del av leken."

Inaktiv
Skrivet av eld:

Nej som du säger det själv, du förstår inte problemet.

Det är inget problem att kvinnor åtrår mäktiga män och söker sig till män som är bättre och mäktigare än dem själva, det är mänsklig natur.

Skrivet av eld:

"Seeing as he":

https://www.collinsdictionary.com/dictionary/english/seeing-a...

Hon har uppenbarligen haft kontakt med andra som kommit ut med vad som hänt, och som vi redan vet så handlar det inte om att han bara varit med en enda kvinna utanför förhållandet.

Men snälla, vad du än gör, börja inte utgå från att kvinnorna ljuger.

Du felciterar, hon skrev inte "Seeing as he", hon skrev "Seeing how he".
Jag tycker inte att det är uppenbart att hon haft kontakt med andra på företaget som berättat om att Ismail har försökt stöta på dem.

Självklart utgår jag ifrån att kvinnorna ljuger.

Inaktiv
Skrivet av Kyraal:

Tycker det är ganska uppenbart hur tankesättet går där. Kvinnan som du länkade till kan ju naturligtvis inte klaga, för hon måste ju ha vetat från början att han bara ville knulla henne, eller hur? Så det är ju naturligtvis hennes fel att han är en framgångsrik manipulativ narcissist med lång erfarenhet att manipulera kvinnor. Låter lite som våldtäktsmän försvarar sig. "Vadå? Det är klart hon visste att jag ville knulla henne, varför skulle jag annars ha bjudit ut henne på drinkar? Hon fick det vi ordlöst avtalade när hon tackade ja till drinkarna, även om hon sa nej när jag senare satt på henne i min bil. Visst kämpade hon emot, men det är ju bara en del av leken."

Kvinnan skriver ett långt inlägg om att en man som har en hög position på ett företag bekände sin kärlek för henne. Åh nej vad hemskt, stackars offer.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Antagligen eftersom det påverkar företaget negativt. Tycker att det är löjligt personligen.
Men det är lite som att få sparken över att vara emot t.ex. Black lives matter. Det är inte olagligt att ha en sådan åsikt och att uttrycka den på sociala medier men arbetsgivaren kanske inte vill ha en sådan en anställd eftersom att det kan påverka företaget på ett negativt sätt.

T.ex. i USA är folk väldigt religiösa och tycker att otrogenhet är en synd, där kan det vara så att folk kanske bojkottar Ubisoft ifall en person som varit otrogen arbetar där.

Fast du får inte sparka någon i Sverige pga att man är emot BLM eller har en viss politisk åsikt som inte går hem. Förövrigt inget som säger att vara för BLM är rätt.

Det är en ytterst läskig utveckling vi går till mötes , aktivism genomsyrar allt och folk ringer chefer och medarbetare i hopp om att få dem sparkade eller åtminstone helt socialt utfrysta, det är på den nivån vi har "yttrandefrihet" i Sverige.

Vidrigt och i sig ren fascism.

Att sparka någon för att denne har varit otrogen, ja då har det gått långt, klarar man inte se vad som är problematiskt med det är man säkert en del av problemet. Om man väljer att avsluta samarbeten är en sak, men om man tex kickar en programmerare eller ica-kassör pga. privata omständigheter som inte är illegala är det sjukt.

Om man däremot går till jobbet med politiska budskap, exempelvis tröjor som säger det ena eller det andra, eller på arbetstid och i rollen för sitt arbete/plattform utövar sådant, ja då kan det vara ett problem. Men vad man gör på sin fritid har inte jobbet med att göra såvida det inte är olagligt.

Jag personligen föredrar neutralitet på jobbet, och det är det oftast automatiskt på de flesta arbetsplatser. Däremot har jag inte problem med att diskussioner uppstår, och jag har inga problem att säga var jag står eller föra diskussioner, däremot prackar jag aldrig på någon, och jag är heller inte intresserad av att bringa upp tex politik på arbetet, men om det kommer på tal på andra vägar eller någon frågar så inte håller jag käften eller ljuger, aldrig gjort och kommer aldrig göra.

Det är snarare så att jag nästan älskar chocken när folk som man kommit så bra överens med och haft skitroligt med i åratal upptäcker att man tex har en annan politiskt ställning. De vet inte hur de ska svälja det för deras nidbild går i kras, han är ju inte djävulen, deras värld rasar helt enkelt samman och det säger betydligt mer om dessa personer än om mig.

Medlem
Skrivet av eld:

Nej som du säger det själv, du förstår inte problemet.

"Seeing as he":

https://www.collinsdictionary.com/dictionary/english/seeing-a...

Hon har uppenbarligen haft kontakt med andra som kommit ut med vad som hänt, och som vi redan vet så handlar det inte om att han bara varit med en enda kvinna utanför förhållandet.

Men snälla, vad du än gör, börja inte utgå från att kvinnorna ljuger.

Efter att ha följt den senaste vågen på Twitch med Twitter-moben som kör på hashtagen "BelieveAllWomen" så kan jag förstå en del som utgår från denna synpunkt, då det framkommit att en del av dessa "Twitlong"-meddelande var rena påhitt. En del erkänt direkt från personerna som skrev dom eller blev motbevisade(med bevis då).

Att utgå från att någon ljuger är inte bra, men att tro på allt som skrivs/sägs direkt är minst lika illa(om inte värre). Och tyvärr är det ju dessa personer som ljuger och hittar på som förstör för dom riktiga offren.

Edit: Detta var bara en tanke kring ämnet i fråga, jag har ingen större koll på dessa personer ni skriver om.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Tunga namn. Bra att de hittade grunder för att rensa ut skit i de egna leden.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av heady89:

Fast du får inte sparka någon i Sverige pga att man är emot BLM eller har en viss politisk åsikt som inte går hem. Förövrigt inget som säger att vara för BLM är rätt.

Nu vet jag inte vad Sverige har med saken att göra. Han arbetade för en kanadensisk studio och där kan man bli sparkad för politiska åsikter.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Skrivet av Kleptoman:

Nu vet jag inte vad Sverige har med saken att göra. Han arbetade för en kanadensisk studio och där kan man bli sparkad för politiska åsikter.

Beror förstås på i vilken provins i Kanada du jobbar, hur länge du jobbat, om du är fackligt ansluten och vad som står i anställningskontraktet. Det är ju trots allt inte USA vi pratar om.

Sen i detta fall är det väl ingen som är sparkad utan de har kommit fram till att allvarliga fel har begåtts och syndarna har gått med på att säga upp sig. Sannolikt till en stor kostnad för företaget.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

"inkluderande arbetsplats..." haha vad innebär det egentligen? Ska det få jobba folk där som inte kan ett jota om ex programmering osv för att de ska vara inkluderande?
Så man inte råkar utesluta ngn i samhället för det vore för jäkligt om man inte har sin arbetsplats öppen för precis vem som helst


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

"inkluderande arbetsplats..." haha vad innebär det egentligen? Ska det få jobba folk där som inte kan ett jota om ex programmering osv för att de ska vara inkluderande?
Så man inte råkar utesluta ngn i samhället för det vore för jäkligt om man inte har sin arbetsplats öppen för precis vem som helst

Inkluderande arbetsplats betyder att ingen som jobbar där ska diskrimineras m.a.p. kön, etnicitet, ålder o.s.v. Det handlar inte, som du verkar tro, om kvotering. Vanligt jävla hyfs m.a.o. Sen kan jag personligen tycka att det är fånigt med alla nya modeord för att beskriva att folk borde vara hyggluga mot varandra. Jag jobbar, som tur är, inte på HR-avdelningen på min arbetsplats.

Skrivet av Popski:

Inkluderande arbetsplats betyder att ingen som jobbar där ska diskrimineras m.a.p. kön, etnicitet, ålder o.s.v. Det handlar inte, som du verkar tro, om kvotering. Vanligt jävla hyfs m.a.o. Sen kan jag personligen tycka att det är fånigt med alla nya modeord för att beskriva att folk borde vara hyggluga mot varandra. Jag jobbar, som tur är, inte på HR-avdelningen på min arbetsplats.

Om en kämpar med ord som "inkluderande" lär även "hygglig" ligga på en rätt komplicerad nivå.


signatur

Viam inveniam aut faciam

12
Skriv svar